اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کارنامه ای حاوی درصد دروس امتحانی و رتبه داوطلبان منتشر کرده و امکان شرکت در انتخاب رشته را برای داوطلبان مجاز فراهم می کند. نتایج اولیه کارشناسی ارشد مدتی پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش منتشر می شود.

 

 

پس از ثبت نام و برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1401 سازمان سنجش به بررسی پاسخنامه های داوطلبان پرداخته و نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد را در قالب کارنامه علمی بر روی سایت خود قرار می دهد. کارنامه کارشناسی ارشد، حاوی اطلاعات مهمی نظیر درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز داوطلب بوده و وضعیت مجاز بودن او را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص می کند.

این داوطلبان به منظور اطلاع از نتایج کارشناسی ارشد، می بایست اخبار و اطلاعیه های منتشر شده را دنبال کنند و در موعد مقرر نسبت به مشاهده نتیجه و دریافت کارنامه خود اقدام نمایند. در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد محل قبولی داوطلب مشخص شده و امکان ثبت نام و ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان این آزمون فراهم می شود.

 به دلیل یکپارچه بودن آزمون، نتایج اولیه کارشناسی ارشد کلیه دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خود گردان و دانشگاه آزاد در یک کارنامه منتشر می شود و داوطلبان برای اطلاع از وضعیت علمی خود باید به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند، اما از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا شده و فرایند های بعدی به صورت مجزا صورت می گیرد. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می پردازیم. 


 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1401 حضور داشته و با یک دیگر به رقابت پرداخته اند، می بایست پیگیر اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد باشند تا در موعد مقرر نسبت به دریافت کارنامه نتیجه خود اقدام نمایند.

 

سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد تغییر کرد و تمامی فرآیند ها با تاخیر صورت گرفت و داوطلبان در مهر ماه موفق به دریافت کارنامه خود شدند. زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد 1401 هنوز مشخص نشده اما پیش بینی می کنیم در صورت برگزاری این آزمون در تاریخ اعلام شده توسط سایت سنجش، نتایج اولیه این آزمون در تیر ماه به دست داوطلبان برسد.

 

 

هنوز زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد منتشر نشده است، به محض انتشار زمان دقیق در این مقاله اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد، می توانید به مطالعه مقاله زیر بردازید.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1401


 


 

نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش هر ساله در سایت خود سامانه ای تحت عنوان "سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته" طراحی می کند که، داوطلبان از طریق آن می توانند کلیه مراحل ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، انتخاب رشته و اعلام نتایج کارشناسی ارشد را پشت سر گذارند. متقاضیان به منظور دسترسی به این سامانه باید به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و وارد بخش کارشناسی ارشد شوند. تصویر زیر این مسیر را به شما نشان می دهد. 

 

نکته : لینک دسترسی به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 از زمان ثبت نام این آزمون فعال شده و تا زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار دارد. با شروع هر فرایند لینک مربوط به آن در این سامانه قرار گرفته و تا پایان مهلت مقرر فعال می باشد.    

 

 نتایج اولیه کنکور ارشد 1401

 

 بر روی گزینه مشاهده اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 کلیک کنید.

 

 نتایج اولیه کنکور ارشد

 

 به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان باید به سامانه مذکور مراجعه کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید. 

 

جواب اولیه کنکور ارشد 1401

 

 در ادامه دو روش جستجو در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانید وارد میز کار خود شده و نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را مشاهده نمایید. 

 

1 – بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

 

2 – بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

 

جواب اولیه کنکور ارشد

 

این تصاویر مربوط به آزمون ارشد سال گذشته می باشد. در صورت برز تغییر در مراحل مشاهده اعلام نتیجه، مراحل تصویری بروزرسانی خواهند شد.

 

تذکر : داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند با ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش می توانند نسبت به بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام ارشد اقدام نمایند. 

 

 در صورت درج اطلاعات صحیح، داوطلب وارد میز کار خود شده و با کلیک بر روی گزینه "مشاهده کارنامه اولیه" می تواند نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1401 را دریافت نماید. 

 

 نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401

 

برای اطلاع از انواع سهمیه های آزمون کارشناسی ارشد 1401 می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: سهمیه های آزمون کارشناسی ارشد 1401


 

 

 


 

کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، کارنامه اولیه کارشناسی ارشد از دو قسمت تشکیل شده و به بررسی وضعیت علمی داوطلبان می پردازد. 

 

 

بخش اول مشخصات ثبت نامی داوطلب اعم از اطلاعات فردی، تحصیلی و رشته امتحانی وی را نشان می دهد.

 

بخش دوم به بررسی جزئیات رشته امتحانی داوطلب پرداخته و نتایج اکتسابی او را در زیر گروه های مختلف نشان می دهد.

 

نکته : کارنامه داوطلبانی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده اند، از سه قسمت تشکیل شده و بخش سوم شامل نتایج اکتسابی داوطلب در رشته امتحانی دوم (رشته شناور) می باشد. 

 

متقاضیان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ باید وضعیت خود را در رتبه اصلی کارشناسی ارشد هر رشته گرایش بررسی کرده و در صورت مجاز بودن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شرکت نمایند. این متقاضیان، در صورت مشاهده عبارت "مجاز" در ستون مربوط به نتایج دانشگاه آزاد، می توانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته محل های این دانشگاه بیازمایند.

 

لازم به ذکر است، سازمان سنجش با مقایسه رتبه داوطلب با آخرین رتبه قبولی در هر رشته گرایش وضعیت او را مشخص کرده و در این قسمت درج می کند. در صورتی که داوطلبان از نتایج درج شده در کارنامه رضایت ندارند و احساس می کنند با بررسی مجدد، ممکن است رتبه بهتری کسب کنند می توانند درخواست اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد را در سامانه سنجش به ثبت برسانند.

 

توجه : کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه، مختص داوطلبانی است که مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد شده اند. این متقاضیان پس از مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ و وارد کردن این کد می توانند فرم اینترنتی انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401

 

 


 

مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد آن چه سرنوشت داوطلبان را رقم زده و آن ها را به کسب رتبه قبولی نزدیک می کند، نحوه انتخاب رشته ارشد می باشد. بدین منظور، متقاضیان می بایست چهار فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه را مورد توجه قرار داده و اولویت بندی انتخاب های خود را انجام دهند.

 

داوطلبان در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود می باشند که در چینش آن ها باید فاکتور علاقه را در اولویت قرار دهند. نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز راهنمای مناسبی برای داوطلبان در این مرحله می باشد که توسط کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا طراحی شده و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و با تحلیل درست کارنامه اولیه، داوطلبان را در انتخاب رشته ای دقیق راهنمایی می کنند. برای ارتباط با مشاوران این مرکز می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایید.

 

در ادامه بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401
 

سوالات متداول


 

1- ✔️ آیا برای هر کد رشته امتحانی کارشناسی ارشد یک کارنامه مجزا منتشر می شود؟

✔️ با توجه به متن مقاله، متقاضیان شرکت در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور، نتایج اولیه خود را در یک کارنامه دریافت خواهند کرد.


 

2- ✔️ متقاضیان دانشگاه آزاد برای مشاهده نتایج اولیه خود باید به چه سایتی مراجعه کنند؟

✔️ نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در یک کارنامه منتشر شده و از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.


 

3- ✔️ انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 از طریق چه سایتی انجام می شود؟

✔️ با توجه به متن مقاله، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 در صورت تمایل باید به سایت سنجش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

منبع : اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Mkn
نظرتان را بنویسید