اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری و آزاد سال 1400 که از سوی سازمان سنجش در سایت sanjehs.org منتشر می‌ شود حاوی اعلام وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته در دانشگاه‌ های سراسری و آزاد همچنین درصد دروس ، نمره کل ( تراز ) ، رتبه در سهمیه آزاد و رتبه در سهمیه داوطلب نیز می‌ باشد .




طبق روال سالیان گذشته نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 برای متقاضیان تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام خواهد شد و آن دسته از داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری 1400 شرکت کرده و سر جلسه آزمون حاضر بودند می توانند برای مشاهده نتیجه خود به سایت مذکور مراجعه نمایند .

نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 به صورت یک کارنامه منتشر شده و در آن اطلاعات مختلفی قرار می گیرد که از مهم ترین آن ها می توان به نمره کل یا همان تراز داوطلب اشاره کرد . پیرو این کارنامه وضعیت علمی داوطلبان مشخص شده و متقاضیان می توانند با توجه به دوره های مجاز به انتخاب رشته شده نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اقدام نمایند .

از این رو داوطلبان می بایست در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به سایت این سازمان رفته و کارنامه خود را دریافت نمایند . در ادامه توضیحات مختصری پیرامون زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 ارائه می کنیم .



زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
سازمان سنجش پس از برگزاری آزمون دکتری 1400 به بررسی پاسخبرگ های داوطلبان پرداخته و نتایج این آزمون را در بازه زمانی مشخصی منتشر می کند . طبق جدول زمانبندی منتشر شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 ، نتایج اولیه این آزمون در دهه اول اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد .

از این رو کلیه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده و با یک دیگر به رقابت پرداخته اند می بایست در زمان مقرر شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارنامه آزمون دکتری خود را دریافت نمایند .





زمان نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 دهه اول اردیبهشت ماه 1400 خواهد بود .



در حال حاضر زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 مشخص نشده است و به محض مشخص شدن زمان دقیق ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد همچنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا ، از زمان دقیق اعلام نتایج اولیه دکتری سال 1400 مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400





نحوه مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 متقاضیان می بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی خود کارنامه اولیه آزمون دکتری را دریافت نمایند .



 راهنمای تصویری مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری 1400



1. به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه دکتری تخصصی را از ستون سمت راست انتخاب کنید .







2. لینک " پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 " را انتخاب نمایید .







3. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید داوطلبان می توانند از دو روش جستجو بر اساس مشخصات فردی و یا جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده نمایند .






 در روش اول داوطلب با وارد کردن شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، سال تولد و کد امنیتی می تواند نتایج خود را مشاهده کند .


 در روش دوم داوطلب با وارد کردن شماره پرونده ، شماره شناسنامه و کد امنیتی می تواند به نتیجه آزمون دکتری دسترسی پیدا کنند .

حتما بخوانید: انتخاب رشته دکتری 1400









مشاوره اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف باید قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد علاوه بر توجه به تراز مندرج در کارنامه ، حدنصاب های دعوت به مصاحبه دکتری در دانشگاه های سراسری و آزاد سال گذشته را بررسی نموده تا انتخاب رشته اصولی تری داشته باشند .

در همین راستا مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دو نرم افزار انتخاب رشته دکتری سراسری هیوا و نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را با استفاده از کارنامه های در دسترس سال گذشته تهیه کرده تا داوطلبان بتوانند محدوده شانس قبولی در این مرحله از آزمون دکتری به راحتی تخمین بزنند .

در زمان انتخاب رشته دکتری 1400 بهتر است به عوامل مختلفی همچون علاقه ، شهریه ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت و کیفیت دانشگاه توجه نمایید تا بتوانید انتخاب های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته ثبت کنید .

در صورتی که در هر مرحله ای از آزمون دکتری 1400 ، دچار سوال یا ابهامی شدید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید تا در اسرع وقت جواب مناسبی به سوالات و ابهامات شما داده شود .

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری









سوالات متداول


1-  نتایج اولیه آزمون دکتری چه زمانی منتشر می شود ؟
 نتایج اولیه آزمون دکتری احتمالا دهه اول شهریور ماه منتشر می شود که به محض اعلام زمان دقیق ان این مقاله به روز رسانی می شود .




2-  در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری چه اطلاعاتی در اختیار داوطلب قرار می گیرد ؟
 در کارنامه اولیه داوطلب اطلاعاتی نظیر تراز اکتسابی و وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلب مشخص می شود که برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




3-  آیا نتایج اولیه دکتری دانشگاه آزاد جدا از سراسری منتشر می شود ؟
 خیر . نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه آزاد و سراسری به طور یکپارچه منتشر می شود که راهنمای دریافت آن را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید .

منبع : اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qN3r
نظرتان را بنویسید