ساختمان لینکهایی که میسازید یکی از ارکان اساسی بهینهسازی موتور جستجو (سئو) به شمار میرود و تأثیر بسزایی در رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو دارد. در این مطلب از سری مطالب آموزشی وبلاگ پارس وی دی اس به 5 استراتژی برای ساخت لینک های قوی میپردازیم.
با این حال، در طول 23 سال گذشته که گوگل به عنوان موتور جستجو فعالیت میکند، استراتژیهای لینک سازی به طور قابل توجهی پیشرفتهتر شدهاند.
در آغاز، تعداد لینکها مهمترین عامل در تعیین رتبه یک وبسایت بود. به این معنا که هرچه تعداد لینکهای ورودی به یک سایت بیشتر باشد، احتمال بالاتر بودن آن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نیز بیشتر میشد. اما امروزه، گوگل بر کیفیت لینکها تأکید دارد و به دنبال وبسایتهایی است که محتوای ارزشمند و مرتبط را ارائه میدهند.