درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
دکتر علی سجودی

ولین اقدامی که اندودونتیست انجام میدهد بی حسی موضعی است . چنانچه دندانی که نیازمند عصب کشی است در فک بالا باشد معمولا تنها همان دندان و بافت اطراف آن بی حس می شود اما چنانچه دندان دارای التهاب در فک پایین قرار داشته باشد کل فک باید بی حس گردد .

بعد از بی حسی اندودونتیست (متخصص درمان ریشه) به وسیله یک ورقه نازک که رابر دم نامیده می شود دندان مورد درمان را از سایر دندانها جدا می کند . دلیل اینکار ممانعت از ورود آب و شوینده های استفاده شده در حین درمان به داخل دندان آسیب دیده است .

سپس دندانپزشک متخصص به وسیله فرز و ابزارهای مناسب تمام قسمت های پوسیده را بر میدارد و به بافت دندان و ریشه دسترسی پیدا میکند .

پس از آن وارد مرحله شکل دهی و یا پاکسازی ریشه می شویم. اندودونتیست تمام باکتری ها و قسمت هایی که دچار التهاب شده اند را از داخل ریشه خارج می گرداند. و در نهایت از محلولی ضد میکروبی برای از بین بردن و خارج کردن میکروب ها و بقایای سلولی استفاده می شود .

و کار نهایی پر کردن کلیه کانال های دندان با استفاده از موادی به نام ( گاتا ) است. گاتا با بدن بیمار سازگاری دارد و دارای منشا گیاهی است.

در اکثر موارد بر روی دندان عصب کشی شده روکش قرار می گیرد . اهمیت و لزوم روکش کردن دندان در این مرحله به آن دلیل است که چون مینای دندان و عاج تا حد زیادی آسیب دیده و برداشته شده است دندان باید به گونه ای محافظت شود تا عمر طولانی تری پیدا کند .

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Pngy
نظرتان را بنویسید