12 استراتژی لینک سازی سئو در سال 2023

12 استراتژی لینک سازی سئو در سال 2023
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آرش زمانی

بک لینک ها برای بهبود دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب و قرار دادن وب سایت شما در بالای نتایج موتورهای جستجو ضروری هستند. به طور خلاصه، بک لینک ها زمانی مفید هستند که می خواهید اعتبار وب سایت خود را در چشم غول های موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید.

موتورهای جستجو محتوای جدید را از طریق پیوندها کشف می کنند و همچنین از آنها به عنوان پارامتری برای تعیین کیفیت محتوا استفاده می کنند. خب این چطور کار می کند؟ گوگل یک بک لینک متنی با کیفیت بالا را به عنوان رای اعتماد در نظر می گیرد که نشان می دهد محتوا چقدر ارزشمند است. گفته می شود، جای تعجب نیست که لینک سازی یکی از عوامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

یک استراتژی هدفمند اغلب کارها را آسان می کند و لینک بیلدینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بله، فرقی نمی کند مبتدی باشید یا حرفه ای، شما نیاز به یک استراتژی قطعی دارید تا بیشترین بهره را از لینک بیلدینگ ببرید. در غیر این صورت، تلاش های شما برای ایجاد پیوند ممکن است به یک فاجعه ختم شود.

نگران نباشید! اگر بدانید چه، چرا، چگونه، باید و نبایدهای لینک بیلدینگ، شکستن مهره سخت سخت نیست. اجازه دهید شما را در مرحله ساخت لینک و جنبه های آن یک مرحله در یک زمان راهنمایی کنم.

 

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ عمل به دست آوردن لینک از یک یا چند وب سایت به وب سایت خودتان است. این پیوندها به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه وب به صفحه دیگر برای دسترسی به اطلاعات بیشتر مرتبط با جستجوی خود در اینترنت حرکت کنند.

در مورد موتورهای جستجو، لینک ها راه را برای ربات ها برای خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی صفحات وب باز می کنند.

چرا لینک سازی برای سئو مهم است؟


لینک بیلدینگ یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای به دست آوردن وب‌سایت‌های با اعتبار بالا و خاص برای تضمین سایت شما است.

همانطور که بک لینک به دست می آورید، یک پروفایل بک لینک جسورانه و گویا ایجاد می کنید. بر اساس استحکام پروفایل پیوندی که ایجاد می کنید، وب سایت شما می تواند الگوریتم گوگل را مجذوب خود کند و به رتبه های بالاتری دست یابد. لینک بیلدینگ، علیرغم همه شایعه پراکنی هایی که اتفاق می افتد، چیزی است که نمی توانید هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای سئو از آن چشم پوشی کنید.

هشدار اسپویلر: ایجاد یک پروفایل پیوند سالم یک شبه اتفاق نمی افتد. ساخت لینک زمان می برد، اما همیشه ارزشش را دارد. هنگامی که شما تلاش های هدفمند و واقعی را برای ایجاد لینک انجام می دهید، با نتایج طولانی مدت نتیجه می دهید. اصل ماجرا همین است.

مفهوم پیوندها در نحوه عملکرد جستجوی گوگل نقش اساسی دارد. بنیانگذاران آن، لری پیج و سرگئی برین، مفهوم زیبای PageRank را ارائه کردند. الگوریتم PageRank به گوگل کمک می کند تا صفحات جدید را شناسایی کند و آنها را بر اساس سیگنال های کیفیت رتبه بندی کند. بنابراین، منظور این است که الگوریتم اصلی گوگل، بک لینک ها را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه برتر می سنجد و نادیده گرفتن آن می تواند رشد یک وب سایت را متوقف کند. 

 

چگونه لینک بسازیم؟

اکنون که می دانید چگونه لینک بیلدینگ می تواند سئوی وب سایت شما را تکمیل کند، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه لینک بسازید. بنابراین، بیایید به آن بپردازیم.

به طور کلی، لینک بیلدینگ به سه صورت اتفاق می افتد:

درخواست پیوند

آیا می خواهید از یک وب سایت خاص به وب سایت خود پیوند دهید؟ بهترین کار این است که از صاحب وب سایت درخواست بک لینک بدهید. با این حال، باید مطمئن شوید که پیوند دادن به وب‌سایت از نظر ترافیک وب و اعتبار برای شما سودمند است. در اینجا چیزی است که باید به خاطر بسپارید.

  • وب سایت باید به صنعت/طاقچه شما مرتبط باشد.
  • وب سایت باید معتبر باشد و عملکرد عالی از خود نشان دهد.
  • یک طرح ایمیل واقعا قانع کننده ایجاد کنید تا صاحب وب سایت را راحت کند تا یک بک لینک برای وب سایت شما بپذیرد.

 

پیوندهای درآمد

کسب لینک زمانی است که دیگر صاحبان وب سایت به وب سایت شما لینک می دهند بدون اینکه شما در مورد بک لینک ها با آنها تماس بگیرید. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای باکیفیت و جذاب را در وب‌سایت خود ارائه می‌کنید که مخاطبان هدف و کارشناسان صنعت آن را مفید می‌دانند.

طبق دستورالعمل‌های Google Webmaster، «ایجاد محتوای خوب نتیجه می‌دهد: پیوندها معمولاً رأی‌های سرمقاله‌ای هستند که با انتخاب داده می‌شوند، و هرچه محتوای مفیدتری داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن آن محتوا برای خوانندگان خود و پیوند دادن به آن توسط دیگران افزایش می‌یابد». کسب بک لینک به وب سایت شما بزرگترین پاداش و نشانه واضحی است که تلاش های شما برای ایجاد لینک در واقع کارساز است. 

 

خرید لینک

خرید لینک راه دیگری برای ایمن سازی قرار دادن لینک در سایت های با عملکرد برتر است. وقتی نوبت به خرید لینک می‌رسد، باید در مورد سایت‌هایی که انتخاب می‌کنید کاملاً محتاط باشید زیرا مقداری پول برای کسب درآمد بیشتر از آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.

اطمینان حاصل کنید که از یک رویکرد خاص متریک برای محدود کردن سایت های برتر از جایگاه خود برای ایجاد بک لینک پیروی می کنید. پس از انجام این کار، با یک ایمیل خوش ساخت با صاحب وب سایت تماس بگیرید تا بک لینک ها را به صورت تجاری به دست آورید.

اگر به نظر شما این فرآیند وقت گیر است، می توانید از کمک یک ارائه دهنده خدمات لینک سازی قابل اعتماد برای خرید لینک از سایت های مربوطه از طرف شما استفاده کنید.

 

عناصر کلیدی برای ارزیابی چشم انداز پیوند

هنگام بررسی وب سایت ها برای ایجاد لینک، باید عناصر زیر را در نظر بگیرید.

  1. محتوا: محتوای نوشتاری و تصویری برای وبلاگ ها، صفحات وب و غیره.
  2. مدیر: آیا آنها سیاست های تبلیغاتی دارند؟
  3. نمایه پیوند: پیوندهایی که به سایت اشاره می کنند چگونه هستند؟
  4. شهرت: آیا نویسنده شهرت دارد؟
  5. نویسندگی: چه کسی مسئول محتوای وب سایت است؟
  6. فنی: کاربران چگونه سایت را پیدا کرده و با آن درگیر می شوند؟

 

متریک در مقابل کیفیت

درک معیارها و کیفیت می تواند به شما در راه اندازی موفقیت در ایجاد لینک کمک کند.

معیارهای خاصی از ابزارهای برتر سئو می‌توانند به ارزیابی آسان‌تر یک سایت برای چشم‌انداز لینک‌سازی کمک کنند. آن ها هستند:

  • رتبه بندی دامنه Ahrefs
  • Moz Page Authority
  • Moz Domain Authority
  • Moz Page Authority
  • SEMrushAuthority
  • Verve Link Score


علاوه بر این معیارها، شما باید تحقیقات دستی خود را انجام دهید تا درک عمیق تری از چشم انداز ایجاد لینک خود داشته باشید. 

 

کیفیت

دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجو توسط Google بخشی را برای رتبه بندی کلی کیفیت صفحه اختصاص داده است که می توانید آن را نیز دنبال کنید. این می تواند به شما کمک کند هدف محتوا، عمق محتوا را پوشش دهید و منابع معتبری برای محتوا پیدا کنید. 

 

چگونه یک سایت را آنالیز کنیم؟

در حین انجام فرآیند ارزیابی، دو نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • وزن هر عنصر
  • برخی از جنبه های سایت از بقیه مهمتر هستند.
  • چندین عنصر را که کیفیت سایت را تعیین می کنند بررسی کنید

 

در اینجا عناصر کلیدی که در طول ارزیابی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

محتوا

  • پیوندهای تجاری: بررسی کنید که آیا پیوندهایی به صفحات پول وجود دارد یا خیر. ببینید آیا پیوندها بدون فالو یا حامی برچسب گذاری نشده اند یا خیر
  • ناوبری: آیا برای سایت خیلی عمومی است؟
  • کلمات کلیدی محدود: بررسی کنید که آیا سایت از قمار، وام روز پرداخت یا کلمات کلیدی مستهجن استفاده می کند
  • نادر بودن: آیا وب سایت به ندرت پست می کند یا پست های قدیمی به ندرت به روز می شوند؟

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NZOz
نظرتان را بنویسید