ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود . متقاضیان برای ثبت نام این ماراتن باید دارای یک سری شرایط و ضوابط بوده و در مهلت مقرر که توسط سازمان سنجش اعلام می شود ثبت نام خود را به صورت اینترنتی با پرداخت هزینه انجام دهند .



کنکور سراسری در واقع صحنه رقابت متقاضیان ورود به دانشگاه در 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان می باشد و در سال های اخیر باوجود پذیرش بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه ها اما همچنان ثبت نام کنکور سراسری برای رقابت جهت پذیرش در دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، مجازی ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، فرهنگیان و دانشگاه آزاد همچنان داغ است .

با ادغام ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند با ثبت نام کنکور سراسری 1400 و شرکت در آن متقاضی ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شوند . سازمان سنجش مجری برگزاری کاین آزمون بوده و متقاضیان برای ثبت نام می بایست به سایت سنجش مراجعه نمایند . از آنجایی که اولین گام برای موفقیت در کنکور سراسری انجام ثبت نام دقیق می باشد در ادامه به شرح زمان و نحوه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 خواهیم پرداخت .



زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400
ثبت نام کنکور1400 در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و سلزمان سنجش بر اساس اطلاعات ثبت نامی داوطلبان مقدمات لازم برای برگزاری این آزمون را فراهم می کند . زمان ثبت نام کنکور 1400 از طریق اخبار و اطلاعیه های مختلف اعلام شده و داوطلبان بر اساس آن می توانند نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند .

البته معمولا هر سال تاریخ ثبت نام این ماراتن در بازه زمانی بهمن ماه بوده که پیش بینی می شود امسال هم داوطلبان بتوانند در بهمن ماه 99 ، ثبت نام کنکور 1400 خود را در سیات سازمان سنجش تکمیل کنند . به دلیل تغییرات احتمالی در بازه زمانی ثبت نام به متقاضیان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا ، از آخرین اخبار در خصوص مهلت ثبت نام کنکور 1400 مطلع شوند .



به محض مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام کنکور 1400 در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .



بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد






نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400
متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برای ثبت نام کنکور سراسری 1400 می بایست به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از خریداری کارت اعتباری ثبت نام ، اطلاعات خود را در این سایت ثبت نمایند . لازم به ذکر است که متقاضیان ثبت نام دانشگاه آزاد نیازی به خریداری کارت اعتباری جداگانه ای ندارند و تنها متقاضیان ورود به دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی می بایست با پرداخت هزینه جداگانه ای نسبت به ثبت نام در این دوره های نیز اظهار علاقه مندی نمایند .

 مراحل ثبت نام کنکور 1400

 مراجعه به سایت سازمان ینجش به نشانی sanjesh.org
 دانلود دفترچه ثبت نام کنکور 1400

 مطالعه و شرایط و ضوابط ​دفترچه ثبت نام کنکور سراسری
 آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام
 پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سراسری 1400
  مرحله آخر تکمیل فرم ثبت نام 



 راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری 1400

 اولین مرحله برای ورود به سایت سازمان سنجش جستجو آدرس sanjesh.org در گوگل می باشد .








 کلیه متقاضیان پس از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با فرض اینکه هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را پرداخت کرده اند از سه مسیر مطابق تصویر زیر می توانند وارد مرحله ثبت نام شوند :







  مسیر اول : 

ستون های رنگی سمت راست که داوطلبان با کلیک بر روی گزینه سراسری می توانند وارد سایت صفحه سراسری شوند .

  مسیر دوم : 

ستون سمت چپ ( دسترسی سریع )

  مسیر سوم : 

در ستون وسط گزینه سراسری را پیدا کنید و بر روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک نمایید .



 در این بخش داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1400 در مرحله اول می بایست نوع نظام آموزشی امتحانی خود را مشخص نمایند بنابراین :

 داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام جدید با سه نظام آموزشی ( نظام قدیم ، سالی واحدی و نظام آموزشی جدید ) رو به رو می شوند که با توجه به وضعیت تحصیلی خود یکی از گزینه ها را می بایست انتخاب نمایند همچنین شماره سریال خریداری شده و عبارت امنیتی داخل کادر را وارد نماید و پس انتخاب گزینه تایید وارد مرحله بعد ثبت نام شود .







 آن دسته از داوطلبانی که در نظام 6 - 3 - 3 فارغ تحصیل می شوند باید گزینه 1 را انتخاب کنند .








 متقاضیان بعد از تعیین نظام آموزشی می بایست نسبت به تعیین رشته تحصیلی خود ( ریاضی ، تجربی و انسانی ، علوم معارف اسلامی ، فنی و حرفه ای و کارو دانش ) اقدام نماید . 







 آن دسته از داوطلبانی كه دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند در این بخش باید گزينه 2 یعنی نظام آموزشی سالی واحدی يا ترمی واحدی را انتخاب نمايند و در صفحه جدید باز شده وضعیت تحصیلی دریافت دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند .









  در این صفحه داوطلبان باید از بین گزینه های ارائه شده ، وضعیت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند .






 داوطلبانی كه در نظام آموزشی خود ، دوره چهار ساله دبيرستان را گذرانده اند نظام قديم محسوب شده و می بایست گزینه 3 را انتخاب نمایند .






 کلیه ی داوطلبان بعد از مشخص کردن نظام آموزشی و تعیین وضعیت خود ، وارد مرحله بارگذاری عکس می شوند . 

 داوطلبان برای آپلود عکس می بایست بر روی گزینه  browse کلیک کرده و عکس خود را انتخاب نمایند بعد از انتخاب عکس بر روی گزینه ارسال عکس کلیک کنند در صورتی که عکس شما مطابق توضیحات تصویر زیر مشکلی نداشته باشد بر روی صفحه قرار می گیرد و شما برای ادامه مسیر ثبت نام باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید .









در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 99 است به محض ، آغاز ثبت نام کنکور 1400 مقاله به روز رسانی می شود .




توجه داشته باشید به محض آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام در این بخش قرار می گیرد .



به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از تکمیل فرم ثبت نام ، فرم پیش نویس درج شده در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور 1400 را تکمیل نمایند تا در زمان ثبت نام اینترنتی به مشکل برخورد نکنند . این فرم از قسمت های مختلفی شامل اطلاعات فردی ، سهمیه ، اطلاعات سوابق تحصیلی و اطلاعات مربوط به محل سکونت تشکیل شده که متقاضیان می بایست در ثبت این اطلاعات نهایت دقت را به کار گیرند .





برای دریافت فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید .

از آنجایی که مشمولان سوابق تحصیلی کنکور ، برای تکمیل فرم ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی خود را وارد نمایند مطالعه مقاله زیر به داوطلبان پایه دوازدهم توصیه می شود .

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور سراسری










شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400
سازمان سنجش آموزش کشور پیش از زمان ثبت نام با انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، تمامی قوانین و مقررات و شرایط شرکت در کنکور سراسری را شرح می دهد . شرایط شرکت در کنکور سراسری به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شوند که متقاضیان می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی ، برای شرکت در کنکور سراسری شرایط اختصاصی را نیز دارا باشند . از جمله شرایط اختصاصی این آزمون :

 دارا بودن یکی از مدارک :

 دیپلم چهار ساله نظام قدیم    مدرک پیش دانشگاهی   مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )   دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید 

 کلیه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) یا دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل شده می توانند در کنکور 1400 شرکت نمایند .

 در صورت قبولی داوطلبان در رشته هایی كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال تحصيلی 1400 - 1401 آغاز می گردد به شرط دريافت مدرک تحصيلی ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 و يا پيش دانشگاهی و يا مدرک كاردانی تا تاريخ 30 بهمن 1400 ، ثبت نام و ادامه تحصيل آنان بلامانع می باشد .



 به دلیل وجود سایر شرایط هم چون مقررات وظیفه عمومی و تبصره های ویژه شرایط خاص توصیه می کنیم مقاله شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 را با دقت مطالعه کنید .








در نظر داشته باشید کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول فرایند ثبت نام کنکور 1400 همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند . 

در ادامه بخوانید: تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری




سوالات متداول


1- ثبت نام کنکور سراسری به چه صورت انجام می شود ؟
به صورت اینترنتی انجام می شود که البته در این مقاله لینک دسترسی به راهنمای ثبت نام کنکور قرار داده شده است .




2- ثبت نام کنکور سراسری چه زمانی آغاز می شود ؟
این ثبت نام معمولا در بهمن ماه انجام می شود که البته تاریخ دقیق در متن مقاله ارائه شده است .




3- آیا متقاضیان کنکور دانشگاه آزاد ، ثبت نام جداگانه ای دارند ؟
با توجه به ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، متقاضیان کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام جداگانه ای ندارند برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید .

منبع : ثبت نام کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/E50K
نظرتان را بنویسید