دانلود نرم افزار راهور 120

دانلود نرم افزار راهور 120
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
پلیس راهنمایی و رانندگی جهت خدمات رسانی به افردی که به دنبال بر طرف کردن مسائل مرتبط با این سازمان به صورت غیر حضوری می باشند نرم افزار راهور 120 را تهیه و در اختیار عموم مردم قرار داده است. افراد می توانند به راحتی با استفاده از این اپلیکیشن از امکانات آن در گوشی های اندروید  و همچنین از دیگر برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی در گوشی های آیفون بهره مند شوند.





تا به حال شده فکر کنید که چطور می توانید مسائل مربوط به راهنمایی و رانندگی یا اتومبیل خود را به شکل غیر حضوری حل کنید؟ این روزها به دلیل پیشرفت دنیای هوشمند حتی در ایران، شرایطی مهیا شده تا مردم بتوانند از راه دور خدمات راهنمایی و رانندگی را کنترل کنند و در صورت نیاز هزینه ها را پرداخت کنند.

حال شاید سوال شما این است که این هزینه ها شامل چه سرویس هایی می شود و یک کاربرد زمانی که به نرم افزار راهور 120 مراجعه می کند، از چه خدماتی می تواند بهره ببرد. در ادامه این مطلب شما را با تمامی جوانب این نرم افزار و خدمات آن آشنا خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید بدون خطا و رایگان از سرویس های نرم افزار استفاده کنید.




دانلود نرم افزار راهور 120
در وهله اول برای اینکه بتوانید از نرم افزار راهور 120 استفاده کنید، باید وارد سامانه آن شوید تا امکانات برای شما نمایش داده شود. بخش های مختلف سایت www.rahvar120.ir دارای خدمات متنوعی هستند که شرط استفاده از آنها ورود به سایت پلیس راهور 120 می باشد. برای اینکه به شکل واضح و عینی با ورود به این سیستم آشنا شوید، مراحل زیر را دنبال کنید.

اگر می خواهید اپلیکیشن راهور 120 را بر روی سیستم های اندروید دانلود کنید، بهترین راهکار این است که به سایت پارس هاب بروید و این نرم افزار را به نام راهور+ بر روی دستگاه خود نصب کنید.



برای دانلود نرم افزار راهور 120 اندروید کلیک کنید.



بیشتر بخوانید: پلیس فتا


نحوه دانلود مستقیم از سایت راهنمایی و رانندگی 
ابتدا مرورگر کروم یا هر سیستم عامل دیگر را باز کنید و سایتی در بالا به آن اشاره کردیم را جستجو کنید. همچنین می توانید در گوگل عبارت نرم افزار راهور 120 را وارد کنید و جستجو را انجام دهید. اولین سایتی که گوگل به شما نمایش می دهد، سایت رسمی این برنامه است.







وقتی به نرم افزار راهور 120 وارد شدید، در قسمت انتهای سایت تمامی امکانات نرم افزار برای شما مشخص می شود. لازم است بدانید که هر کدام از این خدمات به نوبه خود کاربرد جداگانه دارد و برای موقعیت های متنوع طراحی شده اند. برای مثال اگر می خواهید اپلیکیشن های پلیس راهنمایی و رانندگی را دریافت کنید، باید انتهای صفحه اصلی سایت را مشاهده کنید که در تصویر زیر نمایش داده شده است.







می بایست کاربران توجه داشته باشند که نرم افزار راهور 120 برای سیستم عامل های IOS گوشی های آیفون ارائه نشده است. کاربران می توانند برای استفاده از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در گوشی های آیفون از دیگر اپلیکیشن های پلیس راهنمایی رانندگی استفاده نمایند.



حتما بخوانید: سایت پلیس راهور 120




معرفی نرم افزار راهور 120
در دهه اخیر، رشد و گسترش نرم افزار های خدمات رسانی به مردم ایران بیش از پیش افزایش یافته است و ارائه سرویس های دولتی مانند راهنمایی و رانندگی از این امر مستثنی نیست. در خصوص نرم افزار راهور 120 باید گفت که این برنامه به شکل کاملا سازمان یافته و برنامه ریزی شده در دسترس مردم قرار گرفته است.

شاید گفتن این موضوع امری ناراحت کننده باشد که شرایطی که ویروس کرونا در دنیا حاکم کرد، خدمات را بیشتر به سمت و سوی هوشمند شدن سوق داده است؛ اما خالی از لطف نیست که در این راستا بدون خروج از خانه و ایستادن در صف های طولانی مردم می توانند تمام کارهای اداری مربوط به راهنمایی رانندگی را با این برنامه به انجام برسانند.



لازم به تذکر است که این سامانه به سبکی طراحی شده که هر فردی بتواند از خدمات آن به راحتی استفاده کند و در حین نصب مشکلی نداشته باشند. اگر قصد دارید این برنامه را نصب کنید یا با کارکرد آن آشنا شوید ادامه مقاله را از دست ندهید.



بیشتر بخوانید: دانلود برنامه پلیس من


نحوه ورود به نرم افزار راهور 120
وقتی نرم افزار را روی گوشی یا تبلت خود نصب کردید، به صفحه اصلی مراجعه کنید و بر روی آیکون راهور بزنید. اگر هم با مرورگرها به این سامانه مراجعه می کنید شرایط به همین روال است. زمانی که برنامه را باز می کنید، صفحه ای نمایش داده می شود که شماره پلاک اتومبیل تان را می خواهد. با یکبار وارد کردن شماره پلاک می توانید برای همیشه از خدمات نرم افزار استفاده کنید.

در ادامه نحوه ورود به نرم افزار راهور 120، خدمات متعددی را مشاهده می کنید که از استعلام خلافی گرفته تا نمره منفی گواهینامه شما را نمایش می دهد. نرم افزار راهنمایی و رانندگی پلیس ناجا به گونه ای طراحی شده که هر فرد بزرگ و جوان بتوانند به راحتی کارهای اداری مربوط به ماشین شخصی و عمومی خود را انجام دهند و در انتها بتوانند هزینه ها را به حساب مشخصی که ناجا تعیین کرده پرداخت کنند.



بیشتر بخوانید: دانلود برنامه ورود به سامانه ثنا
امکانات نرم افزار راهور 120
سایت های دولتی نظیر راهور 120، امکانات و خدمات متعددی را در اختیار مردم عزیز ایران قرار داده اند. این سایت موقعیتی را مهیا کرده تا مردم بتوانند از راه دور و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پلیس +10 کارهای اداری مربوط به خودرو خود را به انجام برسانند. برای اینکه به خدمات این برنامه بیشتر آشنا شوید، در ادامه تمامی خدمات را به شما ارائه می نماییم.



1استعلام تخلفات رانندگی:

یکی از مهمترین امکانات نرم افزار راهور 120 برای شما تدارک دیده است، استعلام گیری تخلفات رانندگی می باشد. اگر می خواهید به شکل غیرحضوری تخلفات خود را در حین رانندگی بررسی کنید، این برنامه بهترین انتخاب خواهد بود. با ورود به قسمت استعلام تخلفات رانندگی، و با وارد کردن شماره بارکد پشت کارت ماشین می توانید خلافی خودرو را بگیرید. خبر خوب این است که در حین بررسی تخلفات می توانید هزینه ها را پرداخت کنید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید.

2پرداخت جریمه های رانندگی:

همانطور که می دانید، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح شهر شما را متحمل پرداخت جرمه می کند. هیچ فردی دوست ندارد هزینه های هنگفتی بابت تخلفات و جریمه های رانندگی پرداخت کند. اما در صورتی که نا آگاهانه مجبور شدید جریمه ای را پرداخت کنید، نرم افزار راهور قسمتی را ایجاد کرده تا بتوانید وضعیت تخلفات را چک کنید و در انتها با مراجعه به بخش پرداخت الکتریکی، هزینه ها را بپردازید.

3نوبت دهی آنلاین برای تعویض پلاک:

تا اینجا متوجه شدید که از طریق برنامه راهور 120 می توانید تخلفات و جریمه های خودرو خود را پرداخت کنید. علاوه بر تمام این محاسن، شما می توانند برای تعویض پلاک خودرو خود به شکل آنلاین نوبت بگیرید و وقت خود را تعیین کنید. با این روش دیگر لازم نیست در صف های طولانی برای وقت تعویض پلاک منتظر بمانید و به موقع شماره پلاک شما تعویض می شود. برای این کار باید به قسمت نوبت دهی اینترنتی پلیس راهور مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات درخواستی، نوبت خود را بگیرید.

4بررسی وضعیت پلاک:

وضعیت پلاک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بررسی وضعیت آن وظیفه هر شهروند است. اگر قصد دارید موقعیت پلاک خود را چک کنید با ورود به این بخش و وارد کردن شماره ملی خود، می توانید پلاک فک شده را چک کنید و از آن مطلع باشید.

5پیگیری مرسولات سازمانی:

جالب است بدانید این برنامه تنها به تخلفات و پرداخت هزینه ها منتهی نمی شود. برای مثال اگر مرسوله سازمانی مانند کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، کارت ماشین یا کارت موتورسیکلت داشته باشید با وارد کردن اطلاعات مربوط به آنها می توانید از وضعیت صدور آنها خبر داشته باشید. رهگیری مرسولات سازمانی مسئله ای مهم است که نیاز به پیگیری دارد و مشتری باید به وسیله این نرم افزار از آن ها خبر داشته باشد تا سالم به دستشان برسد.

6تصادفات رانندگی و نمره منفی گواهینامه:

برای اینکه بدانید آیا گواهینامه شما دارای نمره منفی است یا خیر یا حتی استعلام تصادفات رانندگی را بگیرید، به این نرم افزار احتیاج دارید. در قسمت های مختلف برنامه می توانید تصادفات رانندگی خود را مشاهده کنید و با وارد کردن شماره وی آی ان کارت اتومبیل تان تصادفات را بررسی کنید. این موضوع در مورد نمره منفی اتومبیل هم صدق می کند. با ورود به این بخش از برنامه و وارد کردن شماره گواهینامه خود می توانید از نمرات منفی گواهینامه مطلع شوید و برای رفع آنها تلاش کنید.



در ادامه بخوانید: استعلام پلاک فعال خودرو با کد ملی


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دانلود نرم افزار راهور 120 به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دانلود برنامه راهور پاسخ دهند.



سوالات متداول


1- نرم افزار راهور 120 چه امکاناتی را ائه کرده است؟
این نرم افزار خدمات غیر حضوری پلیس راهنمایی و رانندگی را ارائه کرده است که در متن مقاله آورده شده است.


2- در نرم افزار راهور 120 موارد مرتبط با ماشین های شخصی هم می توان پیگیری نمود؟
بله، این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که می توان موارد مرتبطه با ماشین های شخصی هم در آن بررسی کرده که در متن مقاله نیز به آن اشاره شده است.


3- آیا در نرم افزار راهور 120 امکان پرداخت جریمه های رانندگی وجود دارد؟
بل، در این نرم افزار امکان پرداخت جریمه های رانندگی وجود دارد که در متن مقاله بیان شده است.

منبع : دانلود نرم افزار راهور 120
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dyox
نظرتان را بنویسید