اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اسلامی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سالانه با اشتباهات رایج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط متقاضیان مواجه هستیم که به دلایلی همچون بی دقتی، عدم آگاهی از مندرجات دفترچه انتخاب رشته و مشاوره اشتباه صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را با دقت تکمیل نمایند.

 

 

داوطلبان کنکور سراسری علاوه بر شرکت در انتخاب رشته کنکور 1401 می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند. انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، مرحله ای سرنوشت ساز بوده و تاثیر بسزایی در اعلام نتایج نهایی دارد.

اما برخی از داوطلبان به دلیل بی دقتی و عدم آگاهی از نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته، نتیجه مناسبی کسب نکرده و همین امر نارضایتی آن ها را به دنبال خواهد داشت و یک انتخاب اشتباه در این مرحله باعث از بین رفتن زحمات داوطلب می شود و نتیجه قابل قبولی در پی نخواهد داشت. بدین منظور در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

با وجود ادغام ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 با ثبت نام کنکور سراسری اما مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد مجزا از یکدیگر برگزار می شوند. در ادامه به بررسی بیشترین اشتباهاتی که داوطلبان بدون توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۱ و عدم مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ دارند می پردازیم.

 

شاید بسیاری از داوطلبان کنکور 1401 تصور کنند که با توجه به ادغام ثبت نام کنکور آزاد و کنکور سراسری، مرحله انتخاب رشته هم برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و هماهنگ صورت می گیرد.

 

این تصور کاملا غلط بوده و انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و از طریق سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.org انجام می شود. به عبارت دیگر علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد می بایست پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، کارنامه خود را بررسی کرده و در صورت مجاز بودن برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اقدام نمایند.

 

شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیازی به اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ندارد و حتی داوطلبانی که در زمان ثبت نام تنها به منظور انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری شرکت کرده بودند در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند.

 

شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد با پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 ممکن می باشد، متقاضیان می بایست پس از خرید شناسه و رمز اینترنتی برای انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

به منظور شرکت علاقه مندان به پذیرش در دانشگاه آزاد، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه کنکور سراسری درج شده که داوطلبان بر اساس این کد می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

داوطلبان در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 مجاز به انتخاب 100 رشته محل متناسب با رشته امتحانی خود می باشند. اولویت بندی صحیح این انتخاب ها از اهمیت بالایی برخوردار است که رعایت آن داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نزدیک می کند.

 

سعی کنید انتخاب های خود را در سه دسته به شرح زیر قرار دهید:

 

  1. خوشبینانه: منظور از خوش بینانه مختص رشته محل هایی است که شاید قبول شوید.
  2. بدبینانه: منظور از منطقی رشته محل هایی هستند که قبولی شما در آن ها تضمین شده می باشد.
  3. بدبینانه: منظور از بدبینانه شامل رشته محل هایی است که به نوعی شانس قبولی در آن ها نداشته یا به عبارت دیگر شانس خیلی کمی دارید.

 

متقاضیان پس از وارد شدن به سامانه انتخاب رشته می توانند متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر 100 رشته محل را از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

 

داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین 100 انتخاب خود درج کنند.

 

​نحوه بررسی فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط نرم افزار سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به این صورت است که انتخاب های 1 تا 100 داوطلب به ترتیب بررسی می شوند. در بررسی هر یک از انتخاب ها در صورتی که ظرفیت رشته محل توسط رتبه های پایین تر تکمیل نشده باشد آن رشته محل به عنوان قبولی داوطلب اعلام می شود. در غیر این صورت انتخاب های بعدی داوطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

رشته محل ها : در نظر داشته باشید با توجه به قوانین دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 هر داوطلب مجاز است فقط از بین رشته محل های گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت کرده انتخاب رشته کند.

 

داوطلبان ​در زمان درج هر رشته محل در فرم انتخاب رشته باید به موارد زیر دقت نمایند:

 

شهریه: داوطلب در هنگام انتخاب رشته محل ها می بایست شهریه دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار داده و بر اساس توان مالی خود رشته محل های مورد نظر را انتخاب کند . برای اطلاع از شهریه دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

مسیر: فاکتور دیگری که برای بسیاری از داوطلبان از اهمیت بالایی برخوردار است مسیر می باشد. مسلما هر چه مسیر دانشگاه داوطلب به محل سکونت وی نزدیک تر باشد هزینه کم تری در پی داشته و داوطلب رفت و آمد راحت تری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه آزاد

 

کیفیت دانشگاه: همان طور که می دانید سطح کیفی آموزش در دانشگاه های مختلف متفاوت بوده و دانشگاه ها بر این اساس در رده های مختلفی قرار می گیرند. از این رو داوطلبان می بایست با بررسی هیئت علمی دانشگاه مورد نظر کیفیت واحد انتخابی را مورد بررسی قرار داده و در انتخاب های خود مد نظر قرار دهند.

 

مشورت: بهتر است قبل از ثبت رشته محل های مورد علاقه خود در سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد با مشاوران مجرب در این زمینه و افرادی در سال های گذشته که در رشته محل شما موفق به پذیرش شدند، بخواهید تا با توجه به کارنامه اولیه شما فرم انتخاب رشته را بررسی نمایند.

 

انتخاب رشته به موقع: متقاضیان رشته محل های دانشگاه آزاد معمولا یک هفته الی 10 روز فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند. با این وجود برخی داوطلبان انتخاب رشته خود را به روزهای پایانی موکول کرده و همین موضوع باعث بی دقتی آن ها در تکمیل فرم انتخاب رشته خواهد شد که نتیجه این اشتباه در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1401 نمایان خواهد شد.

 

هزینه انصراف از تحصیل: شما باید قبل از انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرایط پرداخت هزینه انصراف را بدانید تا در صورت عدم رضایت از رشته محل قبولی دچار مشکل نشوید. برای اطلاع از هزینه انصراف از دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد و انصراف از تحصیل یا ثبت نام نکردن در رشته محل قبولی مورد نظر موجب محرومیت از ثبت نام کنکور 1401 نمی شود.​

بیشتر بخوانید: هزینه انصراف دانشگاه آزاد

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

با توجه به اضافه شدن سهمیه مناطق به سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از سال های گذشته به داوطلبان توصیه می کنیم انتخاب های خود را علاوه بر علاقه، هزینه، مسافت و بازار کار، بر اساس رتبه اکتسابی در هر زیر گروه در فرم انتخاب رشته خود چیده و اولویت بندی نمایند.

 

از این رو داوطلبان می بایست پس از مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری حتما به رتبه اکتسابی خود در هر زیر گروه توجه نموده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری

 

 

 

 

 

برای پیشگیری از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد، بررسی رتبه و تراز اکتسابی و انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بهره مند شوید داوطلبان همچنین می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار رویدادهای کنکور سراسری عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا ویا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند.

در ادامه بخوانید: آیا با رتبه خوب در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنیم

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ داوطلبانی که در دو یا سه کد رشته محل کنکور دادند آیا انتخاب رشته جداگانه ای دارند؟

✔️ خیر - در این مقاله به نحوه انتخاب رشته شما پرداخته شده است.



 

2- ✔️ آیا شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند انتخاب رشته کنکور سراسری رایگان است؟

✔️ خیر - مستلزم هزینه می باشد با مطالعه مقاله می توانید از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع شوید.



 

3- ✔️ داوطلبان امکان انتخاب چند کد رشته محل را دارند؟

✔️ شما امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل را دارید، در این مقاله فاکتورهای مهم و اساسی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار داده شده است.

منبع : اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pJj6
نظرتان را بنویسید