ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام کنکور دانشگاه های سراسری انجام می شود و ثبت نام جداگانه ای برای این آزمون پیش بینی نشده است . بنابراین متقاضیان ورود به رشته های با آزمون دانشگاه آزاد تابع قوانین ، شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری هستند .



کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد از سال 92 ادغام شد و به موجب این امر کلیه داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد یا دانشگاه های سراسری در سال تحصیلی 1400 - 1401 هستند می بایست در یک آزمون  که همان کنکور سراسری می باشد ، ثبت نام نمایند .

برای بسیاری از داوطلبان در زمان ثبت نام سوالاتی از قبیل زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 ، نحوه خرید کارت اعتباری ، نحوه تهیه دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 و ... مطرح می باشد که در این مقاله قصد داریم به همه سوالات شما پیرامون ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 پاسخ دهیم .

” کلیه حاضران در جلسه کنکور 1400 حق انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند “



زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
سال گذشته ثبت نام کنکور از دهه سوم بهمن آغاز شده و تا اوایل اسفند ادامه داشت پیش بینس می شود امسال هم ثبت نام کنکور 1400 در دهه سوم بهمن ماه آغاز شود و کلیه داوطلبان اعم از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه سراسری و یا دانشگاه آزاد بتوانند در موعد مقرر به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و پس از خریداری کارت اعتباری ، ثبت نام نمایند .

با توجه به تغییرات احتمالی زمان ثبت نام کنکور 1400 ، شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا ، صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا از زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری 1400 مطلع شوید . لازم به ذکر است شرکت یا عدم شرکت در کنکور ، محدودیتی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ایجاد نمی کند .





به محض مشخص شدن تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، مقاله بروزرسانی و مهلت دقیق در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهد شد . 






شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری مفصلا به آن اشاره شده است . در این میان داوطلبانی هستند که هدف شان از شرکت در کنکور ، فقط و فقط شرکت در انتخاب رشته دانشگاه ازاد است و به هیچ وجه قصد شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری را ندارند . برای این داوطلبان شرایط ثبت نام با سخت گیری کمتری اعمال می شود که در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم :

 اگر دانشجوی روزانه در یکی از دانشگاه های سراسری می باشید و قصد شرکت در کنکور 1400 برای قبولی در یکی از رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد را دارید ، می توانید پس از اطمینان از قبولی در انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1400 ، درخواست انصراف از دانشگاه دولتی فعلی تان را اعلام نمایید و اجباری به انصراف از دانشگاه تا 20 اسفند 99 نیست .
 اگر قبلا در یک دانشگاه دولتی با استفاده از مزایای تحصیل رایگان فارغ التحصیل شده اید و یا انصراف داده اید ، می توانید بدون ایجاد هیچ مشکلی درصورت کسب تراز قبولی دانشگاه آزاد ، در هر کدام از رشته محل های با آزمون به تحصیل مجدد بپردازید . به عبارت دیگر دانشگاه آزاد با سابقه تحصیل شما در دانشگاه های دیگر کاری ندارد .
 داوطلبانی که قبلاً در کنکور سراسری شرکت کرده اند و دوبار در دوره روزانه پذیرفته شده اند ، طبق قوانین موجود در دفترچه ثبت نام کنکور 1400 ، از انتخاب رشته دوره روزانه ، محروم خواهند بود ولی اگر فقط داوطلب شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند ، ممانعتی برای شرکت در کنکور 1400 نخواهند داشت .
 فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت که طرح اجباری دارند و در حال انجام طرح نیروی انسانی خود هستند و یا هنوز طرحشان را نگذرانده اند ، می توانند در دانشگاه آزاد تحصیل کنند . لازم به ذکر است که این استعلام توسط مرکز مشاوره تحصیلی هیوا گرفته شده است و در آن اشاره شده که اجرای طرح همزمان با تحصیل در دانشگاه ازاد مانعی ندارد . هرچند طبق آخرین بخشنامه وزارت بهداشت ، داوطلبان مشمول طرح اجباری به شرط قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی می توانند طرح خود را به پایان تحصیل منتقل کنند .

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری
” تنها 5 درصد از رشته محل های دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد “










نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
به دلیل ادغام شدن کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ، علاقه مندان به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد صرفا می بایست در آزمون سراسری که سازمان سنجش برگزار می کند شرکت نمایند . هر داوطلب با ثبت نام کنکور سراسری 1400 در هریک از رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان و حضور در جلسه آزمون می تواند از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ، تمامی رشته محل های با آزمون گروه آزمایشی امتحانی مربوطه را انتخاب نماید .

همانطور که گفته شد نحوه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و متقاضیان لازم است بعد از دانلود دفترچه ثبت نام ، بررسی شرایط و خرید کارت اعتباری علاقمندی خود را به شرکت در کنکور دانشگاه آزاد با تکمیل فرم ثبت نام اعلام کنند .



 مراحل ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

 مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1400 به نشانی sanjesh.org 

 دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق آن

 بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما

 آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

 پرداخت هزینه ثبت نام 

 تکمیل فرم اینترنتی و دریافت کد رهگیری



​ راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد  1400

 اولین مرحله برای ورود به سایت سازمان سنجش جستجو آدرس sanjesh.org در گوگل می باشد .








 کلیه متقاضیان پس از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با فرض اینکه هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را پرداخت کرده اند از سه مسیر مطابق تصویر زیر می توانند وارد مرحله ثبت نام شوند :







 مسیر اول : 

ستون های رنگی سمت راست که داوطلبان با کلیک بر روی گزینه سراسری می توانند وارد سایت صفحه سراسری شوند .

 مسیر دوم : 

ستون سمت چپ ( دسترسی سریع )

 مسیر سوم : 

در ستون وسط گزینه سراسری را پیدا کنید و بر روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک نمایید .



 در این بخش داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1400 در مرحله اول می بایست نوع نظام آموزشی امتحانی خود را مشخص نمایند بنابراین :

 داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام جدید با سه نظام آموزشی ( نظام قدیم ، سالی واحدی و نظام آموزشی جدید ) رو به رو می شوند که با توجه به وضعیت تحصیلی خود یکی از گزینه ها را می بایست انتخاب نمایند همچنین شماره سریال خریداری شده و عبارت امنیتی داخل کادر را وارد نماید و پس انتخاب گزینه تایید وارد مرحله بعد ثبت نام شود .








 آن دسته از داوطلبانی که در نظام 6 - 3 - 3 فارغ تحصیل می شوند باید گزینه 1 را انتخاب کنند .








 متقاضیان بعد از تعیین نظام آموزشی می بایست نسبت به تعیین رشته تحصیلی خود ( ریاضی ، تجربی و انسانی ، علوم معارف اسلامی ، فنی و حرفه ای و کارو دانش ) اقدام نماید . 







 آن دسته از داوطلبانی كه دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند در این بخش باید گزينه 2 یعنی نظام آموزشی سالی واحدی يا ترمی واحدی را انتخاب نمايند و در صفحه جدید باز شده وضعیت تحصیلی دریافت دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند .









 در این صفحه داوطلبان باید از بین گزینه های ارائه شده ، وضعیت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند .






 داوطلبانی كه در نظام آموزشی خود ، دوره چهار ساله دبيرستان را گذرانده اند نظام قديم محسوب شده و می بایست گزینه 3 را انتخاب نمایند .






 کلیه داوطلبان بعد از مشخص کردن نظام آموزشی و تعیین وضعیت خود ، وارد مرحله بارگذاری عکس می شوند . 

 داوطلبان برای آپلود عکس می بایست بر روی گزینه  browse کلیک کرده و عکس خود را انتخاب نمایند بعد از انتخاب عکس بر روی گزینه ارسال عکس کلیک کنند در صورتی که عکس شما مطابق توضیحات تصویر زیر مشکلی نداشته باشد بر روی صفحه قرار می گیرد و شما برای ادامه مسیر ثبت نام باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید .








در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 99 است به محض ، آغاز ثبت نام کنکور 1400 مقاله به روز رسانی  و لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام در این بخش قرار می گیرد .

 با توجه به اهمیت دریافت کد سوابق تحصیلی برای مشمولان سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی مطالعه مقاله زیر توصیه می شود .

حتما بخوانید: کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی








رشته های با آزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
دانشگاه آزاد در سال های اخیر پذیرش در بیش از 95 درصد رشته های گروه های آزمایشی ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان را بصورت بدون کنکور کرده است و تنها رقابت کنکور سراسری دانشگاه آزاد بر سر برخی از رشته محل های پرطرفدار ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان در شهر های بزرگ همچنین رشته محل های پزشکی و پیراپزشکی گروه آزمایشی تجربی می باشد . 

بنابراین انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 ، برای متقاضیان گروه آزمایشی تجربی رنگ و بوی جدی تری دارد و لازم به ذکر است که رشته های ارائه شده در این دانشگاه در گروه آزمایشی تجربی در رشته های زیر گروه پزشکی عبارت اند از پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی ، علوم تغذیه ، هوشبری و بهداشت .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز می توانند با مشاوره تحصیلی تلفنی شما را برای کسب موفقت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد یاری نمایند .




سوالات متداول


1- ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد در چه زمانی انجام می شود ؟
 ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد هم زمان با ثبت نام کنکور سراسری در بهمن ماه انجام می شود که برای از جزئیات ثبت نام می توانید به مقاله مراجعه کنید .




2- ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد درچه سایتی انجام می شود ؟
در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود .




3- برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز به اعلام علاقمندی است ؟
 مطابق متن مقاله ، به صرف ثبت نام در کنکور سراسری به شرط مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، می توانید در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته خود را انجام دهید .

منبع : ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MpJB
نظرتان را بنویسید