فروش آنلاین

فروش آنلاین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

فروش اینترنتی چیست؟ چرا کسب و کارها باید از فروش آنلاین بهره برند؟ فروش اینترنتی امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان مشاغل تبدیل‌شده است.

بعد از این همه سال کار کردن در زمینه فروش اینترنتی و کمک به کسب و کارها، یک موضوع را خیلی خوب فهمیدیم…آن هم این است که اگر کاری را با تحقیق شروع کنید، برایش برنامه‌ریزی کنید و طبق آن پیش بروید، موفق خواهید شد.

به شما تبریک می‌گوییم که تصمیم گرفتید از دنیای فروش سنتی فاصله بگیرید و از نردبان فروش اینترنتی بالا بروید. ما مثل همیشه اینجاییم تا فوت کوزه‌ گری فروش آنلاین را به شما یاد بدهیم.

چطور در فروش اینترنتی موفق شویم؟

می خواهیم رازی را برای شما فاش کنیم … فروش آنلاین بدون بازاریابی آنلاین امکان پذیر نیست. اگر باور ندارید، به آخرین خرید آنلاین خود فکر کنید! چه چیزی باعث شد این دستگاه را به صورت آنلاین خریداری کنید؟

درست است، برای ما اتفاق افتاده است، پس از دیدن یک تبلیغ در گوگل، اینستاگرام، تلگرام و … به فکر خرید آن افتادیم. اما قبل از شروع بازاریابی اینترنتی، باید به فکر خرید یک فروشگاه اینترنتی باشید.

محصول یا خدمات خود را کجا بفروشیم؟

بالاخره باید از جایی شروع کرد. خبر خوب برای شما این است که اکنون شرایط فروش آنلاین بسیار بسیار بهتر شده است. در سال 2020دیجی کالا فقط 26 میلیون بازدید کننده در ماه داشت.

همین آمار نشان می دهد افرادی که علاقه مند به خرید اینترنتی هستند کم نیستند. شما در حال حاضر مشتریان زیادی دارید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پلتفرم آنلاین یا وب سایت بسازید تا بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند.

فروش آنلاین از طریق طراحی سایت

بگذارید یک چیز بسیار صادقانه به شما بگویم … اصلاً ترسی از راه اندازی یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی وجود ندارد!

خیلی از بحث اصلی منحرف نشوید، کل سایت این مزیت را دارد که شما را حرفه ای تر می کند. به کدامیک بیشتر اعتماد دارید؟

وب سایتی که عکس های با کیفیت و توضیحات کاملی در مورد محصول یا خدمات خود دارد؟ یا صفحه ای در اینستاگرام که می خواهد با خرید فالوور و کپی عکس محصول خود را به شما بفروشد؟

قطعا داشتن وب سایتی که هزاران و هزاران مزیت دیگر داشته باشد هیچ اشکالی ندارد. به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت دارید، اطلاعات زیادی از بازدیدکنندگان سایت خود دریافت خواهید کرد و می توانید در تبلیغات خود بسیار هدفمندتر باشید.

فروش در بازارهای اینترنتی (market place)

حضور در بازار آنلاین هم مزیت های خودش را دارد… مثلاً بازار پلیسی مثل دیجی کالا فضا را فقط برای فروش آماده می کند و کارهای دیگری مثل جذب مشتری و تبلیغات انجام می دهد.

فرآیند ورود به این بازارهای آنلاین به این صورت است که شما با این وب سایت قرارداد امضا می کنید و پس از آن یک پنل کاربری برای مدیریت محصولات و مشتریان خود ارائه می شود.

چطور مشتری را جذب کنیم؟

به جذاب ترین قسمت فروش آنلاین رسیده ایم که مشتری را جذب می کند! مشتری که اگر چنین نباشد کارمان به درد دیوار نمی خورد 🙂 کدام کسب و کار بدون مشتری موفق می شود؟ آیا اصلاً می توان بدون اکسیژن نفس کشید؟ اما این اکسیژن را از کجا تهیه کنیم و جذب کنیم؟

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، فروش آنلاین با بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ) گره خورده است و بدون کمک آن، فروش موفقی نخواهید داشت.

در کل در  آموزش فروش آنلاین فقط بر این موضوع تاکید می کنیم … یعنی بازاریابی آنلاین ! بنابراین مهم نیست در کجای جاده هستید، این دوره آموزش فروش از هر نظر مفید خواهد بود.

چطور در اینترنت «بفروشیم»؟

به جذاب ترین قسمت مقاله یعنی فروش رسیدیم!

برای «فروش» باید صدای خود را به گوش مردم برسانیم. در قدیم مردم به وسط بازار می رفتند و فریاد می زدند:

“ای زن خانه دار و بچه ها، سبد را بردارید و بیاورید…”

از این طریق سعی می کردند خود را بازاریابی کنند و توجه مردم را به خود جلب کنند; تا در نهایت بتوانند دامن خود را بفروشند.

اکنون باید صدای خود را به گوش مردم برسانیم، اما فقط در اینترنت. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

از تبلیغات آنلاین استفاده کنیم و سریع‌تر بفروشیم.

انقدر سایت‌مان خوب باشد که اگر صبر کنیم، گوگل خودش به صورت طبیعی ما را به همه نشان دهد.

رشد طبیعی سایت

اولین چیزی که باید گفت:

این روش دیر یا زود جواب می دهد، اما سوخت نمی سوزاند.» یعنی باید صبور باشی اما وقتی به جایگاهی که می خواهی رسید، همه چیز به خدا بستگی دارد.

“بهترین” بودن از نظر مخاطب و گوگل یک چیز است. پس کسی که دل هر دو را به دست آورد، قطعاً حق دارد. در اینجا نحوه انجام درست آن آمده است.

افزایش فروش با سئو و بازاریابی محتوا

سئو و تولید محتوا دو راه اصلی جذب مخاطب در اینترنت هستند. به زبان ساده، بسیاری از افراد برای رفع مشکلات یا نیازهای خود هر روز با گوگل در اینترنت جستجو می کنند، هر چه وب سایت شما محتوای مرتبط تر و مفیدتر باشد و سئو سایت بهتری داشته باشد، رتبه بهتری خواهد داشت و در نتیجه ترافیک بیشتری خواهید داشت.

حالا بحث سئو است.

سِئو چیست؟

«به مجموعه کارهایی که برای بالا بردن رتبه سایت‌مان در گوگل انجام می‌دهیم سئو می‌گویند.»

همین الان هر کلمه‌ای که دوست دارید را در گوگل سرچ کنید…مثلاً ما عبارت «بهترین رستوان تهران» را جستجو کردیم:

فروش اینترنتی

همانطور که می بینید، گوگل 6 وب سایت مختلف را به ما نشان داد و شما معمولاً 3 تا 5 نتیجه اول را بررسی می کنید تا پاسخ خود را پیدا کنید. این وب سایت ها از تکنیک های سئو برای رسیدن به صفحه اول گوگل استفاده کرده اند.

یادگیری اصول سئو در فروش آنلاین شما باعث کولاک می شود. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر در جستجوی ابزارهای گوگل هستید، این اولین وب سایت دیجی کالا است.

حالا نمی گوییم مثل دیجی کالا باشید … سعی کنید در زمینه کاری خود یک وب سایت جذاب و مفید داشته باشید. به این ترتیب شما هر آنچه را که نیاز دارید در آموزش سئو ما بیابید.

ارائه کوپن و تخفیف

یکی دیگر از راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی ارائه کوپن و تخفیف است. کوپن ها همیشه جزء اصلی تبلیغات خرده فروشی آنلاین بوده اند.

پس نیازی نیست در مورد قدرت تخفیف چیزی بگوییم. همیشه دیده اید که از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران گرفته تا جدیدترین ها، همیشه به مناسبت ها، روش ها و بهانه های مختلف کد تخفیف ارائه می کنند.

اما باید بدانید که از کوپن های تخفیف می توان بهتر استفاده کرد که نقشی فراتر از افزایش انگیزه خرید دارد. کوپن ها همچنین می توانند به عنوان طعمه برای جذب مشترکین ایمیل جدید عمل کنند و سپس آنها را از طریق بازاریابی ایمیلی به مشتریان وفادار ما تبدیل کنند.

در فروش محصولات و خدمات خود صادق باشید

اول از همه، صداقت رمز موفقیت و شروع یک فروش قوی خواهد بود. چنین توصیه هایی ممکن است مضحک به نظر برسد، اما بسیاری از شرکت ها توجه کمی به آن دارند.

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها شروع به خرید و تهیه محصولاتی می کنند که توانایی پرداخت آن را ندارند و از چک و سایر روش های پرداخت استفاده می کنند.

اگر ممکن است فروش خوبی نداشته باشند، محصولاتشان بسیار کمتر از حد انتظار فروخته خواهد شد. در این صورت مقدار زیادی از محصول فروخته نمی شود و سهم های سنگینی باقی می ماند. این امر منجر به ورشکستگی بسیاری از شرکت ها شده است.

در نگاه اول، این دیدگاه ممکن است در تجارت جاه طلبانه باشد و به خودی خود مشکلی ایجاد نکند، اما نادیده گرفتن واقعیت ها ممکن است شما را جذب کند.

شما نباید جاه طلبی را با نادانی اشتباه بگیرید. هرگز واقعیت را نادیده نگیرید و تحت هیچ شرایطی واقع بین باشید.

اگر کم شروع کنید و به تدریج تعداد محصولات و سفارشات خود را افزایش دهید مشکلی نیست. شاید شنیده باشید که در یک شب می توان صد سال قدم زد، اما به این داستان توجه نکنید. موفقیت مستلزم تلاش مداوم است.

یکی دیگر از مواردی که به صداقت در کار مربوط می شود، اعتماد مصرف کنندگان به تجارت و برند شماست. هرگز نگویید که نمی توانید این کار را انجام دهید و از اغراق و بیان نادرست بپرهیزید.

مصرف کنندگان و مشتریان امروزی هوشیار هستند و فریب چنین وعده هایی را نخواهند خورد. پس صادق باشید و سعی کنید در تمام زمینه های کسب و کار خود بدون حاشیه باز باشید.

اشتباهی که به راحتی می تواند ادعای شما را رد کند، شکست خوردن است. تلاش مداوم برای رسیدن به این هدف به راحتی باعث می شود از اهداف مهمتر فاصله بگیرید.

نکته مهم دیگر این است که در کنار سایر موارد، مصرف کنندگان و مصرف کنندگان به مشاغل کوچک نیز رسیدگی می کنند و آنها را در ارائه خدمات شخصی تر و مانند آن در اولویت قرار می دهند. تحت هیچ شرایطی سعی نکنید نقشی را ایفا کنید که خودتان را به عنوان چیزی که نیستید معرفی کنید

دامنه محصولات مشابه را کاهش دهید

البته ارائه محصولات بیشتر در حوزه های مختلف یکی از راه های افزایش فروش است. اما در همه موارد اینطور نیست. در واقع، در بسیاری از موارد، ارائه محصول بیشتر می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

با توجه به این موضوع، اگر تعداد بیش از حد مدل های مشابه از یک محصول داشته باشید، به راحتی می تواند خریدار را سردرگم کند و نتوانید از بین این طیف وسیع از محصولات، مدل مناسب را انتخاب کنید، که در نهایت می تواند پتانسیل فروش نهایی شما را کاهش دهد.

شما باید سعی کنید تا حد امکان قیمت پیشنهادی خود را برای مصرف کنندگان کاهش دهید تا آنها را سردرگم نکنید. اگر طیف گسترده ای از محصولات دارید، باید آنها را به دسته های دقیق تری تقسیم کنید.

فراوانی محصولات در یک منطقه معین نه تنها فروشگاه شما را پیچیده می کند، بلکه یافتن محصولی را که خریدار دوست دارد بسیار دشوارتر می کند.

برای محصولات خود تصاویری با کیفیت ارائه دهید

ظاهر یک محصول ارتباط مستقیمی با درک ما از کیفیت آن محصول دارد. نمایش تصویری بی نقص از محصولات نه تنها وضوح و راه حل را بهتر و قابل مقایسه تر می کند، بلکه به خودی خود عنصری جذاب است، اگر بتوان آن را به خوبی نشان داد. این تعاریف اهمیت بالای تصاویر محصول را ثابت می کند.

شما باید به طور جدی و حرفه ای در این زمینه سرمایه گذاری کنید. تمامی وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی معتبر دارای غرفه عکس برای عکاسی از محصولات شما از زوایای مختلف می باشند.

حتی اگر تصاویر محصول شما در اینترنت موجود باشد، باز هم توصیه می شود که خودتان عکس بگیرید. این حرکت یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مصرف کنندگان است.

سعی کنید از کارشناسان مناسب برای این مورد استفاده کنید زیرا مشکلات مختلفی در این حرفه وجود دارد که تاثیر مستقیمی بر تصاویر نهایی خواهد داشت. حتما از زوایای مختلف چند عکس از محصول خود بگیرید.

تجربه نشان می دهد که تقریباً همه کاربران و مشتریان اینترنت قبل از خرید، می خواهند تصویر واقعی محصول خود را از زوایای مختلف ببینند. اگر تقاضای آنها را برآورده کنید، شانس بسیار بیشتری برای افزایش فروش خود خواهید داشت.

پس از تکمیل سفارش و خرید مشتریان خود را فراموش نکنید

فراموش کردن و نادیده گرفتن مشتریان پس از سفارش یکی از بدترین عادت هایی است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین اجازه می دهند. به هر حال، نکته این است که کار اصلی شما در واقع پس از اولین سفارش مشتری شروع می شود.

بارها اهمیت و ارزش مشتریان دائمی را گفته‌ایم و چنین بی‌توجهی باعث می‌شود مشتریانی که اولین سفارش ما را از ما دریافت می‌کنند، کمتر به مشتری دائمی تبدیل شوند.

اما برای جلوگیری از این مشکل چه کنیم؟ برای این موضوع باید از ابتدا و از مراحل خرید برای جذب مشتری تلاش کنید. به محض ثبت سفارش مشتری سعی کنید تمامی اطلاعات لازم را از طریق پیامک و ایمیل برای مشتری ارسال کنید.

حتی می توانید کوچکترین جزئیات سفارش را برای آنها ارسال کنید. پس از تکمیل سفارش، اطلاعات ارسال سفارش شامل روز و تاریخ، نحوه تحویل و مشکلات مشابه را تکرار کنید.

منبع: فروش آنلاین

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/R4ZY
نظرتان را بنویسید