بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی چه کارهایی انجام دهیم؟

بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی چه کارهایی انجام دهیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

طراحی سایت فروشگاهی یا راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شما را با بازار بسیار بزرگی آشنا می کند.

بدون شک فروشگاه های دیگری نیز در این بازار وجود دارند که محصولاتی مشابه شما را عرضه می کنند. به همین دلیل برای جذب مشتری باید بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی کارهایی را انجام دهید.

بسیاری از افرادی که به تازگی یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اند، انتظار دارند که به راحتی پول زیادی به دست آورند.

برای کسب درآمد آنلاین، باید کارهایی را انجام دهید تا مشتریان شما را بشناسند و از فروشگاه شما خرید کنند.

یکی از بازرگانان منطقه ما توضیح داد: «من و فروشگاه همسایه دقیقاً در یک روز یک سایت فروشگاهی ساختیم. چند روز بعد کار روی طراحی و جانمایی محصولات به پایان رسید.

الان بعد از چند ماه سایت همکارم هر روز مشتری های زیادی داره. اما سایت من 4 ماه است که مشتری ندارد. آیا فکر می کنید سایت من مشکلی دارد که مشتریان از آن خرید نمی کنند؟” در پاسخ پرسیدم برای سایت چه کار کردید؟ گفت: من سایت را طراحی کردم و عکس ها و محصولاتم را در آن قرار دادم. متوجه شد که این شخص در واقع هیچ کاری برای کسب درآمد اینترنتی از سایت خود انجام نداده است. بنابراین طبیعی است که بسیاری از مشتریان از او خرید نمی کنند.

وقتی صحبت از فروش آنلاین می شود، باید تفکر سنتی را کنار بگذارید

بعد از صحبت با این متخصص محترم، تازه متوجه یک مشکل جدی شدم. همه مشاغل سنتی در حال ورود به فضای مجازی هستند. اما بسیاری از آنها اطلاعات کافی در مورد فروش آنلاین محصولات ندارند.

صاحبان فروشگاه های آجر و ملات سال هاست که محصولات خود را به روش های سنتی به فروش می رسانند. به همین دلیل وقتی فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کنند، به همان شیوه سنتی به کسب و کار خود ادامه می دهند.

فروش آنلاین در مقابل فروش سنتی

طراحی سایت فروشگاهی یا ایجاد یک فروشگاه اینترنتی فقط ایجاد یک صفحه اینستاگرام یا طراحی سایت فروشگاهی و قرار دادن محصولات در آن نیست.

برای کسب درآمد اینترنتی از فروشگاه اینترنتی باید مراحل فروش آنلاین محصولات را بیشتر بدانید. در قدم اول باید روش های سنتی را کنار بگذارید. همانطور که این روش ها برای فروش فیزیکی موثر هستند، برای فروش آنلاین قابل استفاده نیستند.

در حالی که فروشگاه ها بسته بودند، من هم مانند اکثر مردم، به صورت آنلاین خرید می کردم. در این دوران، اشتباهات رایج اکثر فروشندگان برای من بسیار جالب بود.

به عنوان مثال فروشگاه ابزار نزدیک خانه ما یک بنر نصب کرده است که فروش آنلاین نیز از طریق فروشگاه اینترنتی انجام می شود.

یکی از همین روزها به او پیام دادم که رنگ و چسب بخرم. نکته جالب ماجرا این است که او در پاسخ می گوید: «ساعت 5 عصر بیا در مغازه و چند در بزن تا برایت باز کنم».

در جواب اعتراض کردم که چرا در این شرایط کرونا برای خرید از خانه خارج شوم؟

می خواستم قیمت کالا را به او بپردازم و او محصولات را با پیک برای من بفرستد. اما او از انجام این کار امتناع کرد و من در نهایت کالاهای مورد نیاز خود را از یک فروشگاه اینترنتی دیگر خریدم.

هدف از تهیه این مقاله آشنایی صاحبان مشاغل با روش های کسب و کار اینترنتی است تا مشتریان خود را از دست ندهند.

ایجاد کسب و کار اینترنتی و ساخت فروشگاه اینترنتی

پس از ایجاد فروشگاه اینترنتی خود، باید محصولات خود را در فروشگاه قرار دهید. تا اینجا همه چیز آسان و سریع است. مشکل اکثر صاحبان مشاغل آجر و ملات این است که از این به بعد مانند یک فروشگاه آجر و ملات فعالیت می کنند.

در حالی که برای جذب مشتری و فروش محصولات باید از روش های مدرن استفاده کرد.

پس از قرار دادن محصول در فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟

مشکل اصلی بسیاری از کسب و کارهای سنتی پس از ورود به اینترنت عدم توجه به فروشگاه اینترنتی خود است. این دسته از افراد فقط فروشگاه اینترنتی را می سازند و محصولات خود را در آن قرار می دهند.

بعد از مدتی می گویند چرا هیچکس از فروشگاه اینترنتی ما خرید نمی کند؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما بگوییم که پس از ایجاد فروشگاه اینترنتی چه کاری انجام دهید.

1- برای فروشگاه اینترنتی مشتری پیدا کنید

اکنون که فروشگاه آنلاین شما ساخته شده است، وقت آن رسیده است که از آن درآمد کسب کنید. برای کسب درآمد از اینترنت، باید در مورد بازاریابی دیجیتال اطلاعاتی داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ در اصل به معنای استفاده از فضای مجازی برای جذب مشتری و افزایش فروش است. خواندن مقاله دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟ این به شما کمک می کند تا در مورد بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید.

این درست است، اما کافی نیست. هنگامی که شما یک فروشگاه دارید، رقبای شما فروشگاه های مشابهی هستند که در اطراف شما فعالیت می کنند.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه لباس دارید، رقبای اصلی شما فروشگاه های لباس اطراف شما هستند. اما وقتی در فضای مجازی وارد همان فروشگاه می شوید، رقبای شما چند برابر می شوند. اکنون یک فروشگاه اینترنتی لباس (طراحی سایت پوشاک) رقیب شما در شهرهای دور خواهد بود.

در چنین شرایطی برای فروش اینترنتی محصول به غیر از نصب بنر روی درب مغازه، باید تبلیغات اینترنتی نیز داشته باشید. پس اگر مشتریان فروشگاه شما زیاد نیستند به این دلیل است که این قانون را رعایت نکرده اید.

گذاشتن بنر روی درب فروشگاه تاثیر زیادی در جذب مشتری و افزایش فروش ندارد

2 سئو را فراموش نکنید

از زمانی که سایت شما آماده است تا زمانی که می خواهید تجارت خود را ادامه دهید، باید تولید محتوا و سئو را جدی بگیرید.

احتمالاً با خود فکر می کنید که چه چیزی در تولید محتوا و سئو اهمیت دارد؟

محتوا اساساً هر چیزی است که در سایت خود قرار می دهید. از متن و عکس گرفته تا فیلم و پادکست، همه اشکال محتوا هستند. ایجاد محتوا نیز به معنای قرار دادن همان محتوا در سایت است.

ارسال مطالب با کیفیت و جذاب باعث می شود افراد بیشتری به سایت شما بیایند و محصولات فروشگاه شما را خریداری کنند.

کاربر با خواندن محتوای سایت شما چیزهای جدیدی یاد می گیرد. محتوای خوب شما را متخصص و حرفه ای می کند. به همین دلیل مشتری تشویق می شود از شما خرید کند.

اکنون که با تولید محتوا آشنا شدید، باید راه هایی را بیابید که آن محتوا به مخاطبان شما برسد. بهترین راه برای انجام این کار این است که محتوای خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید.

زمانی که محتوایی که ایجاد می کنید در صفحه اول گوگل باشد، کاربران بیشتری روی آن کلیک کرده و از سایت شما دیدن می کنند. برای حضور در صفحه اول گوگل باید با اصول سئو آشنا باشید.

سئو چیست؟ به عبارت ساده، سئو مجموعه ای از تکنیک های عملی برای قرار دادن محتوای شما در صفحه اول موتورهای جستجو است.

در مقاله سئو چیست و چرا آموزش سئو و خدمات سئو اهمیت دارد؟ در مورد سئو به تفصیل توضیح داده ایم. برای اینکه سایت شما محتوایی غنی و کاربرپسند داشته باشد، لازم است محتوای متنوعی در حوزه تجاری فروشگاه خود بنویسید.

به عنوان مثال اگر فروشگاه شما در زمینه فروش لوازم ورزشی فعال است، باید مطالبی تهیه کنید که برای مشتریانتان مفید باشد. به عنوان مثال معرفی زمین های مختلف ورزشی، معرفی برندهای لوازم ورزشی و نحوه استفاده از وسایل ورزشی می تواند برای مشتریان شما مفید باشد.

سئو سایت و تولید محتوا مکمل یکدیگر هستند. محتوای ایجاد شده بدون رعایت اصول سئو بی ارزش است. از طرفی استفاده از تکنیک های سئو بدون تولید محتوا هیچ تاثیری در کسب و کار شما ندارد.

به همین دلیل، شما باید به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید کنید که اصول سئو را رعایت کند.

3- مشتری را به خرید محصول تشویق کنید

وقتی مشتری برای خرید به فروشگاه شما می آید، سعی می کنید با او طوری رفتار کنید که از شما خرید کند.

به عنوان مثال شما همیشه در دسترس مشتریان فروشگاه هستید، در مورد محصول و ویژگی های آن توضیح دهید، با مشتری خوب رفتار کنید، مشتری را برای خرید محصول راهنمایی کنید و تخفیف بدهید تا مشتری از شما خرید کند. شما باید این کارها را به صورت مجازی برای مشتریان فروشگاه اینترنتی انجام دهید.

اولین قدم در این مرحله نوشتن توضیحات کافی و کامل محصول است. برخی از فروشندگان فقط تصویر محصول و نام آن را در فروشگاه خود قرار می دهند.

این اشتباه است و باعث از دست دادن مشتریان زیادی می شود. برای هر محصول باید توضیحات کامل بنویسید و تمام مشخصات آن را در صفحه محصول ذکر کنید. تا مشتری بتواند به سوالات محصول خود پاسخ دهد و هیچ شکی نداشته باشد.

اگر سوالی در ذهن مشتری باشد و شما به آن پاسخ ندهید، مشتری در فروشگاه دیگری به دنبال پاسخ خواهد بود. وقتی مشتری پاسخ سوال خود را در یک فروشگاه اینترنتی دیگر پیدا می کند، از همان فروشگاه خرید می کند.

بنابراین اگر شما فروشگاهی هستید که به سوالات مشتری پاسخ داده اید، فروش شما بسیار بالاتر خواهد بود.

گام بعدی در تعامل با مشتری، استفاده از ابزارهای آنلاین برای برقراری ارتباط با مشتریان است. یکی از این ابزارهای وب سایت چت آنلاین است.

اگر شما هم صفحه فروشگاهی در اینستاگرام دارید، باید با پاسخ دادن به دایرکت پیام ها و کامنت ها با مشتری در ارتباط باشید.

ارتباط با مشتریان در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. پس جدا از قرار دادن شماره تماس در سایت، باید از هر راه ممکن دیگری برای ارتباط با مشتری استفاده کنید. افزودن چندین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان در سایت فروشگاه کمی دشوار است.

اگر محصول شما مشکل یا نقطه ضعفی دارد، با مشتری صادق باشید و از بیان نقاط ضعف نترسید. با این کار مشتری به شما اعتماد خواهد کرد.

در نتیجه، او به احتمال زیاد نقاط ضعف جزئی را نادیده می گیرد و محصول شما را می خرد. همچنین سعی کنید تصاویر واقعی محصول را از زوایای مختلف در فروشگاه اینترنتی قرار دهید.

یکی دیگر از راه های جلب اعتماد مشتریان، نماد اعتماد بودن است. دریافت آیکون برای وب سایت ها ضروری نیست. اما وقتی شما این نماد را داشته باشید، مشتری راحتتر از شما خرید می کند.

همچنین، اگر فروشگاه شما دارای مجوزها، مجوزهای تجاری و سایر گواهینامه ها است، آنها را به مشتریان نشان دهید تا بیشتر به شما اعتماد کنند.

راه دیگر برای ایجاد اعتماد این است که از مشتریان بخواهید تا در مورد تجربه خرید خود به شما بازخورد بدهند. برای مثال می توانید از مشتری بخواهید از محصولی که دریافت کرده است عکس بگیرد و برای شما ارسال کند. شما همچنین برای ایجاد اعتماد این عکس ها را در فروشگاه قرار دهید.

جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش محصول

گارانتی محصول و خدمات پس از فروش تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتریان دارد. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی دارای ضمانت بازگشت کالا هستند. بهتر است مدت زمانی را برای تست محصول تعیین کنید و در صورت خرابی محصول را مرجوع کنید.

5- محصولات را در کمترین زمان ممکن به دست مشتری برسانید

پس از انجام مراحل قبلی، مشتری از شما خرید می کند. اما کار شما تمام نشده و باید سفارش را به بهترین شکل ممکن به دست مشتری برسانید.

بهتر است از روش های مختلف تحویل سفارشات استفاده کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سفارشات را با پیک به مشتریان نزدیک تحویل دهید.

پست بهترین گزینه برای سفارشات راه دور است. معمولاً باید سفارشات را خودتان تحویل بگیرید و به اداره پست تحویل دهید.

نکته مهم در مورد ارسال این است که سفارش مشتری 3 یا 4 روز دیگر به دست مشتری می رسد.

در نتیجه، اگر کالاها و مواد غذایی فاسد شدنی را می فروشید، باید راه دیگری برای تحویل محصولات پیدا کنید. روش پیشنهادی ما برای این دسته محصول استفاده از اتوبوس های بین شهری است.

در این روش شما سفارشات مشتریان را به شرکت های اتوبوسرانی بین شهری تحویل می دهید. محصولات تا چند ساعت دیگر به شهر فروشنده می رسد.

سپس مشتری به ترمینال می رود و سفارش را دریافت می کند. اگر محصولات بزرگ و سنگین مانند لوازم خانگی می فروشید، باید از شرکت های حمل و نقل برای ارسال سفارش استفاده کنید.

6- مشتری را وادار به خرید مجدد از شما کنید

اکنون که مشتری از شما خرید کرده و شما سفارش را ارسال کرده اید، نوبت به مرحله نهایی می رسد. در این مرحله باید همان مشتری را وادار کنید که دوباره از شما خرید کند.

اولین قدم در این مرحله دریافت بازخورد مشتریان است. برای نظرسنجی از خریداران می توانید با آنها تماس بگیرید یا برای آنها پیام ارسال کنید.

دریافت بازخورد و پیشنهادات از مشتریان تاثیر زیادی در بهبود معایب شما و رشد کسب و کار آنلاین شما دارد.

وقتی مشتری بداند که نظر او برای شما مهم است، دوباره از فروشگاه شما خرید خواهد کرد. به عنوان مثال، مشتری به شما می گوید که سفارش دیر رسیده است.

در این صورت باید بابت تاخیر در ارسال سفارش از مشتری عذرخواهی کنید. همچنین برای جبران این تاخیر به مشتری کد تخفیف بدهید. با این کار مشتری تحت تاثیر قرار می گیرد و دوباره از شما خرید می کند.

قدم بعدی تشویق مشتریان قدیمی خود به خرید مجدد از شما است. برای این کار می توانید یک کد تخفیف برای آنها ارسال کنید.

برگزاری جشنواره فروش ویژه تاثیر بسزایی در بازگشت مشتریان و تکرار خرید دارد. تبدیل یک مشتری اولیه به مشتری تکراری و وفادار بخش مهمی از تجارت اینترنتی است.

با خرید مجدد به مشتری برگردید

به عنوان مثال، اگر شما تنها فروشگاهی هستید که در یک منطقه کیف و کفش می فروشید، مردم باید فقط از شما خرید کنند. اما در اینترنت فروشگاه های زیادی در هر منطقه وجود دارد. به همین دلیل زیاد است

حتی یک فروشگاه نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. باید مرتباً آن را تمیز نگه دارید و هر از گاهی دکور و تابلوهای مغازه را عوض کنید.

اما اگر مراقب فروشگاه نباشید و داخل آن کثیف و نامرتب باشد، مشتریان شما کمتر خواهند شد. در نهایت یک نکته مفید برای شما داریم.

برای موفقیت فروشگاه اینترنتی خود خیلی عجله نکنید. هیچ کسب و کاری در یک ماه یا یک سال موفق نمی شود.

منبع: بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی چه کارهایی انجام دهیم؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V84O
مطلب قبلی
فروش آنلاین
نظرتان را بنویسید