دریافت کد بورسی کارگزاری مفید

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
با توجه به رونق بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس و سودده بودن آن سبب گشته تا بسیاری از افراد ترغیب به ورود به این بازار و انجام فعالیت های سرمایه گذاری در آن شوند. این افراد برای اینکه قادر به فعالیت در بازار سرمایه باشند لازم است تا قبل از هرچیزی اقدام به دریافت کد بورسی که در واقع به عنوان شناسه کاربری افراد در این بازار عمل کرده و برای هر شخص منحصربه فرد می باشد کنند.

افراد برای دریافت کد بورسی جهت فعالیت در بازار سرمایه به ثبت نام در سامانه سجام و همچنین ایجاد حساب کاربری در یک کارگزاری معتبر نیاز دارند. یکی از معتبر ترین کارگزاری های موجود در بازار سرمایه کارگزاری مفید است که به دلیل خدمات دهی متنوع و با کیفیت مناسب از محبوبیت و اعتبار بالایی در بین فعالین این بازار برخوردار می باشد.

از این رو افراد زیادی اقدام به دریافت کد بورسی از طریق این کارگزاری می کنند لذا در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش نحوه دریافت کد بورسی کارگزاری مفید به صورت تصویری و گام به گام پرداخته شده است.




نحوه ثبت نام برای دریافت کد بورسی مفید
همانطور که گفته شد برای دریافت کد بورسی از طریق کارگزاری مفید لازم است تا پس از انجام ثبت نام و احراز هویت سجام اقدام به ثبت نام و همچنین احراز هویت در این کارگزاری کنید . برای ثبت نام در کارگزاری مفید لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید :

وارد شدن به صفحه اصلی سایت کارگزاری مفید با نشانی emofid.com و انتخاب گزینه " افتتاح حساب " در این صفحه. مانند تصویر زیر :







در مرحله بعد لازم است تا در کادر های مشخص شده شماره تلفن همراه خود به علاوه کد امنیتی که توسط سامانه ارائه می شود را وارد کنید. مطابق با تصویر :







در این مرحله یک کد تایید برای شماره تلفن ثبت شده در مرحله قبل توسط شما ارسال می گردد که باید در کادر مخصوص آن را وارد کند . مانند تصویر:








رمز عبور انتخابی باید شامل 8 کاراکتر که از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی به علاوه اعداد است انتخاب شود .



در صفحه باز شده باید حساب کاربری خود در کارگزاری مفید را با وارد کردن اطلاعات شخصی خود در کادر های ویژه آن ها بسازید . همانند تصویر :







در نهایت و در مرحله پایانی لازم است تا اطلاعات هویتی شامل نام ، نام خانوادگی ، کد ملی و تاریخ تولد را وارد شود. مانند تصویر:







به این ترتیب و با طی کردن مراحل ذکر شده فرد متقاضی فرایند پیش ثبت نام کارگزاری مفید را با موفقیت پشت سر میگذارد .





برای ورود به صفحه اصلی کارگزاری مفید کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ورود به سایت ایزی تریدر


روش های احراز هویت برای دریافت کد بورسی مفید
پس از انجام پیش ثبت نام مفید برای نهایی کردن آن و ایجاد حساب کاربری در این کارگزاری نیاز به انجام مراحل احراز هویت در آن می باشد که این کار از طریق دریافت اطلاعات وارد شده در سامانه سجام صورت می گیرد لذا قبل از انجام احراز هویت کارگزاری مفید لازم است تا اقدام به ثبت نام و انجام احراز هویت سامانه سجام شود.

اما به طور کلی فرایند احراز هویت کارگزاری مفید از دو روش مراجعه حضوری و همچنین به صورت آنلاین و غیر حضوری صورت می گیرد. در ادامه به توضیح هر یک از این روش های احراز هویت پرداخته شده است.

 احراز هویت حضوری:

در این مورد لازم است تا افراد پس از انجام پیش ثبت نام کارگزاری مفید به یکی از دفاتر این کارگزاری و یا یکی از دفاتر پیشخوان موجود در سطح شهر محل زندگی خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز و همچنین ارائه مدارک مربوط به ثبت نام و احراز هویت سجام اقدام به نهایی کردن فرایند ثبت نام خود در کارگزاری مفید و دریافت کد بورسی کنند .

 احراز هویت آنلاین:

کارگزاری مفید به تازگی و در جهت آسایش هر چه بیشتر کاربران خود اقدام به فراهم سازی امکان انجام احراز هویت و تکمیل فرایند ثبت نام در این کارگزاری به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن ها کرده است که در دو حالت ممکن است اتفاق بیفتند، این دو حالت عبارتند از :

چنانچه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام قبلا صورت گرفته باشد در این حالت متقاضی تنها کافیست تا پس از تکمیل مراحل پیش ثبت نام در صفحه باز شده گزینه " دریافت اطلاعات از سجام " را انتخاب کند و بدین صورت سامانه به صورت خودکار تمامی اطلاعات تکمیلی مورد نیاز را از حساب کاربری فرد در سامانه سجام بر می دارد .

 اگر ثبت نام در سامانه سجام صورت گرفته باشد اما احراز هویت آن انجام نشده باشد، در این شرایط لازم است تا متقاضی ابتدا اقدام به انجام احراز هویت سجام کرده و سپس با مراجعه به سایت ثبت نام کارگزاری مفید گزینه " دریافت اطلاعات از سجام " را انتخاب کرده و فریند ثبت نام خود را نهایی کنند.



حتما بخوانید: دانلود برنامه ایزی تریدر مفید


مدارک لازم برای احراز هویت کارگزاری مفید
همانطور که گفته شد یکی از روش های نهایی کردن ثبت نام در کارگزاری مفید و دریافت کد بورسی انجام احراز هویت به صورت حضوری می باشد که در این حالت لازم است تا فرد متقاضی مدارک مورد نیاز برای احراز هویت حضوری اشخاص حقیقی که شامل نسخه اصل کارت ملی و شناسنامه ، شماره حساب بانکی ، تکمیل فرم های مربوطه و... می باشد را در هنگام مراجعه به دفاتر کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان به همراه خود داشته باشد.

پس از انجام احراز هویت کارگزاری مفید و نهایی شدن فرایند ثبت نام متقاضی، یک کد بورسی برای او ارسال می گردد که به وسیله آن می تواند به فعالیت در بازار سرمایه بپردازد. لازم به ذکر است که این کد بورسی برای هر شخص منحصر به فرد بوده و تنها یک بار برای او صادر گشته و قابل تعویض و تغییر نمی باشد.





پس از ایجاد حساب کاربری تا 3 روز امکان انجام معاملات با استفاده از آن وجود نداشته و پس از گذشت این مدت زمان فرد مجاز به انجام معامله می شود .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کد بورسی کارگزاری مفید در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت کد بورسی کارگزاری مفید​ پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: دریافت کد بورسی کارگزاری آگاه




سوالات متداول


1- ثبت نام در کارگزری مفید برای دریافت کد بورسی چگونه صورت می گیرد ؟
برای این کار لازم است تا پس از ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام به صفحه اصلی سایت کارگزاری مفید مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را گذرانده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- انواع روش احراز هویت کارگزاری مفید به چه صورت است ؟
کاربران برای احراز هویت کارگزاری مفید از دو روش احراز هویت حضوری و غیر حضوری می توانند استفاده کنند که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- احراز هویت غیر حضوری کارگزاری مفید به چه صورت است ؟
برای این کار لازم است تا ابتدا ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده و سپس با مراجعه به سایت کارگزاری اقدام به دریافت اطلاعات از سجام کرد که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : دریافت کد بورسی کارگزاری مفید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gm66
نظرتان را بنویسید