فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

در سال های اخیر با توجه به رشد اینترنت و فضای مجازی، طراحی سایت و ساخت فروشگاه های اینترنتی پیشرفت چشمگیری داشته است.

بنابراین در همان ابتدا، بسیاری از فروشگاه‌های کوچک، یک فروشگاه اینترنتی طراحی و ساخته‌اند و توانسته‌اند در سال‌های اولیه کسب و کار خود را رونق بخشند. به این ترتیب علاوه بر کاهش هزینه ها، فروش بیشتری نیز در کوتاه مدت به دست آوردند.

در این مقاله قصد داریم مراحل طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی توسط محمد جانبلاغی را برای شما شرح دهیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  • طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی را از کجا شروع کنیم؟
  • آیا ساخت سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی کافی است؟
  • چگونه برای فروش بیشتر یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

قبل از اینکه به سوالات شما در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی پاسخ دهیم، ابتدا می خواهیم فروشگاه اینترنتی را تعریف کنیم. با ما بمان.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

در واقع همانطور که از نامش پیداست، یک فروشگاه اینترنتی کالاها و خدمات واقعی را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه می دهد.

در این روش بر خلاف فروشگاه های سنتی نیازی به اجاره یا خرید فروشگاه یا مرکز تجاری ندارید. بلکه برای فروش فقط به یک انبار برای نگهداری کالاها و یک وب سایت برای نمایش محصولات خود به مشتریان نیاز دارید.

در فروشگاه اینترنتی، مشتریان شما از وب سایت شما بازدید می کنند و بدون مراجعه حضوری، محصولات خود را سفارش می دهند.

پس از دریافت سفارش باید محصول مورد نظر را به آدرس مربوطه ارسال نمایید. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت خرید اینترنتی شد شیوع ویروس کرونا بود که باعث شد مردم ترجیح دهند در خانه بمانند و آنلاین خرید کنند.

پس اگر شما هم کسب و کاری دارید، همین حالا طراحی سایت و ساخت یک فروشگاه اینترنتی را شروع کنید تا مشتریان خود را از دست ندهید.

مراحل طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی برای فروش بیشتر

برای اینکه صاحب فروشگاه آنلاین شوید باید مراحلی را طی کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به پیش نیازها و مراحل خاصی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

انتخاب نام تجاری و دامنه

در مرحله اول طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی، انتخاب نام برند و دامنه حائز اهمیت است.

در نظر داشته باشید که بعدا با این نام شناخته می شوید یا یکی از برندها می شوید، پس در انتخاب آن دقت کنید تا پس از انتخاب پشیمان نشوید.

زیرا نام دامنه و برند دیگر قابل تغییر نیستند و نمی توانید پس از خرید دامنه آنها را تغییر دهید. این نام در واقع شناسنامه فروشگاه است و بهتر است نامی را انتخاب کنید که ماندگار باشد.

تهیه کالا و محصولات

پس از تصمیم گیری در مورد نام تجاری خود، باید کالاها و اقلام فروشگاه خود را داشته باشید و تمام اطلاعات را جمع آوری کنید.

برخی از کالاها باید ابعاد آنها نوشته شود. می توانید برای نمایش تمام قسمت های یک محصول ویدئویی بگیرید و برای معرفی هر یک از محصولات خود کلیپی داشته باشید.

از جمله موارد دیگر، استفاده از کاتالوگ است. محصولاتی که دارای کاتالوگ هستند را پست کنید و از مشتریان خود بخواهید قبل از خرید کاتالوگ را مطالعه کنند.

تمام موارد ذکر شده در مورد محصولات باعث می شود مشتری با اطمینان بیشتری از وب سایت شما خرید کند. در واقع از آنجایی که در خرید اینترنتی کالا مورد بررسی فیزیکی قرار نمی گیرد، بهتر است مشتری با اطمینان از تمام جوانب از شما خرید کند.

مشخص کردن پشتیبانی مالی و فنی

در فرآیند طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی، داشتن پشتیبانی مالی و فنی بسیار مهم است. در دنیای امروز فروشگاه های زیادی در اینترنت مشغول به فعالیت هستند، شما باید برای فروش بهتر و بیشتر با آنها رقابت کنید که سال ها در زمینه فروش اینترنتی درآمدزایی دارند.

بنابراین قبل از شروع طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی، توانایی های مالی و فنی خود را بسنجید، زیرا در صورت رقابت باید حرفی برای گفتن داشته باشید و گزینه ای برتر برای مواجه شدن با آن داشته باشید تا مشتریان به شما اعتماد کنند. به حمایت مالی و نیروی متخصص نیاز است.

به عنوان مثال، برای ارسال محصولات خود، باید نیروی کار داشته باشید تا آنها را با دقت بسته بندی و ارسال کنند.

طراحی سایت و ساخت فضای داخلی فروشگاه اینترنتی

حتی اگر یک فروشگاه سنتی و فیزیکی دارید، به یک بخش به عنوان ویترین نگاه می کنید و سعی می کنید تمام سلیقه خود را به کار ببرید تا آن را بسیار زیبا جلوه دهید و مشتری جذب کنید.

در هنگام طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی باید یک ویترین بسیار زیبا نیز طراحی کنید تا بتوانید مشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب مشتری می تواند تمام محصولات شما را به طور کامل مشاهده کرده و در صورت نیاز سفارش دهد.

ایجاد یک ویترین زیبا برای مبتدیان دشوار است، برای این کار می توانید از طراحی سایت فروشگاهی کمک بگیرید. اهمیت گرافیک سایت در فروشگاه های اینترنتی بسیار بالاست، چرا که کاربر در نگاه اول مجذوب ظاهر وب سایت می شود.

طراحی گرافیکی و ساخت فروشگاه اینترنتی

برای طراحی ویترین فروشگاه اینترنتی خود باید از قالب مناسب و طراحی سایت شیک استفاده کنید تا در ابتدا تکراری و در مرحله دوم کاربرپسند نباشد.

بسیاری از مشتریان با مراجعه به سایت محمد جانبلاغی برای طراحی سایت و ساخت یک فروشگاه اینترنتی، در وهله اول می خواهند فروشگاهی آنلاین مانند محمد جانبلاغی و دیجی کالا داشته باشند. دیجی کالا یک برند است و استفاده از ایده های آن می تواند باعث پیشرفت شما شود.

اما ساخت فروشگاه اینترنتی تکراری از نظر کاربر چندان زیبا نیست. اگر ایده خاصی در زمینه طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی ندارید، می توانید از طراحان سایت محمد جانبلاغی بخواهید تا به سلیقه شما یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی برای برند شما ایجاد کنند.

برخی از سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

WooCommerce: این افزونه در واقع یک افزونه محبوب در دنیای تجارت الکترونیک است که به شما امکان طراحی سایت و ساخت یک فروشگاه آنلاین را می دهد. برای استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، ابتدا باید وب سایت خود را با CMS راه اندازی کنید و سپس این افزونه وردپرس را نصب کنید تا امکانات تجارت الکترونیک لازم را فراهم کنید.

Magento: یکی از کامل ترین و انعطاف پذیرترین پلتفرم های تجارت الکترونیکی است که در سطح جهانی شناخته شده است.

مجنتو همه چیزهایی را که یک فروشگاه آنلاین نیاز دارد در اختیار شما قرار می دهد. دارای امکاناتی مانند تعریف واحدهای فلج اطفال و پیوند آن به پورتال های مختلف اینترنتی است. این نرم افزار متن باز بوده و امکان اصلاح کدنویسی آن وجود دارد

Open Map : یکی دیگر از نرم افزارهای فروشگاه ساز آنلاین است که برای طراحی سایت فروشگاه های کوچک و متوسط ​​استفاده می شود. این نرم افزار منحصرا برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده می شود. توجه داشته باشید که OpenCard متن باز است و می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

پرستاشاپ: باید گفت که پرستاشاپ از نظر قدرت و قابلیت ها در بین مجنتو و اپن کارت قرار می گیرد و بعد از مجنتو یک فروشگاه ساز تمام عیار است که تمامی نیازهای صاحب فروشگاه آنلاین را برآورده می کند. البته کار با پرستاشاپ در مقایسه با WooCommerce و OpenCart کمی سخت است.

برای طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی می توانید از هر یک از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید. این سیستم ها دارای مزایا و معایبی هستند که قابل ذکر است.

مزایای سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد فروشگاه آنلاین

  • کاملا رایگان و متن باز
  • سئو و بهینه سازی عالی
  • امکان توسعه و افزایش امکانات
  • جامعه بزرگی از توسعه دهندگان
  • برای افزودن ویژگی ها به پلاگین های مختلف دسترسی داشته باشید
  • برای تغییر ظاهر فروشگاه به قالب های مختلف دسترسی داشته باشید
  • در دسترس بودن مدارک و کتابچه راهنمای مکتوب به زبان فارسی و انگلیسی

معایب سیستم های مدیریت محتوا هنگام ایجاد فروشگاه آنلاین

سیستم های مدیریت محتوای اصلی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد، بنابراین برای ایجاد قالب ها، افزونه ها و حتی پشتیبانی نیاز به متخصص دارید که نیاز به صرف هزینه دارد. اگرچه بسیاری از پلاگین های این سیستم های مدیریت محتوا رایگان هستند، اما برای فارسی سازی یا برخی تغییرات باید هزینه پرداخت کرد.

همچنین اگر از افزونه ها به صورت غیر اصولی استفاده می کنید، احتمال کند شدن سرعت وب سایت شما بسیار زیاد است. پس در انتخاب افزونه بسیار دقت کنید.

  • به دلیل منبع باز و پرکاربرد بودن این سیستم ها در معرض خطر بیشتری قرار خواهید گرفت.
  • عدم پاسخگویی کافی به مطالب، اطلاعات و بازدیدهای زیاد.
  • بیشتر احتمال دارد با طراحان سایت مبتدی روبرو شوید و در نهایت با یک سایت بی کیفیت مواجه شوید
  • سختی تنظیمات تخصصی برای رسیدن به حالت ایده آل از نظر سرعت وب سایت و سئو
  • سرعت پایین سیستم به دلیل ویژگی های زیاد، به خصوص هنگام نصب چند افزونه
  • کاهش امنیت سیستم هنگام استفاده از چندین پلاگین
  • به‌روزرسانی همه افزونه‌ها و افزونه‌های موجود در سیستم انجام نشد
  • سئو و تولید محتوا هنگام طراحی سایت و ساخت فروشگاه های آنلاین

سئو نقش بسیار مهمی در دیده شدن وب سایت و فروشگاه آنلاین شما دارد. پس باید در هنگام طراحی سایت و اجرای زیرساخت های لازم سئو به آن توجه کنید.

خدمات پس از فروش و جلب اعتماد مشتریان

زمانی که در مراحل اولیه طراحی سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی هستید، باید تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد مشتری به کار بگیرید.

خدمات پس از فروش نیز یکی از مراحلی است که می تواند مشتریان را به شما اعتماد کند. اگر مشتری از شما خرید کند و از خدمات پس از فروش شما راضی باشد، مشتری وفادار و تکراری شما خواهد شد. در این صورت شما به یک فروشنده موفق تبدیل خواهید شد که توانسته مشتریان زیادی را جذب کند.

یک فروشگاه ساز متن باز یا یک فروشگاه ساز اختصاصی

شاید پاسخ به این سوال کمی سلیقه ای باشد و به تجربه افراد بستگی داشته باشد. اما اطلاع از خدمات هر گروه می تواند شما را در انتخاب مسیر صحیح راهنمایی کند.

برای کسانی که حرفه ای هستند یا سال ها تجربه در استفاده از این سیستم ها دارند، ترجیح می دهند تمام کارهای تعمیر و نگهداری، به روز رسانی قالب، رفع مشکلات سئو و حفظ امنیت وب سایت را انجام دهند و به همین دلیل است که فروشگاه App یک منبع را توصیه می کنند.

اما برای کسانی که تجربه زیادی در ایجاد وب سایت و فروشگاه اینترنتی ندارند، بدون شک استفاده از فروشگاه ساز اشتراکی انتخاب بهتری است.

منبع: فروشگاه اینترنتی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Wg5n
نظرتان را بنویسید