چرا کودکان در شب دیر می خوابند

چرا کودکان در شب دیر می خوابند
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مرتضی

بی خوابی کودکان دلایل مختلفی دارد؛ شاید در نگاه اول بسیاری از مسائل از دید والدین بی ارزش به نظر برسند، ولی رعایت نکردن برخی از موارد باعث ایجاد بی خوابی در کودکان می شود و در دراز مدت آسیب های جدی را به آنها وارد می کند.

درمان بی خوابی کودکان در بیشتر موارد به دارو نیاز ندارد و با روش های غیر دارویی مداوا می شود. در ادامه با دلایل دیر خوابیدن کودکان آشنا می شویم و راه های جلوگیری از آن را یاد می گیریم

ارتباطات خواب کودک
کودکتان را عادت دهید تا قبل از خوابیدن، شیر یا غذای خود را بخورد و با غذا یا شیر به رختخواب نرود.

اگر کودک با بطری شیر خود به رختخواب برود، دیگر به آن عادت می کند و نمی تواند بدون بطری بخوابد. بعد از یک سنی باید این عادت را از کودک دور کنید و حتی او را مجبور کنید تا در اتاقش تنها، بدون حضور شما بخوابد.

چرا کودکان شب دیر می خوابند

استفاده از موبایل در هنگام خواب

استرس و اضطراب در کودک

تأثیر عوامل محیطی

 شرایط پزشکی در دیر خوابیدن کودکان
 

 پرخوری و گرسنگی کودک

کمبود منیزیم و بی خوابی کودک

بهداشت خواب

عوارض دیر خوابیدن کودکان
 

همانطور که تغذیه برای رشد و نمو کودک ضروری است به همان مقدار نیز خواب اهمیت دارد.

 خواب کودک باید کیفیت لازم را داشته باشد. به ساعت خواب کودک باید توجه کنید و در ساعت مشخصی از شب، او را تشویق کنید تا به رختخوابش برود و بخوابد.

بی خوابی، فرایند رشد کودک را با اختلال روبرو می کند و تمرکز را از او می گیرد و بدتر از همه سیستم گوارشی و عصبی را تحت تأثیر منفی خودش قرار می دهد.
 

درمان اختلالات خواب در اورا اسلیپ
 

ما در کلینیک خواب اورا اسلیپ به بیمارانی که به اختلال خواب دچار هستند، خدمات درمانی موثر ارائه می دهیم. این بخش توسط خانم دکتر فریبا معینی پور که عضو آکادمی و طب خواب اروپا هستند، مدیریت می شود و خدمات درمانی متنوعی مثل درمان خروپف، درمان بی خوابی، درمان آپنه خواب و … ارائه می گردد.

در این مرکز آزمایشگاه خواب مجهزی وجود دارد که بصورت اساسی فرایند خواب بیماران را بررسی می کند و مشکل آنها را رفع می سازد.
 


 

 


 

 



 

 


 

برچسب ها
نظرتان را بنویسید