پایتخت کشور دومینیکا کجاست

پایتخت کشور دومینیکا کجاست
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مرتضی

پایتخت دومینیکا شهر روسو است که در سواحل غربی این کشور قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین شهر دومینیکا است که حدوداً ۲۰ درصد از جمعیت کل دومینیکا را در خود جای داده است و توسط دریای کارائیب، رودخانه روسو و کوه مورن بروس احاطه شده است.

 معماری فرانسوی قرن هجدهم، کلیساها، بندر تجاری، دانشگاه‌ها و اقامتگاه ریاست‌جمهوری از جاذبه‌ها و دیدنی‌های این شهر هستند.

دومینیکا یکی از کشورهای مشترک‌المنافع در حوزه دریای کارائیب است که با چشم‌انداز کوهستان و سواحل بی‌نظیرش در صنعت گردشگری به بهشت کارائیب معروف شده است.

 این جزیره زیبا در سال‌های اخیر توانسته به درآمد خوبی از گردشگری برسد و مقصد محبوب بسیاری از جهانگردان شود. تعداد زیادی از افراد مشهور جهان، ثروتمندان و حتی سیاست‌مداران در این جزیره صاحب ویلا هستند و دومینیکا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. 

خوشبختانه متقاضیان ایرانی هم می‌توانند در مسیری کاملاً قانونی وارد فرایند سرمایه‌گذاری در دومینیکا شده و از این طریق برای پاسپورت مادام‌العمر و اخذ اقامت دومینیکا درخواست دهند.

 

صنایع اصلی دومینیکا
کشاورزی، گردشگری و تولید صنایع ۳ صنعت اصلی دومینیکا هستند. بیش از ۲۰ درصد زمین‌های جزیره قابل‌کشت و تحت کشت هستند. موز سنتی‎ترین محصولی است

 که توسط کشاورزان دومینیکا در حجم بالا تولید و سپس به کشورهای دیگر صادر می‌شود؛ اما در سال‌های اخیر تولید میوه‌های دیگر، سبزی‌ها و قهوه هم موردتوجه قرار گرفته است.

کشور دومینیکا در بخش گردشگری رشد ثابتی دارد و سالانه حدود ۲۰۰،۰۰۰ گردشگر را به خود جذب می‌کند. همین مسئله باعث شده تا توسعه زیرساخت‌های گردشگری یعنی تأسیس انواع هتل‌های زنجیره‌ای مانند هتل هیلتون، راه‌اندازی انواع رستوران‌ها، کلوب‌های مختلف و سایر امکانات تفریحی در رأس کار اقتصادی جزیره قرار بگیرد تا دومینیکا هم مانند جزایر قناری و هاوایی به پاتوق سفرهای رویایی ثروتمندان تبدیل شود.

بیشتر مردم جزیره تا سال‌های قبل مشغول کشاورزی بودند و هنوز هم بخشی از درآمد کشور از همین طریق است. تعدادی زیادی دیگری هم مشغول کارهای دولتی بودند که با روند روبه‌رشد سرمایه‌گذاری و ورود تجار بزرگ به دومینیکا شرایطشان کمی تغییر کرد. 

حالا با حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بین‌المللی و مطرح تعداد زیادی از مردم در بخش خصوصی فعال هستند و یا مشغول تجارت، صادرات و واردات شده‌اند.

به دلیل زیبایی‌های طبیعی باورنکردنی به دومینیکا لقب جزیره طبیعت کارائیب داده‌اند. تقریباً کل کشور بافتی جنگلی در کنار خط ساحلی دارد. سفر به این کشور به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید از جنگل‌‌های بارانی ثبت شده در یونسکو، آبشارهای شگفت‌انگیز و حیواناتی مانند طوطی‌ها، ایگواناها و پروانه‌های کمیاب دیدن کنید.

 از طرف دیگر، کوهستانی بودن دومینیکا آن را به محیطی مناسب برای پیاده‌روی و کوهنوردی تبدیل کرده تا این کشور برای گذران تعطیلات تابستانی، تعطیلات سال نو میلادی، ماه عسل و سفرهای دوستانه یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی مسافران و جهانگردان باشد.

آب‌‌وهوای دومینیکا
پیش از صحبت درباره دولت دومینیکا و معرفی روش‌های اخذ پاسپورت و شهروندی می‌خواهیم اشاره‌ای به آب‌‌وهوای دومینیکا داشته باشیم. دومینیکا در کل آب‌وهوای معتدل و خوشایندی دارد

 ولی مانند تمام مناطق ساحلی، میزان رطوبت هوا به‌خصوص در تابستان زیاد است و می‌تواند برای برخی از گردشگران خوشایند نباشد.

 به همین خاطر بهترین زمان سفر به این کشور زیبا پاییز و زمستان از دسامبر تا مارس (آذر تا فروردین) یعنی تعطیلات سال نو میلادی و تعطیلات نوروز خودمان است

منبع : کنکاش

 

برچسب ها
نظرتان را بنویسید