تاثیر بک لینک ها در گوگل چگونه است؟

تاثیر بک لینک ها در گوگل چگونه است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

بک لینک گوگل چیست؟ توضیح کامل بک لینک

در این سری از مقالات آموزش سئو می خواهیم در مورد بک لینک گوگل صحبت کنیم.

به عبارت ساده، یک “بک لینک” زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری پیوند داده شود. به بک لینک، لینک ورودی یا لینک “inbound” نیز گفته می شود زیرا باعث می شود افراد به سایت شما “ورود” کنند.

لینک خارجی نام دیگری برای بک لینک است و نام آن برای هدایت کاربران به خارج از وب سایتی است که در آن حضور دارند.

بک لینک ها یکی از مهم ترین عناصر در سئو و بهینه سازی سئو وب سایت ها هستند.

یکی از مهم ترین روش های بهینه سازی وب سایت و سئو بک لینک سازی است که کمک زیادی به سئو سایت در این زمینه می کند.

باید به خاطر داشته باشید که “کیفیت” در اینجا حرف اول را می زند و بنابراین همه لینک ها ارزش یکسانی ندارند. در واقع، دریافت چند ارجاع با کیفیت از منابع مناسب بهتر از هزاران ارجاع از وب سایت های اسپم است.

بک لینک چیست؟

لینک بیلدینگ را می توان بحث برانگیزترین موضوع در سئو دانست و نظرات متناقضی در مورد تاثیر بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای آن وجود دارد. در این مقاله ابتدا سعی می کنیم بفهمیم بک لینک چیست و سپس بررسی کنیم که چه تاثیری بر سئو سایت ما خواهد داشت.

لینک بیلدینگ یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی به سایت خودمان است.

منظور لینک های متنی یا تصاویری است که کاربر با کلیک بر روی آنها به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می شود.

ربات های گوگل هنگام بررسی یک صفحه، لینک های موجود در آن صفحه را نیز بررسی می کنند و به آن صفحات لینک شده مراجعه می کنند. به همین ترتیب مسیر حرکت ربات گوگل در اینترنت شکل می گیرد.

اگر به لینک بیلدینگ علاقه دارید حتما صفحه آموزش ساخت بک لینک را مطالعه کنید.

تفاوت بین لینک سازی داخلی و خارجی

مبحث لینک بیلدینگ به دو قسمت اصلی لینک بیلدینگ داخلی و خارجی تقسیم می شود که تفاوت های مهمی با هم دارند.

لینک سازی داخلی یعنی ایجاد بک لینک بین صفحات سایت. یعنی اگر صفحه ای در سایت شما دارای لینک به صفحه دیگری در سایت شما باشد، یک لینک داخلی ایجاد شده است، اما اگر لینکی از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شده باشد، یک لینک خارجی یا بک لینک ایجاد شده است.

تفاوت بین بک لینک فالو و نوفالو

روابط را می توان از منظر دیگری دسته بندی کرد. هر پیوندی به طور پیش‌فرض Dofollow در نظر گرفته می‌شود مگر اینکه از ویژگی Nofollow در کد HTML آن استفاده شود. وقتی ربات گوگل یک بک لینک بدون فالو می بیند، ارزش و اعتبار را به صفحه فرود منتقل نمی کند.

گوگل در سال 1990 مفهوم PageRank را معرفی کرد و در آن زمان تعداد لینک های یک وب سایت تاثیر زیادی بر رتبه آن در نتایج گوگل داشت.

کارشناسان سئو و مدیران وب سایت از این نکته استفاده کردند و سعی کردند با تکنیک هایی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند.

با افزایش تراکنش های بک لینک، گوگل الگوریتم های خود را به روز کرد و الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی و جریمه سایت هایی که از این روش های خرید بک لینک برای لینک سازی استفاده می کنند، معرفی کرد.

همچنین پیج رنک را کاملا حذف کرد و سعی کرد تا حد امکان وابستگی نتایج رتبه بندی به لینک سازی را کاهش دهد.

در ادامه این مقاله به عوامل موثر بر کیفیت بک لینک می پردازیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چه عواملی در کیفیت بک لینک موثر است؟

Anchor text: این کلمه یا کلمات کلیدی است که به صفحه دیگری پیوند داده شده است. وقتی به کلمات کلیدی مرتبط با صفحه‌ای که می‌خواهید به آن پیوند دهید پیوند می‌دهید، سیگنال مثبتی را به گوگل ارسال می‌کنید که آن متن لنگر مربوط به آن صفحه است و گوگل می‌تواند آن کلمه کلیدی را در برابر افزایش عوامل دیگر رتبه‌بندی کند.

اعتبار دامنه: این فاکتور توسط Moz ایجاد شده است. از عوامل تاثیرگذار در تعیین اعتبار دامنه می توان به موارد زیر اشاره کرد: سن دامنه، تعداد لینک های دریافتی، کیفیت لینک ها، فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی و …. افزایش یا کاهش این عامل می تواند در تعیین کیفیت لینک لحاظ شود.

قابلیت اطمینان صفحه: قابلیت اطمینان صفحه توسط شرکت ماز به عنوان مرجع دامنه ارائه می شود که با توجه به لینک های دریافتی، کیفیت آنها و اعتبار کلی همان صفحه تعیین می شود.

دریافت لینک بر اساس موقعیت: اگر سایت شما فارسی است بهتر است از سایت هایی که از دامنه ir استفاده می کنند بک لینک بگیرید.

زیرا شانس شما را برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ایران افزایش می دهد. اما این ممکن است رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی بین المللی افزایش ندهد.

تعداد لینک های موجود در صفحه: گوگل از روش های مختلفی برای تشخیص لینک های طبیعی از غیر طبیعی استفاده می کند. اما به طور کلی تعداد لینک های خروجی از صفحه ای که از آن لینک دریافت می کنید نباید خیلی زیاد باشد و نسبت آن با محتوای موجود حفظ شود.

PBN ها یکی از روش هایی هستند که اخیراً برای ایجاد پیوندهای خارجی استفاده شده است.

اشتباهات رایج در مورد خرید بک لینک

بک لینک ها تبلیغات متنی هستند!

متأسفانه چیزی که این روزها زیاد می بینیم افرادی هستند که فکر می کنند خرید بک لینک ها در همان تبلیغات متنی که بیشتر در سایت های ایرانی یافت می شود خلاصه می شود و هرکسی که نام بک لینک را می آورد.

یعنی باید ماهانه چندین هزار تومان بپردازیم تا یک سایت لینک ما را در قسمت تبلیغات متنی خود قرار دهد!

این تعریف کاملا اشتباه است. تبلیغات متنی یکی از روش های خرید بک لینک است که به طور کامل توسط گوگل رد می شود و باعث سقوط سایت شما می شود.

خرید بک لینک بد است و نباید بک لینک دریافت کنید!

عبارت دیگری که گاهی شنیده می شود، درک نادرست از مفهوم اساسی بک لینک است.

بک لینک خود بخش مهمی از سئو است. بخشی که دیگران به شما و گوگل پیشنهاد می دهند، بر این پیشنهادات در نتایج جستجو تاثیر می گذارد تا سایت شما رتبه خوبی داشته باشد.

حالا چگونه می توانید بگویید که بک لینک بد است؟ قبول دارم که بک لینک های غیر طبیعی بد هستند اما همه بک لینک ها بد نیستند بخصوص خرید بک لینک طبیعی.

هر چه بک لینک بیشتر باشد بهتر!

زمان اندیشیدن به کمیت به پایان رسیده است و باید به کیفیت بک لینک فکر کنیم.از جمله خرید بک لینک باکیفیت.

هر چه کیفیت لینک به دست آمده بالاتر باشد، تاثیر آن بر رتبه سایت شما بیشتر خواهد بود. ممکن است با به دست آوردن چند لینک خوب که سایت های دیگر با هزاران بک لینک نمی توانند به دست آورند، رتبه ای کسب کنید!

ارتباط بین صفحات مهم نیست!

طبق آزمایشی که ما انجام دادیم، دریافت لینک از صفحات غیرمرتبط می تواند باعث حذف سایت شما از نتایج جستجو برای کلمه کلیدی شود که سایت خود را برای آن آماده کرده اید.

از طرفی تنها با گرفتن چند لینک وابسته توانستیم به سرعت رتبه سایت را افزایش دهیم. در مورد یک سایت شماره یک، ممکن است صدها لینک با کیفیت از سایت های غیر مرتبط دریافت کرده باشیم (این سایت در حال حاضر به دلیل لینک های نامرتبط در بین 100 نتیجه برتر قرار ندارد).

در این مقاله به موضوع بک لینک، تاثیرات آن در سئو سایت، تفاوت ها و اشتباهات خارجی و داخلی در رابطه با بک لینک و اهمیت بسیار زیاد بک لینک در سئو و بهینه سازی سایت پرداخته ایم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم.

شما می توانید پروژه طراحی سایت و سئو سایت خود را از 0 تا 100 به تیم محمد جانبلاغی ارسال کنید و خدمات سئو و دوره آموزش سئو بسیار خوب و حرفه ای را از کارشناسان تیم ما دریافت کنید.

منبع: تاثیر بک لینک ها در گوگل چگونه است؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MYRR
نظرتان را بنویسید