آیا خرید بک لینک برای سئو خطرناک است؟

آیا خرید بک لینک برای سئو خطرناک است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

آیا خرید بک لینک برای سئو خطرناک است؟ این یکی از پر تکرار ترین سوالات کاربران است. در مورد خرید بک لینک برای سئو، باید بگویم که خرید بک لینک هم خطرناک است و هم مزیت است.

پرداخت هزینه برای خرید بک لینک می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد، اما با معایب زیادی همراه است.

آیا باید روی این روش خرید بک لینک سرمایه گذاری کرد؟

دیری نگذشت که بهینه سازان موتورهای جستجو برای اولین بار به نقش مهم بک لینک ها در رتبه بندی جستجو پی بردند و سپس برخی افراد مبتکر ایده فروش لینک را به ذهنشان خطور کرد.

البته دیری نپایید که بازیگران بد از آن سوء استفاده کردند، درست مانند هر هک رتبه بندی سئوی دیگری، و کاری که گوگل انجام داد این بود که شروع به سرکوب این فرآیند کرد.

اولین نکته ای که راهنمای وبمستر گوگل در مورد خرید لینک به آن اشاره می کند این است که خرید بک لینک یا فروش لینک هایی که از طریق آنها رتبه صفحه منتقل می شود، بر رتبه سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

این شامل “… مبادله پول برای پیوندها یا پست هایی که حاوی پیوند هستند، مبادله کالاها یا خدمات با پیوندها، یا ارسال هر محصول “رایگان” در ازای نوشتن در مورد آن و درج پیوند.”

البته، هیچ یک از ما، مانند یک سئو کلاه سفید خوب، تنها با خرید بک لینک، راه خود را به صفحه اول نتایج جستجو نخواهیم دید.

به جز اینکه بسیاری از سایت ها هنوز این کار خرید بک لینک را انجام می دهند.

 فایده خرید بک لینک چیست؟ و آیا ارزش ریسک کردن را دارد؟

در این قسمت به این سوالات پاسخ می دهیم و لینک های خرید لینک و فروش بک لینک را از نزدیک بررسی می کنیم.

خرید بک لینک چیست؟

ما شروع به صحبت در مورد خرید بک لینک می کنیم و این رایج ترین سوالی است که از ما پرسیده می شود.

تعریف گوگل از خرید بک لینک واضح است. هرگونه مبادله پول، کالا یا خدمات برای پیوند به طور کامل انجام می شود.

به عبارت دیگر، پست‌های مهمان و بررسی محصولات پولی، لینک‌های پولی هستند. اینها رویه های استانداردی هستند، اما گوگل هر روز آنها را زیر پا می گذارد.

همانطور که در این مقاله خرید بک لینک خواهید خواند، باید توجه داشته باشید که حتی استراتژی های لینک سازی پولی «ایمن تر» نیز می تواند بخشی از قانون تلقی شود و شرایط و ضوابط گوگل را نقض کند.

چرا برخی از حرفه ای ها هنوز لینک می خرند؟

اکنون ممکن است بپرسید که چرا وب سایت ها هنوز این کار خرید بک لینک را انجام می دهند اگر پرداخت برای پیوندها اینقدر دردسرساز است؟

به همان دلیلی که مردم در حوزه خود سرعت می‌گیرند، به این ترتیب نتیجه خرید بک لینک سریع‌تر است و برخی فکر می‌کنند ریسک خرید بک لینک ارزش آن را دارد.

این امر حجم کاری مورد نیاز برای ایجاد بک لینک را کاهش می دهد (مثلاً ایجاد محتوای با کیفیت، جستجوی فرصت های پیوند و ایجاد روابط) و زمان لازم برای مشاهده نتایج را تا حد زیادی کاهش می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از سئوکاران بدشان نمی آید که ریسک کنند. باور کنید یا نه، پرداخت برای پیوندها همیشه مورد بدبینی قرار نگرفته است.

در اوایل دهه 2000، خرید بک لینک و فروش بک لینک نه تنها مرسوم بود، بلکه تجارت خوبی به حساب می آمد. دایرکتوری هایی که به شما امکان خرید بک لینک و اجاره لینک ها را می دهند زیاد شده اند.

گوگل سپس ابزار Weed را معرفی کرد که به کاربران اجازه می داد لینک های پولی را گزارش کنند و خریداران و فروشندگان لینک را مجبور می کرد تاکتیک های خود را تغییر دهند.

در طول دو دهه گذشته، خرید لینک به طور فزاینده ای خطرناک شده است زیرا توانایی گوگل برای یافتن و حذف ارزش سئوی لینک های پولی بسیار دقیق شده است.

اگر برای یک بک لینک پولی پرداخت کنید، این احتمال وجود دارد که الگوریتم ها بی سر و صدا آن را نادیده بگیرند.

همانطور که گفته شد، گوگل خطاناپذیر نیست. برخی از شرکت‌ها هنوز به ساخت لینک و خرید بک لینک پولی متوسل می‌شوند، زیرا آسان‌تر است، تنها چیزی است که می‌دانند، یا یک روش استاندارد در صنعتشان است.

امروزه افزایش لینک بیلدینگ ارگانیک و بازاریابی محتوا نیاز به خرید بک لینک را در صنعت سئو کاملا بی اثر کرده است. اما این بدان معنا نیست که این عمل از بین رفته است.

واقعیت خرید لینک

بنابراین نتیجه نهایی این است: شما 100% مجبور نیستید به صاحب وب سایت 500 دلار برای پیوند دادن به سایت خود بپردازید. این یک عمل مشکوک است و به احتمال زیاد سایت شما را می سوزاند. اما راه درستی برای خرید لینک وجود دارد.

یکی از راه ها این است که پیوند را به یک آژانس معتبر برون سپاری کنید که بتواند برای شما لینک ها را به دست آورد. هنگامی که لینک ها به درستی انجام شوند، همانطور که توسط Google تعریف شده است، پرداخت نشده است.

روش‌های خرید لینک‌های بد شامل همه چیزهایی است که گوگل در چند دهه گذشته سخت برای حذف آنها تلاش کرده است.

اینها شامل مزارع پیوند و بک لینک PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) است. اگر لینک های پولی شما تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین تولید می کنند، مراقب باشید، در معرض خطر جدی جریمه شدن قرار دارید.

چند توصیه:

هرگز لینک های سراسر سایت را خریداری نکنید مگر اینکه لینک شما حداقل 6 ماه در وب سایت باشد. پیوندهای مستقیم (به عنوان مثال پیوندهای موجود در نوار کناری، پاورقی، پیمایش و غیره) توسط Google به عنوان “هرزنامه” علامت گذاری می شوند.

از خدمات فروش لینک و هر کسی که “بسته های بک لینک” را می فروشد خودداری کنید. پرداخت یک بسته بک لینک به یک فرد ناشناس و قرارداد با یک سرویس فروش لینک راه های سریعی برای هدر دادن پول هستند.

از وب سایت های “پرچم قرمز” خودداری کنید. وب‌سایت‌هایی که قبلاً جریمه شده‌اند، به مزرعه‌های پیوند یا مقاله تبدیل شده‌اند و عموماً به صفحاتی با تبلیغات زیاد و محتوای ضعیف متکی هستند.

همیشه پیوندهای پولی را اضافه کنید و مطمئن شوید که به درستی با rel=nofollow یا rel=sponsored علامت گذاری شده اند. برای سئو لینک نخرید.

درست مانند بیلدینگ اولیه، نظارت بر سلامت پروفایل بک لینک شما همیشه ضروری است. از نرم افزار ردیابی لینک برای اندازه گیری تاثیر لینک های خود و حذف لینک های با کیفیت پایین که ممکن است بر سایت شما تاثیر منفی بگذارند استفاده کنید.

اگر در گذشته لینک خریده اید، باید بسیار مراقب باشید. نمایه پیوند خود را دوباره بررسی کنید و هر گونه پیوند ناامن را رد کنید.

بله، حتی اگر برای آنها هزینه کرده باشید. بعید نیست که برای چند لینک پولی جریمه دستی دریافت کنید، اما اگر به طور انبوه از این تاکتیک ها استفاده کرده باشید، این یک خطر واقعی است.

اما آیا واقعاً خرید بک لینک توسط موتورهای جستجو قابل تشخیص است؟

گوگل تا به امروز روش و الگوریتمی برای تشخیص این نوع لینک ها تعریف نکرده است. اما این بدان معنا نیست که شما باید در مدت زمان کوتاهی بک لینک گسترده بخرید.

بهتر است بک لینک ها را به طور مداوم و درازمدت خریداری کنید.

آیا خرید بک لینک کار می کنند؟

واقعیت این است که بله، پرداخت هزینه برای خرید بک لینک می‌تواند رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را تا زمانی که گرفتار نشوید، افزایش دهد. اگر ارزش ریسک را نداشت، هیچکس این کار را نمی کرد.

اما پنهان کردن لینک‌های پولی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بک لینک ها در ایجاد اعتماد و ارتباط از نظر گوگل ارزشمند هستند.

اما این یک بازی اعداد نیست. دریافت چند لینک از وب سایت های مرتبط که در آن لینک ها تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند بهتر از ده ها لینک از سایت های با کیفیت پایین است.

آیا باید بک لینک بخرید؟

اکنون که درک بهتری از خرید بک لینک و فروش بک لینک دارید، وقت آن است که به این سوال 10000 دلاری پاسخ دهید: آیا باید این کار را انجام دهید؟

پاسخ به این سوال این کاملاً به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید که آیا فکر می کنید مزایای بالقوه بیشتر از خطرات است یا خیر.

آیا آماده ریسک پذیری هستید؟ اگر چنین است، ممکن است تصمیم بگیرید که ارزشش را دارد.

زمان و منابعی که برای خرید لینک ها صرف می کنید بسیار بهتر برای انجام کارهای عالی سئو صرف می شود.

پیوندهای خریداری شده می توانند به سرعت به شما کمک کنند، اما در برخی مواقع، احتمالاً زودتر از آنچه فکر می کنید، گوگل شروع به نادیده گرفتن پیوندهایی می کند که برای آنها پول پرداخت کرده اید.

اما شاید این مدل کسب و کار شما باشد.

تیم متخصص محمد جانبلاغی در این زمینه خرید بک لینک, بک لینک pbn, خرید رپورتاژ قوی یا رپورتاژ pbn همراه شما خواهند بود.

می توانید با خیال راحت رپورتاژ آگهی , خرید بک لینک معتبر و خرید بک لینک دائمی برای سایت خود را به ما بسپارید.

محمد جانبلاغی با سالها تجربه موفق در آموزش سئو، سئو سایت و خرید بک لینک اعتبار سایت های پیوند داده شده را به دقت بررسی می کند و گزارشی دقیق و ظاهراً بی طرفانه از آن سایت ها برای شما منتشر می کند.

منبع: آیا خرید بک لینک برای سئو خطرناک است؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NZVN
نظرتان را بنویسید