ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
به دلیل ادغام کنکور سراسری با دانشگاه آزاد متقاضیان تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد باید علاقه مندی خود را با ثبت نام کنکور سراسری اعلام کنند . متقاضیان برای ثبت نام این آزمون باید از کلیه جزئیات مربوطه اعم از زمان ، نحوه ، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد مطلع باشند .



چند سالی است که آزمون کنکور سراسری با آزمون کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده است به طوریکه متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند می بایست به صورت یک پارچه در ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش شرکت کنند .

در نتیجه متقاضیان تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام جداگانه نداشته و تکمیل فرم اینترنتی سازمان سنجش به منزله ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد نیز می باشد . این داوطلبان برای درج اطلاعات ثبت نامی خود می بایست به مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری پرداخته و با توجه به راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور اطلاعات خود را به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت سازمان سنجش درج نمایند . در ادامه به بررسی زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد 1400 پرداخته و شرایط لازم برای شرکت در این مرحله را ارائه می دهیم .



زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
با توجه به اینکه آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده است ، متقاضیان دانشگاه آزاد هم باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400، وارد سایت سازمان سنجش شوند و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 را انجام دهند .

سال گذشته ثبت نام این ماراتن در دهه سوم بهمن ماه انجام شد ، پیش بینی می شود امسال هم متقضیان در این بازه زمانی بتوانند ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند . به دلیل تغییرات احتمالی در برنامه زمانی سازمان سنجش پیشنهاد ی کیم با عضویت در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین اخبار در خصوص تاریخ دقیق ثبت نام این ماراتن مطلع شود . 
البته در نظر داشته باشید ، هر سال به دلیل جا ماندن بعضی از داوطلبان از ثبت نام ، دو فرصت به عنوان تمدید مهلت ثبت نام و مهلت مجدد ثبت نام کنکور 1400 در نظر گرفته می شود تا داوطلبانی که به هر دلیل نتوانستند ثبت نام خود را انجام دهند بتوانند از این مهلت در نظر گرفته شده استفاده کنند و ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند .



به محض شخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 ، مقاله به روز رسانی و لینک مستقیم ورود به سایت در این بخش قرار می گیرد .






نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  انجام می شود و داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام کنکور وارد سامانه مذکور شده و بعد از ورود به بخش " سراسری " مراحل ثبت نام را پشت سر بگذارند . در ادامه مراحل ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان قرار داده ایم :



مراجعه به سایت دیپ کد و دریافت کد سوابق تحصیلی 

( داوطلبانی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند می بایست نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir اقدام کنند . )

حتما بخوانید: دریافت کد دانش آموزی با کد ملی



مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه ثبت نام دانشگاه آزاد 1400


با توجه به ادغام ثبت نام کنکور سراسری با دانشگاه آزاد ، دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد همان دفترچه ثبت نام کنکور سراسری است که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود و شامل کلیه ی شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400می باشد .




پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400


سازمان سنجش برای ثبت نام کنکور سراسری از تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد بابت برگزاری آزمون ، مراحل سنجش و بررسی پاسخبرگ داوطلبان هزینه دربافت می کند . 

کارت اعتباری خریداری شده حاوی کد پیگیری ثبت نام و شماره شناسه است که برای آغاز فرایند ثبت نام باید در کادر مربوطه در سایت سازمان سنجش وارد شود . متقاضیان واجد شرایط ثبت نام تنها با خرید یک کارت اعتباری می توانند علاقه مندی خود را به رشته محل های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اعلام کنند . 




تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

امکان درج اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب در فرم اینترنتی ثبت نام فراهم شده و متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک ثبت نام کنکور سراسری ، بند های مربوطه را تکمیل نمایند . 



نکته : با توجه به احتمال بروز خطا در روند ثبت نام کنکور سراسری به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سامانه سازمان سنجش ، فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند . این فرم در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400 درج شده و بندهای آن مشابه فرم اینترنتی می باشد . 




دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400



پس از تکمیل فرم ثبت نام و درج آن در سایت ثبت نام کنکور ، یک شماره پرونده و یک کد پیگیری ثبت نام در رسید ثبت نام هر داوطلب قرار می گیرد .

حتما بخوانید: راهنمای ثبت نام کنکور سراسری










شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
داوطلبی که قصد شرکت در آزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 ، را دارند می بایست درای شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری باشد . در این بخش به بررسی مهم ترین شرایط ثبت نام کنکور سراسری پرداخته شده است . 

 مدرک تحصیلی مورد نیاز 

  گواهینامه دوره پیش دانشگاهی 
 دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 که نهایتا تا تاریخ 1400/6/31 فارغ التحصیل شود
 دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه 
 و یا مدرک کاردانی یا همون فوق دیپلم


 آن دسته از متقاضیانی که دانشجوی دوره روزانه در یکی از مقاطع کاردانی و یا کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و یا دکتری باشند حق ثبت نام در کنکور سراسری 1400 را نخواهند داشت مگر درصورتی که تا اسفند ماه 99 انصراف از تحصیل دانشگاه روزانه خود را بطور قطعی حاصل نمایند .

 متقاضیانی که در کنکور سراسری سال گذشته شرکت کرده اند و در دوره روزانه پذیرفته شده اند می توانند پس از انصراف قطعی از تحصیل خود تا اسفند ماه 99 نسبت به ثبت نام کنکور سراسری 1400 و پذیرش در دوره های غیر روزانه ( شبانه ، پردیس خودگردان ، مجازی ، آزاد و ..) اقدام نمایند .

 اگر داوطلبی نیز در کنکور سال گذشته در دوره های غیرروزانه پذیرفته شده باشد می تواند بدون آنکه نیازی به انصراف باشد در کنکور سراسری 1400 ثبت نام نماید و پس از پذیرفته شدن در کنکور نسبت به انصراف از دانشگاه قبلی خود اقدام نماید .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور 1400








مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400
مدارک ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد همان مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری می باشد که طبق دفترچه ثبت نام این مدارک شامل کد سوابق تحصیلی ( از سایت dipcode.medu.ir ) ، فایل عکس اسکن شده ، شناسنامه و کارت ملی ، کد منطقه و کد پستی محل سکونت ، کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبای مرد ، معدل کتبی و معدل کل دیپلم ، کد پیگیری سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران ، کد رهگیری داوطلبای غیر ایرانی و شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده می باشد .



مراحل بعد از ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
سازمان سنجش پس از بررسی اطلاعات ثبت نامی داوطلبان متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد ، مقدمات لازم برای برگزاری این آزمون را فراهم کرده و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400 را بر روی سایت خود قرار می دهد . 

بعد از آن کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . پیرو این کارنامه وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود می توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت های sanjesh.org و azmoon.org شرکت نمایند .

در ادامه بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی

 در نظر داشته باشید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا به سوالات داوطلبان از مرحله ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد 1400 تا مرحله اعلام نتایج دانشگاه آزاد پاسخ دهند ، متقاضیان می توانند از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با این کارشناسان در ارتباط باشند و از تجربیات آن ها بهره ببرند .






سوالات متداول


1- آیا پذیرفته شدگان روزانه کنکور سال گذشته از انتخاب رشته دانشگاه آزاد محروم هستند ؟
افرادی که سال گذشته در دوره روزانه پذیرفته شده اند تنها از انتخاب رشته دوره روزانه کنکور 1400 محرومند که در این مقاله به سایر شرایط ثبت نام کنکور سراسری نیز اشاره شده است .




2- داوطلبان سال آخر پایه دوازدهم تحت چه شرایطی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 می باشند ؟
 این داوطلبان به شرط فارغ التحصیلی  تا تاریخ 1400/6/31 می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند که جزئیات تکمیلی آن در متن مقاله موجود است .




3-  آیا هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد به صورت جداگانه دریافت می شود ؟
خیر ، داوطلبان با خرید یک کارت اعتباری می توانند هم متقاضی رشته محل های کنکور سراسری و هم دانشگاه آزاد شوند که برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .

منبع : ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LovW
نظرتان را بنویسید