ترسیم استراتژی طراحی سایت

ترسیم استراتژی طراحی سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

ایجاد یک استراتژی طراحی وب سایت همه چیز در مورد ادغام اهداف سازمانی شما با هر جنبه ای از فرآیند طراحی شما است.

طراحی یک رابط کاربری که ظاهر خوبی داشته باشد و قابل استفاده و در دسترس باشد کار آسانی نیست. شما باید یک رابط ایجاد کنید که به شما در دستیابی به اهداف سازمانتان کمک کند.

طراحی سایت فقط یک هنر نیست. شامل مجموعه ای کامل از مهارت های مختلف است. از کپی‌رایتینگ (تبلیغ نویسی) و تایپوگرافی گرفته تا طرح‌بندی و طراحی، همه چیز با هم ترکیب می‌شود تا یک رابط کاربری ایجاد کند که نه تنها زیبایی‌شناسی دلپذیری را ارائه می‌دهد، بلکه عملکردی را ایجاد می‌کند و دسترسی آسان به محتوای سایت را تسهیل می‌کند.

وب سایت های زیادی در داخل و خارج از کشور وجود دارند که ظاهر جالبی دارند و از جدیدترین ابزارها و روش های طراحی استفاده می کنند، اما اکثر آنها برای کاربران مورد نظر خود کاربردی و مفید نیستند.

روند طراحی البته مهم است زیرا الهام بخش است و طرح های زیبایی به شما می دهد، اما اجرای این تکنیک ها و سبک ها باید هوشمندانه و متمرکز باشد.

برای مثال، طراحی وب سایت فروشگاهی یا طراحی سایت وکالت نباید شبیه یک وبلاگ باشد، بلکه به گرافیک و سبک هایی نیاز دارد که حس یک تجربه خاص را به تصویر بکشد.

در زیر ما هفت مرحله ضروری برای ایجاد یک استراتژی طراحی وب سایت موثر را توضیح می دهیم.

1. تعریف دقیق اهداف طراحی سایت

یکی از اولین کارهایی که باید قبل از شروع کار بر روی یک پروژه طراحی وب انجام دهید این است که اهداف مشتری یا سازمان خود را روشن کنید.

با طراحی مجدد یا طراحی مجدد وب سایت خود به چه چیزی می خواهید برسید؟ هدف اصلی وب سایت چیست؟ از مشتری، مدیر یا خودتان بپرسید که دقیقاً چه می خواهند. اگر هنوز هدف دقیق خود را نمی دانید، باید این موضوع را با تیم یا مشتریان خود در میان بگذارید و اهداف روشنی را برای سایت خود تعیین کنید.

نمونه آن طراحی سایت نیویورک تایمز است که وظیفه ارائه اطلاعات و محتوای خبری را بر عهده دارد. رابط کاربری مینیمالیستی با محو شدن پس‌زمینه در این سایت، رابط کاربری خوبی ایجاد می‌کند که برای خواندن مطالب و اخبار کاربر مناسب است.

اما اگر شما یک شرکت طراحی سایت هستید، نیازی به نمایش مطالب و اخبار خود ندارید، بلکه باید خدمات و نمونه کارهای خود را در معرض دید مشتریانی قرار دهید که نیاز به طراحی متفاوت دارند.

2. شناسایی مخاطبان سایت

شما باید دقیقا مشخص کنید که مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت شما چه کسانی هستند. دقیقاً از گروه سنی و علایق کاربران سایت خود مطلع شوید.

مخاطب نه تنها بر زیبایی کلی وب سایت تأثیر می گذارد، بلکه بسیاری از جزئیات کوچکتر مانند اندازه فونت را نیز تعیین می کند. بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد مشتریان خود دارید.

به عنوان مثال، وب سایتی که در زمینه بازی های رایانه ای فعالیت می کند، مخاطبان نوجوانی دارد و نیاز به ایجاد یک طراحی هیجان انگیز و سرگرم کننده برای وب سایت خود دارد.

اما برای یک سایت پزشکی که اکثر مخاطبان آن افراد متاهل با گروه سنی بالاتر هستند، ساده‌تر بودن رابط کاربری بسیار مهم است تا کاربر بتواند به راحتی محتوای مورد نظر را بدون پیچیدگی پیدا کند.

به عنوان مثال طراحی سایت املاک به گونه ای طراحی شده است که برای مخاطبان خود که اکثرا شرکت ها هستند، طراحی شده است و به راحتی می توانند ملک مورد نظر خود را در سایت پیدا کنند.

3. تعیین لوگو و تصویر برند سایت

قبل از شروع طراحی سایت خود، باید لوگوی شرکت خود را طراحی کنید. لوگو نمادی از برند شما است و شخصیت شرکت شما را نشان می دهد.

رنگ برند خود را در نظر بگیرید. در مورد احساسی که می خواهید به دست آورید و احساساتی که می خواهید به مخاطبان خود بدهید فکر کنید. طراحی شما باید تجسم شخصیت برند شما باشد.

حتی اگر محصول یا خدماتی را نمی فروشید، به عنوان مثال اگر وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، وب سایت شما همچنان به رنگ و احساس خاصی نیاز دارد تا بازدیدکنندگان خود را تحت تاثیر قرار دهد.

4. هدف گذاری طراحی سایت

شما هدف وب سایت خود را مشخص کرده اید، مخاطبان خود را شناسایی کرده اید و تصویر برند خود را ساخته اید. اکنون می توانید شروع به پیاده سازی طراحی وب سایت خود کنید.مهم ترین موضوع در این مرحله همگام سازی اهداف و تصمیمات استراتژیک با طراحی وب سایت می باشد.

فرض کنید هدف اصلی شما افزایش تعداد مشترکین و اعضای وب سایت است. مواردی که در این مورد تفاوت ایجاد می کند:

متن “درباره ما” را در صفحه اصلی یا مقصد خود تا حد امکان واضح و مختصر بنویسید. بازدیدکنندگان شما نباید هیچ گونه سردرگمی در مورد نحوه عملکرد وب سایت شما داشته باشند.

از رنگ و کنتراست برای برجسته کردن دکمه ثبت نام یا پیوند استفاده کنید. اگر افراد نتوانند آن را پیدا کنند، ثبت نام سایت شما کاهش می یابد.

با حذف عناصر غیر ضروری و اختیاری فرآیند ثبت نام را ساده کنید. مردم می توانند بعداً آنها را پر کنند. اگر فرم طولانی به نظر برسد، ممکن است افراد از پر کردن آن صرف نظر کنند.

فرض کنید شما یک فروشگاه بزرگ برای محصولات خود دارید، اما محل فروشگاه شما مکانی با ترافیک بسیار کم است، بنابراین از فروشگاه شما بازدید نمی شود.

سایت شما یک فروشگاه اینترنتی هم هست، برای دیده شدن باید کلمات و محصولات خود را در صفحه یا رتبه اول گوگل بخوانید، زیرا صفحات بعدی گوگل در تمامی جستجوها بسیار کم بازدید می شود و سایت های موجود در این صفحات بازدید بسیار کمی دارند

برای اینکه سایت شما پس از طراحی وارد مرحله سئو شود، باید زیرساخت سئو سایت از قبل فراهم باشد که در مرحله طراحی سایت انجام می شود.

برخی از نکات برای آماده سازی سایت برای سئو عبارتند از:

  • مختصر بودن و ساختار صحیح آدرس های سایت
  • قرار دادن امکانات سئو در پنل مدیریت سایت جهت استفاده سریع کارشناس سئو سایت.

به عنوان مثال، امکان تغییر سریع و افزودن متا تگ توضیحات و تغییر عنوان تمامی صفحات از جمله صفحات محصول و دسته بندی ها.

  • طراحی بخش متن برخی از صفحات مانند صفحه اصلی یا دسته بندی برای برخی از کلماتی که برای سئو به متن نیاز دارند.
  • ساختار صحیح را برای قرار دادن تگ های h در همه صفحات قرار دهید
  • امکان تغییر سریع و آسان فایل robots.txt از طریق پنل مدیریت سایت

از تکرار عنوان و محتوای صفحه برای سایت هایی که دسته بندی ها و محصولات زیادی دارند جلوگیری کنید تا همه صفحات دارای عنوان و محتوای منحصر به فرد باشند.

6. ارزیابی اثربخشی و بازخورد کاربران سایت

زمانی که وب سایت خود را طراحی و پیاده سازی کردید، نوبت به سنجش عملکرد و موفقیت سایت می رسد. این مرحله به اندازه طراحی وب سایت مهم است، زیرا تا زمانی که وب سایت خود را آزمایش نکنید، نمی دانید تا چه حد به اهداف خود رسیده اید.

اگر هدف شما افزایش تعداد ثبت نام در سایت است، تعداد را اندازه بگیرید و ببینید آیا تغییرات شما تاثیر مثبتی دارد یا خیر.

اگر می خواهید تعداد خوانندگان و بازدیدکنندگان وبلاگ خود را افزایش دهید، آمار RSS و تعداد بازدیدکنندگان را بررسی کنید.

اگر می خواهید مشارکت کاربران در سایت را افزایش دهید، باید ببینید محتوای شما چه تعداد نظر دریافت می کند و آنها را به دقت بررسی کنید.

می توانید از بازدیدکنندگان و کاربران نظرسنجی کنید. این یک راه بسیار خوب برای بررسی اینکه آیا در مسیر درستی هستید یا خیر است.

مراقب باشید که از هر پیشنهادی که مردم می کنند پیروی نکنید. هرکسی سلیقه ها و خواسته های متفاوتی دارد و تصور متفاوتی از اینکه وب سایت شما چگونه باید باشد.

موضوعاتی که نظرات مشترکی در بین اکثر کاربران دارند در اولویت هستند و باید به آنها پرداخته شود.

برای تجزیه و تحلیل کامل وب سایت خود، گوگل آنالیتیکس یک ابزار فوق العاده و کامل است که می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

با استفاده از این ابزار می توانید به طور کامل رفتار کاربران در سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، به عنوان مثال اگر کاربران پس از ورود به صفحه اصلی وارد صفحه سرویس شما نشدند، می توانید با برجسته کردن لینک یا نماد، کاربر را به صفحه هدایت کنید.

7. بهبود مستمر و دائمی وب سایت

هنگامی که روی وب سایت خود کار می کنید، باید به بهبود مداوم فکر کنید، زیرا نسخه جدیدی از سایت شما که به تازگی منتشر کرده اید، نسخه نهایی نیست.

شما نیازی به داشتن نسخه نهایی وب سایت ندارید. شما باید همیشه انعطاف پذیر و آماده تغییر باشید.

ماهیت وب سایت به شما این امکان را می دهد که همیشه آن را بهبود و تغییر دهید. وب سایت مانند مجله ای نیست که پس از چاپ و انتشار قابل تغییر نباشد.

سایت همیشه قابل بهبود است و در صورت بروز مشکل می توان آن را برطرف کرد و دوباره به کاربران نشان داد. شما همیشه می توانید بهبودها و به روز رسانی های تدریجی را برای بهبود عملکرد وب سایت خود انجام دهید.

سایت محمد جانبلاغی دارای یک تیم کامل از طراحان وب با تجربه است که تمام حرفه خود را صرف انواع طراحی وب سایت, طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت وکالت , طراحی سایت پوشاک , طراحی سایت پزشکی , طراحی سایت املاک , طراحی سایت خبری  , طراحی سایت کودکان , طراحی سایت موزیک , طراحی سایت نمایشگاهی , طراحی سایت هنری و… کرده اند.

عملکرد فوق العاده و استثنایی آنها با مشتریان باعث شده است که هر کسب و کاری که برای طراحی وب سایت جدید به ما مراجعه می کند به نتایج درخشانی دست یابد. اکنون به شما کمک می کنیم تا به چنین نتایجی دست یابید.

منبع: ترسیم استراتژی طراحی سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KWKG
نظرتان را بنویسید