میزان وام اجاره مسکن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
میزان وام اجاره مسکن 1400 ، برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب، 70، 40 و 25 میلیون تومان بوده، مبلغ اقساط و نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400، برای وام 70 میلیونی، یک میلیون و ششصد هزار تومان، پنج ساله ، برای وام 40 میلیونی، یک میلیون و سیصد هزار تومان، سه ساله و و برای وام 25 میلیونی، هشتصد و چهل و دو هزار تومان، سه ساله می باشد. 





وام اجاره مسکن که پرداخت آن به مستاجران از سال گذشته آغاز گردیده، یکی از طرح هایی است که در جهت حمایت دولت از مستاجران اجرا شده و در این مدت با استقبال گسترده مستاجران نیز مواجه گردیده است، به نحوی که در سال گذشته در حدود 920 هزار سرپرست خانوار برای دریافت این وام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ثبت نام نمودند.

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در رابطه با وام اجاره مسکن برای مستاجران وجود داشته این مساله است میزان وام اجاره مسکن چقدر می باشد؟ به علاوه مبلغ اقساط وام اجاره مسکن و نحوه بازپرداخت آن نیز از مهم ترین سوالاتی است که در این رابطه مطرح بوده، چرا که تا زمانی که متقاضیان تسهیلات اجاره مسکن از میزان وام و قسط آن مطلع نشده، نمی توانند در مورد توانایی مالی خود برای بازپرداخت آن تصمیم گیری صحیحی نمایند.

با توجه به آنچه گفته شد در این مقاله به بررسی مسایل مربوط به میزان وام اجاره مسکن 1400 می پردازیم؛ با این توضیح که ابتدا در مورد مبلغ وام اجاره مسکن 1400 توضیح داده و سپس، میزان اقساط و نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 را بررسی خواهیم نمود.




میزان وام اجاره مسکن 1400
ثبت نام در هر سامانه ای من جمله سایت یکتا همواره با سوالاتی برای ثبت کنندگان در آن همراه می باشد. مهم ترین و اولین سوالی که در رابطه با وام اجاره مسکن مطرح می شود، این سوال است که میزان وام اجاره مسکن چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت ، در سال گذشته، مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، برای شهر تهران ، کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب، 50، 30 و 15 میلیون تومان بوده. اما با توجه به مساله تورم، میزان وام اجاره مسکن 1400 نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ترتیب زیر می باشد:

سقف میزان وام اجاره مسکن 1400 برای شهر تهران: 70 میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن 1400 برای کلانشهرها: 40 میلیون تومان

سقف میزان وام اجاره مسکن 1400 برای سایر شهرها: 25 میلیون تومان

منظور از کلانشهرها در اطلاعیه های صادره از سوی وزارت راه و شهرسازی در رابطه با وام اجاره مسکن 1400 ، شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر بوده که شامل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه می گردد.

حتما بخوانید : شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن






میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400
با توجه به افزایش میزان وام اجاره مسکن سال 1400 نسبت به سال گذشته و افزایش تورم که با کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه از جمله مستاجران همراه بوده است، پیش بینی می شود که امسال آمار بیشتری از ثبت نام مستاجران برای وام ودیعه مسکن را شاهد باشیم. 

با این وجود، از آنجا که درخواست کنندگان وام اجاره مسکن، قشر مستاجران جامعه بوده و درآمد این قشر نیز معمولا پایین می باشد،  یکی از دغدغه های متقاضیان تسهیلات ودیعه خانه این می باشد که میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 چقدر است؟ و اینکه آیا آنها توانایی مالی بازپرداخت قسط وام اجاره مسکن سال 1400 را داشته یا اینکه میزان اقساط وام اجاره مسکن به گونه ای است که از توانایی مالی آنها خارج می باشد؟

در جواب این پرسش ها باید گفت، میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 بستگی به مبلغ وام دریافت شده دارد ، به نحوی که با افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، میزان اقساط وام اجاره مسکن نیز افزایش می یابد. مطابق آنچه در مورد مبلغ وام اجاره مسکن 1400 در بخش قبل گفته شد، اقساط تسهیلات ودیعه خانه به صورت زیر می باشد:

میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 برای تسهیلات 70 میلیون تومانی در تهران: یک میلیون و ششصد هزار تومان

میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 برای تسهیلات 40 میلیون تومانی در کلانشهرها: یک میلیون و سیصد هزار تومان

میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 برای تسهیلات 25 میلیون تومانی در سایر شهرها: هشتصد و چهل و دو هزار تومان

بیشتر بخوانید : نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن


نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400
پس از اینکه در مورد میزان وام اجاره مسکن 1400 و میزان اقساط این تسهیلات توضیح دادیم، اکنون در این بخش، به نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 می پردازیم. مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir نرخ سود و نحوه بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن 1400 به شرح زیر می باشد:

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 برای مستاجران تهران: 5 ساله با نرخ سود 13 درصد

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 برای مستاجران کلانشهرها: 3 ساله با نرخ سود 13 درصد

نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 برای مستاجران سایر شهرها: 3 ساله با نرخ سود 13 درصد

ثبت نام وام اجاره مسکن در تهران، کلانشهرها و سایر شهرها صرفا از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir انجام گرفته و هیچ ترتیب دیگری غیر از سایت مذکور من جمله سامانه ثبت املاک، مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نمی باشد

در ادامه بخوانید : سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد میزان وام اجاره مسکن 1400 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون میزان وام اجاره مسکن 1400 پاسخ دهند.

سوالات متداول


1- میزان وام اجاره مسکن 1400 چقدر می باشد؟
میزان وام اجاره مسکن 1400 برای شهر تهران 70 میلیون تومان برای کلانشهرها 40 میلیون تومان و برای سایر شهرها 25 میلیون تومان بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


2- میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 چه میزان است؟
میزان اقساط وام اجاره مسکن 1400 برای تهران یک میلیون و ششصد هزار تومان برای کلانشهرها یک میلیون و سیصد هزار تومان و برای سایر شهرها هشتصد و چهل و دو هزار تومان بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.


3- نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 به چه صورت می باشد؟
نحوه بازپرداخت وام اجاره مسکن 1400 برای تهران 5 ساله با نرخ سود 13 درصد برای کلانشهرها 3 ساله با نرخ سود 13 درصد و برای سایر شهرها 3 ساله با نرخ سود 13 درصد بوده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : میزان وام اجاره مسکن
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zWzY
نظرتان را بنویسید