دریافت گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی

دریافت گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
گذرواژه تامین اجتماعی در واقع همان کلمه عبور کاربران برای ورود به سایت بیمه تامین اجتماعی می باشد که این رمز را کاربران می توانند در زمان ثبت نام در سایت تعیین نمایند . این گذرواژه متشکل از حروف لاتین کوچک و بزرگ ، اعداد و کاراکترهای مجاز همانند !@# است . تحت پوشش حق بیمه ای را که طی مدت زمان بیمه خود پرداخت میکند جزو سوابق بیمه ای او محسوب می شود.کاربران در صورت فراموشی رمز در سوابق بیمه می توانند از گزینه بازیابی گذرواژه در صفحه ورود به سایت تامین اجتماعی استفاده نمایند . 

برای دریافت و بازیابی گذرواژه سایت تامین اجتماعی

تامین اجتماعی یک بیمه گر اجتماعی است که وظیفه ارائه خدمات بیمه ای به افراد تحت پوشش خود را دارد. از وظایف این سازمان در قبال بیمه شدگان ، حمایت از کارگران مشمول قانون کار، بانوان تحت پوشش ، بازنشستگان ، مستمری بگیران و از کار افتادگان می توان اشاره کرد .

سازمان تامین اجتماعی با در نظر گرفتن مراجعات متعدد بیمه پردازان به شعب ، برای سهولت مراجعه کنندگان ، امکان بهره مندی کارآمد از خدمات این نهاد را به صورت غیر حضوری فراهم نموده است.

تحت پوششان این سازمان بسته به نیاز می توانند از سرویس های غیر حضوری از جمله مشاهده سوابق بیمه ، درخواست بازنشستگی ، مشاهده فیش حقوقی مستمری ، محاسبه خرید خدمت سربازی ، محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بارداری و غیره بهره مند شوند.

لزوم بهره مندی از این سرویس ها ورود به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه تامین اجتماعی با آدرس eservices.itamin.ir می باشد که به همین منظور کاربران برای ورود نیاز به ثبت کد ملی و گذرواژه دارند . اما سوال اینجاست که گذرواژه ورود به سایت تامین اجتماعی چیست و در صورت فراموشی گذرواژه در سوابق بیمه چه اقداماتی می توان انجام داد.؟
برای پاسخ به این سوال در ادامه مقاله علاوه تعریف گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی و دریافت آن ، به چگونگی بازیابی در صورت فراموشی این رمز می پردازیم . پس در ادامه مقاله با ما باشید .




گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست
همان طوری که توضیح داده شد کاربران سایت تامین اجتماعی برای بهره مندی از امکانات این سایت نیاز به ورود اطلاعاتی همچون کد ملی و گذرواژه دارند . گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی یا همان کلمه عبور کاربران برای سوابق بیمه در زمان ثبت نام توسط کاربر تعیین می شود .

استفاده از این گذرواژه یا همان کلمه عبور کاربران بیمه برای انجام کارها در بستر فضای مجازی الزامی است زیرا هر کاربر می تواند به این واسطه از اطلاعات خود محافظت نماید و افراد دیگر نتوانند به اطلاعات مهم بیمه شده از جمله سابقه بیمه و میزان دستمزد وی دسترسی یابند . پس توصیه می شود که پس از اقدام به دریافت کلمه عبور آن را در جایی مطمئن یادداشت نمایید که تنها خودتان از این کلمه عبور مطلع باشید.





به طور کلی بیمه شده و یا هر کاربر سامانه تامین اجتماعی برای ورود به سایت و استفاده از خدمات آن بایستی دو مرحله را پشت سر بگذارد . این دو مرحله به صورت زیر می باشد :

ثبت نام در سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری فعال

وارد شدن به حساب کاربری ثبت شده و وارد نمودن گذرواژه تامین اجتماعی



برای اینکه بتوانید در سایت تامین اجتماعی این دو مرحله را به درستی انجام دهید در ادامه به بررسی نحوه دریافت و ساخت گذرواژه و همچنین ورود به سایت با استفاده از آن می پردازیم .



حتما بخوانید: سوابق بیمه








دریافت و ساخت گذرواژه تامین اجتماعی
بیمه شدگان محترم از این پس می توانند برای دریافت گذرواژه سایت تامین اجتماعی با ثبت نام سوابق بیمه در سامانه سرویس های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از خدمات این سامانه بهره مند گردند. برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی و دریافت رمز در سوابق بیمه به روش ذیل عمل کنید:

 در صفحه eservices.itamin.ir ،قسمت ثبت نام را جهت فعال سازی حساب کاربری ملاحظه می نمایید.





پس از وارد شدن در این صفحه اطلاعات خواسته شده شامل:

شماره تلفن همراه (شماره تلفن همراه با شماره ملی بیمه شده مطابقت داشته باشد.) و کد ملی را وارد نمایید.







سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

در این فرم اطلاعات جهت شناسایی فرد بیمه شده در سامانه یکپارچه سازمان تامین اجتماعی ثبت می شوند.







پس از وارد نمودن کلیه اطلاعات هویتی و تکمیل این فرم بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.



 این بخش شامل سه مرحله به ترتیب زیر است :

وارد کردن آدرس پست الکترونیکی :

پست الکترونیکی یا همان ایمیل برای دریافت و ارسال انواع پیام ها و فایل های دیجیتالی است . gmail.com@ , @yahoo.com سرویس های معروف برای پست های الکترونیکی هستند.

انتخاب گذرواژه برای حساب کاربری :

در خصوص انتخاب گذرواژه در سوابق بیمه علاوه بر دقت کامل ، رعایت قواعد زیر الزامی است :

1. در کلمه عبور از حروف بزرگ و کوچک لاتین استفاده شود.

2. الزام برای انتخاب یک حرف به زبان لاتین در ابتدای کلمه عبور.

3. طول گذرواژه ای که  انتخاب می نمایید از 8 کاراکتر نباید کمتر باشد.

4. کلمه عبور تعیین شده نباید شامل نام ، نام خانوادگی و کد ملی بیمه گذار باشد.

5. گذرواژه می بایست ترکیبی از کاراکتر های لاتین حرف ،عدد و#،&،%،$،! که مجاز برای وارد نمودن است انتخاب شود.

در ادامه چند نمونه گذرواژه تامین اجتماعی مورد تایید سامانه آورده شده است:

Maryam#2050   

Amir@1354   





ثبت پاسخ پرسش های امنیتی






سپس بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

 در این مرحله پیش از تایید و ارسال درخواست برای تکمیل فرآیند ثبت نام از صحت اطلاعات اطمینان حاصل نمایید.







قابل ذکر است که استفاده از سایت تایمن اجتماعی فقط برای مشاهده سوابق بیمه نمی باشد و کاربران می توانند از آن برای دریافت فیش بیمه ، فیش حقوقی بازنشستگان و .... استفاده نمایند که به همین منظور راهنمای کامل سایت تامین اجتماعی در لینک زیر موجود است . 

بیشتر بخوانید: سایت tamin.ir



بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی
کاربرانی که برای امکانات مختلف از جمله دریافت فیش حقوقی و یا مشاهده سوابق بیمه با موبایل و یا کامپیوتر شخصی خود وارد سامانه تامین اجتماعی می شود ، پس از ورود به سامانه و هنگام اجرای فرآیند وارد شدن به حساب کاربری افراد متوجه می شوند که کلمه عبورشان را فراموش کرده اند.  خوشبختانه از طریق های مختلف به صورت الکترونیک می توان به بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی  پرداخت. کافی است با ما همراه شوید در این بخش قصد داریم مراحل بازیابی گذرواژه را برای بیمه گذاران این سامانه ارائه نماییم.

 در صفحه account.tamin.ir بر روی دکمه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید.







 در این مرحله صفحه ای مطابق تصویر ذیل نمایش داده می شود ، می بایست کد ملی کاربر را وارد نمایید.





سپس برروی گزینه گام بعدی کلیک نمایید.

 همانطور که درتصویر ملاحظه می نمایید از سه حالت موجود می توانید یک گزینه را انتخاب نمایید.







سپس برروی گزینه گام بعدی کلیک نمایید.

در صورت انتخاب حالت اول یک پیامک حاوی یک شناسه 6 رقمی برای شماره تلفن همراه که هنگام ثبت نام ثبت شده است ارسال خواهد شد.
میبایست شناسه 6 رقمی دریافت شده را در این قسمت وارد نمایید.

در صورت انتخاب حالت دوم  یک شناسه 6 رقمی برای آدرس ایمیل که هنگام ثبت نام ثبت شده است ارسال خواهد شد.
می بایست شناسه 6 رقمی دریافت شده را در این قسمت وارد نمایید.

در صورت انتخاب حالت سوم  بایستی به 3 سوال که در هنگام ثبت نام به آن ها پاسخ داده اید ، همان پاسخ را به صورت صحیح ثبت نمایید .
سپس بر روی گزینه گام بعدی کلیک می نمایید.



 در مرحله آخر گذرواژه جدید را با توجه به قواعد سامانه انتخاب و کلمه عبور جدید را نیز باید به صورت تکرار وارد نمایید.







سپس بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید ، اینگونه گذرواژه جدید برایتان ایجاد می گردد. اگر پس از مطالعه ان مقاله همچنان در بازیابی و ساخت گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان مشاوره حقوقی دینا تماس بگیرید . همچنین برای اطلاعات بیشتر در زمینه بیمه تامین اجتماعی و اطلاع از آخرین اخبار این حوزه می توانید عضو کانال تلگرام حقوقی دینا شوید. 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بیمه بیکاری










سوالات متداول


1- گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی چیست ؟
این گذرواژه در واقع رمز شخصی هر فرد برای ورود به سایت تامین اجتماعی می باشد که در متن مقاله نحوه دریافت آن توضیح داده شده است .


2- در صورت فراموشی گذرواژه در سوابق بیمه چه اقدامی باید انجام شود ؟
در این حالت می توان با استفاده از گزینه بازیابی گذرواژه در سایت تامین اجتماعی رمز خود را دوباره تعیین نمود که راهنمای نحوه بازیابی کلمه عبور در متن مقاله ارائه شده است .


3- نحوه ساخت گذرواژه تامین اجتماعی به چه صورتی است ؟
ساخت این گذرواژه برای سوابق بیمه باید ترکیبی از حروف و اعداد و کاراکتر های لاتین باشد که نمونه هایی از این گذرواژه در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : دریافت گذرواژه در سوابق بیمه تامین اجتماعی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Bk2x
نظرتان را بنویسید