اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور 99 پس از پایان یافتن مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام ، اعلام می شود . داوطلبانی که در این مرحله از ثبت نام کرده اند با ارائه اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات فردی و شناسنامه ای می توانند از نتایج خود مطلع شده و در صورت قبولی با در دست داشتن مدارک لازم ، به محل واحد دانشگاه قبولی مراجعه نمایند .


پس از برگزاری ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 توسط سازمان سنجش نوبت مرحله اعلام نتایج است . داوطلبان در این مرحله مجاز به انتخاب رشته از میان دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی هستند . نکته حایز اهمیت در این مرحله محدودیت رشته محل های ارائه شده به دلیل تکمیلِ ظرفیت های باقی مانده از پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نوبت اول می باشد .

پس از پایان مهلت ثبت نام ، سازمان سنجش به بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان و سنجش آن ها بر اساس معدل مقطع قبلی می پردازد و نهایتا نتایج را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و داوطلبان با ارائه اطلاعات خواسته شده مثل اطلاعات ثبت نامی و یا اطلاعات شناسنامه ای قادر به مشاهده کارنامه خود می باشند . در ادامه این مقاله زمان و نحوه و لینک اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور 99 را ارائه داده ایم .


زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99
با استناد به رویه دوره های قبل تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری ، زمان اعلام نتایج معمولا 1 الی 2 هفته بعد از اتمام مهلت ثبت نام خواهد بود .



 زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99​ :

با توجه به اینکه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 98 تا نیمه های بهمن ادامه داشته ، احتمال می دهیم ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن 99 نیز تا این زمان بوده و نتایج این دوره اواخر بهمن ماه اعلام خواهد شد ، لذا داوطلبان فرصت ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود را داشته باشند .



با توجه به اینکه در این دوره از پذیرش ظرفیت دانشگاه نسبت به ورودی مهر کمتر است ، به داوطلبانی که برای ورودی بهمن 99 پذیرفته نشده اند و یا علاقه ای به رشته و دانشگاه قبول شده ندارند ، توصیه می کنیم برای ورودی مهر سال آتی شانس خود را امتحان کنند .

نحوه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه های سراسری 99
با توجه به نحوه ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت ، نحوه اعلام نتایج بدون آزمون دانشگاه های سراسری 99 نیز مشخص می شود . در صورتی که ثبت نام بهمن 99 اینترنتی باشد نتایج از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود .

در صورتی که ثبت نام بهمن 99 به صورت حضوری و با مراجعه متقاضیان به دانشگاه های دارای ظرفیت خالی در رشته محل های ارائه شده در پذیرش نوبت اول برگزار شده ، اعلام نتایج نیز به صورت ارسال پیام کوتاه ، تماس تلفنی با داوطلب ، اطلاع رسانی از طریق سایت خود دانشگاه و یا پیگیری خود داوطلب از طریق تماس تلفنی با مسئولین دانشگاه و یا مراجعه حضوری خواهد بود .

این احتمال نیز وجود دارد با مراجعه به دانشگاه وجود و یا عدم وجود ظرفیت خالی به داوطلب اعلام شده و در صورت وجود ظرفیت خالی ، ثبت نام وی توسط مسئولان دانشگاه با اخذ مدارک داوطلب انجام شود . در این حالت اعلام نتایجی در کار نخواهد بود و داوطلبی که ثبت نامش کامل شده است مطابق برنامه زمانی دانشگاه خود باید در کلاس حضور یابد . ( داوطلبان برای حضور در کلاس تابع قوانین دانشگاه می باشند . )




اگر پس از مطالعه مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور 99 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .



هم چنین داوطلبان می توانند علاوه بر رشته های بدون کنکور سراسری ، در رشته های بدون کنکور آزاد نیز ثبت نام کنند .


سوالات متداول

1- نتایج تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور به چه صورت اعلام می شود ؟
در صورت اینترنتی بودن ثبت نام رشته های بدون آزمون ، نتایج به صورت اینترنتی اعلام می شود .

2- آیا می توان تنها با داشتن اطلاعات شناسنامه ای نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری را مشاهده کرد ؟
بله امکان مشاهده کارنامه تکمیل ظرفیت رشته های بر اساس سوابق تحصیلی تنها با داشتن اطلاعات شناسنامه ای امکان پذیر است .

3- در صورت اینترنتی بود اعلام نتایج رشته های بدون ازمون به کدام سایت باید مراحعه کرد ؟
باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید .

منبع : اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VqZ1
نظرتان را بنویسید