طلاق از طرف زن چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
آمارها نشان می دهند که زنان بیشتر از مردان درخواست طلاق می دهند که دلایل مختلفی می تواند برای آن وجود داشته باشد . وقتی زن درخواست طلاق می دهد ممکن است این مسئله به شدت برای مرد شوکه کننده و استرس زا باشد و دچار احساساتی مثل ترس ، وحشت و عدم قطعیت شوند .

در زمان درخواست طلاق از طرف زن ، ممکن است برخی شوهران تصمیم بگیرند که برای نجات زندگی زناشویی تلاش کرده و همسر خود را از این تصمیم منصرف کنند . در ادامه با طلاق از طرف زن ، علل آن و همچنین اقدامات مناسب برای منصرف کردن او از این تصمیم آشنا می شوید .




طلاق از طرف زن چیست
در قوانین ایران ، سه نوع طلاق وجود دارد : طلاق توافقی ، طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن که در طلاق توافقی ثبت نام در سامانه تصمیم اجباری بوده اما در دو نوع دیگر طلاق افراد می توانند از طریق مراجعه به دادگاه اقدام کنند . اگر شروط دوازده گانه عقد نکاح توسط مرد رعایت نشود ، طلاق از طرف زن می تواند صورت بگیرد که این شروط دوازده گانه عبارت اند از :

 مرد به مدت 6 ماه از دادن نفقه خودداری کرده یا توانایی پرداخت آن را ندارد

 مرد به یک بیماری لاعلاج مبتلا است

شوهر به مواد مخدر یا الکل معتاد است به طوری که به دلیل این مسئله ادامه زندگی زناشویی برای زن دشوار شده است

 مرد به جنون مبتلا است

شوهر شغل نامناسبی دارد که باعث آبروریزی برای زن شده است

مرد برای 5 سال یا بیشتر به حبس می رود

 شوهر زندگی زناشویی را بدون عذر موجه به مدت 6 ماه ترک کرده است

شوهر به مجازات حدی و تعزیری محکوم شده است

مرد بعد از گذشت 5 سال در بچه دار شدن ناتوان است

شوهر بدرفتاری می کند

مرد به مدت 6 ماه مفقودالاثر شده است



حتما بخوانید: سامانه تصمیم چیست


علل طلاق از طرف زن
با وجود اینکه قوانین ایران به شکلی است که تا شرایط خاصی وجود نداشته باشد زن نمی تواند طلاق بگیرد اما لازم است در این مورد بیشتر بدانیم که چرا خانم ها درخواست طلاق می دهند و علل طلاق از طرف زنان چیست .



بی تفاوتی شوهر نسبت به احساسات همسر

زنان به دنبال نزدیکی و صمیمیت در ازدواج هستند که بتوانند در آن امنیت واقعی را با همسرشان تجربه کنند اما اگر شوهر آن ها نتواند در این صمیمت به آن ها کمک کند یک دیوار بین زوجین شکل می گیرد که پس از مدتی این دیوار آن قدر بین آن ها بلند می شود که شوهر نمی تواند در آن نفوذ کند . از سوی دیگر ، در این وضعیت ، زنان در مورد آنچه می خواهند حرف نمی زنند و مردان هم نمی توانند همسر خود را درک کنند ، بنابراین این دیوار دائماً بلندتر می شود .



  اطمینان خاطر از دست رفته باشد

چیزهای کوچکی که برای نشان دادن عشق و قدردانی به کار می روند تفاوت های بزرگی را در رابطه میان زوجین ایجاد می کند و باعث نزدیک شدن همسران به یکدیگر می شود . متاسفانه اگر شوهر نتواند این چیزها را به همسرش بدهد زن سرانجام ناامید شده و ممکن است به دوستانش نزدیک تر شود یا با مردی دیگر که از مهارت گوش کردن برخوردار است حرف بزند . معمولاً زنان جذب مردی می شوند که ممکن است جذاب و ثروتمند نباشد اما از هنر احترام گذاشتن ، قدردانی و حمایت برخوردار است .



 شوهر خیانت می کند

اگرچه ممکن است عجیب باشد اما مردی که خیانت می کند همیشه نمی خواهد ازدواج خود را به پایان برساند ، با این حال ، روبرو شدن با خیانت شوهر برای زنان به شدت دشوار است . وقتی زنان متوجه خیانت همسر خود می شوند فکر این مسئله دائماً همراه آن ها بوده و می تواند به کل ، احساسات آن ها را تغییر دهد و موجب درخواست جدایی از طرف خانم ها شود .



حتما بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


 نیازها در خانه برآورده نمی شوند

هنگامی که زنان می خواهند طلاق بگیرند یکی از دلایل آن ها ، عدم براورده شدن نیازهایشان در خانه است . این موضوع برای شوهر کمی ناعادلانه است زیرا زنان غالباً آنچه را که لازم دارند به همسر خود نمی گویند که این مسئله به دلیل شهودی تر بودن زنان است ، بنابراین ، مردان برای آگاهی از نیازهای زنان لازم است در این مورد از آن ها بپرسند تا مانع از درخواست جدایی از طرف خانم ها شوند .



 مشکلات مالی

مشکلات مالی مهم ترین دلیل طلاق از طرف زنان در سراسر جهان است زیرا به افراد احساس امنیت می دهد و این مسئله فقط به میزان کسب درآمد شوهر مربوط نیست بلکه با توانایی پس انداز کردن و مدیریت مالی او نیز ارتباط دارد .







 آزار جسمی و روانی

یکی از علل طلاق از طرف زن این است که او نمی تواند خشونت خانگی توسط همسرش را تحمل کنند . برخی زنان گزارش می دهند که همسرشان پس از ازدواج ، آن ها را از بیرون رفتن به صرف شام یا سینما رفتن با دوستان منع می کنند ، در حالی که خودشان زمان با کیفیتی با همسرشان نداشته و فقط برای رابطه جنسی به او نزدیک می شوند . همچنین گاهی اوقات ممکن است زن توسط همسر خود مورد خشونت جسمی قرار بگیرد که هر یک از این مسائل موجب درخواست جدایی از طرف خانم ها می شود .



 نبود اشتیاق جنسی

به طور کلی نبود اشتیاق بین زن و شوهر نشان دهنده مشکل میان زوجین است و از آنجایی که صمیمیت عاطفی و جنسی در یک راستا قرار دارند ، وقتی مرد نسبت به همسر خود صمیمیت و اشتیاق جنسی نداشته باشد برای زن بسیار دردناک بوده و می تواند باعث طلاق از طرف خانم شود .



 ازدواج مطابق با انتظارات نیست

یکی دیگر از علل طلاق از طرف خانم ها این است که برخی مردان در اوایل رابطه با کسی که دوستش دارند سعی می کنند دائماً در جهت به دست آوردن عشق او تلاش کرده و او را برای ازدواج متقاعد کنند اما بعد از ازدواج ، ممکن است از تمام کارهایی که تا آن موقع انجام می داده اند دست بکشند و این مسئله باعث می شود انتظارات زن از رابطه با همسرش برآورده نشود .



 اعتیاد به مواد مخدر و الکل

سوء مصرف مواد مخدر و الکل ، عامل اصلی جدایی در بسیاری از ازدواج ها است و تحقیقات نشان می دهند که حدود 45 درصد از زوج ها به دلیل مشکلات وابستگی به مواد ، تصمیم به جدایی می گیرند . اعتیاد به مواد مخدر و الکل ، می تواند مشکلات اقتصادی و عاطفی را به همراه داشته باشد و همچنین در برخی موارد منجر به مشاجرات و خشونت خانگی شود .



حتما بخوانید: مراقبت از خود در زندگی با فرد معتاد


اقدامات مناسب مرد در هنگام درخواست طلاق از طرف زن
اگرچه شنیدن درخواست طلاق از طرف زن می تواند برای همسر بسیار دشوار باشد اما در این زمان ، ممکن است برخی اقدامات شوهر ، تصمیم زن را برای طلاق گرفتن تغییر دهد . لازم است مردان در این هنگام بر ناامیدی خود غلبه کرده و در ابتدا بپذیرند که این اتفاق افتاده است ، در این صورت فرد می تواند قبل از هرگونه اقدامی بهتر فکر کرده و اقدامات سنجیده تری انجام دهد زیرا برای نجات ازدواج ، یک ذهنیت روشن لازم است .

در قدم بعدی در زمینه اقدامات مناسب مرد در هنگام درخواست طلاق از طرف زن ، لازم است شوهر نقش خود را در تصمیم همسر پیدا کند ، برای مثال ، ممکن است این مرد اعتیاد به اینترنت داشته یا زمان کمی را با همسرش بگذارند و در نتیجه باعث نارضایتی او شده باشد . در این هنگام است که مرد می تواند به تغییر خود و شرایط فکر کند زیرا وقتی او تلاش کند که بهترین خود را ارائه کند همسرش تلاش او را دیده و ممکن است از تصمیمش صرف نظر کند .

نکته مهم دیگر درخواست فرصتی دیگر از همسر برای ترمیم رابطه است زیرا نشان می دهد که فرد واقعاٌ می خواهد برای بهبود ازدواج تلاش کند . در این زمینه لازم است زوجین برای تعامل مثبت و برداشتن گام هایی برای نزدیک تر شدن به هم تلاش کنند . همچنین لازم است مرد غرور خود را کنار گذاشته و اشتباهات خود را فهرست کند و پس از آن برای اصلاح اشتباهات خود تلاش کند .



 جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید ، دلایل متفاوتی برای درخواست طلاق از طرف زنان وجود دارد که برخی از آن ها در قانون پیش بینی شده است و در صورت وجود آن ها زن می تواند از همسر خود جدا شود . در بسیاری از موارد ، زنان با درخواست طلاق می خواهند نیاز خود را برای حل مشکلات ابراز کنند و این مسئله زمانی اتفاق می افتد که در خانه و با همسرشان فرصت ابراز نیازهای خود را ندارند .

اگر شوهر بتواند نیازهای همسر خود را دیده و سعی در برآورده کردن آن ها بکند و همچنین اشتباهات خود را بپذیرد می توان این ازدواج را نجات داده و برای ترمیم رابطه امیدوار بود و این در صورتی است که هر دو طرف رابطه تمایل به ادامه ازدواج و حل مشکلات داشته باشند .

اگرچه درخواست طلاق از طرف زنان بسیار بیشتر از درخواست طلاق از طرف مردان است اما مردان هم دلایلی برای جدا شدن از همسر خود دارند که اگر می خواهید با این علل آشنا شوید می توانید در ادامه و بر روی لینک زیر کلیک کنید .



در ادامه بخوانید: طلاق از طرف مرد چیست


سوالات متداول


1- طلاق از طرف زن در چه صورت می تواند صورت بگیرد ؟
در صورتی که شروط دوازده گانه در زمان عقد رعایت نشود برای مثال مرد توانایی بچه دار شدن نداشته یا برای 5 سال یا بیشتر به زندان برود زن می تواند از او طلاق بگیرد که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




2-  دلایل زنان برای طلاق چیست ؟
معمولاً زنان وقتی احساس می کنند که درک نمی شوند یا نیازهای آن ها در خانه براورده نمی شود اقدام به طلاق می کنند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .




3- مردان در هنگام درخواست طلاق از طرف زن چه اقداماتی می توانند انجام دهند ؟
در این موارد لازم است شوهر ناامید نشده و نقش خود در تصمیم همسر را پیدا کرده و سپس سعی کند اشتباهات خود را جبران کند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .

منبع : طلاق از طرف زن چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kvjK
نظرتان را بنویسید