ارتباط میان لالایی کودکانه و داستان کوتاه کودکانه

ارتباط میان لالایی کودکانه و داستان کوتاه کودکانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

در داستان کوتاه کودکانه هر چیزی را می توانیم پیدا کنیم. لالایی کودکانه یکی از چند هزار چیزی است که در داستان کوتاه کودکانه وجود دارد. لالایی کودکانه قسمتی زیبا از زندگی کودکان است که همیشه در خاطره کودکان باقی می ماند. لالایی کودکانه می تواند در داستان کوتاه کودکانه برای کودکان خوانده شود و شب هنگام و قبل از خواب برای خوابیدن کودکان به کار رود. یکی از نقاط مشترکی که در لالایی کودکانه و داستان کوتاه کودکانه وجود دارد، کودکان هستند که طرفداران اصلی آنها هستند. 

فواید لالایی کودکانه نسبت به داستان کوتاه کودکانه

لالایی کودکانه می تواند به جای داستان کوتاه کودکانه برای قبل از خواب کودکان خوانده شود. از جمله فوایدی که لالایی کودکانه برای خواب کودکان دارد، سریع خوابیدن و بهتر خوابیدن کودکان است. فرض کنید که می خواهید برای کودکتان یک داستان کوتاه کودکانه بخوانید تا کودکتان به خواب برود. کودکتان با شنیدن داستان کوتاه کودکانه دوست دارد تمام آن را هم بشنود و هم بفهمد در حالی که در هنگام شنیدن لالایی کودکانه تمامی حواس کودک به خواب است. از طرف دیگر کودک شما پس از شنیدن یک داستان کوتاه کودکانه در ذهن خود شروع به تجزیه و تحلیل داستان می کند. در این جا ممکن است ساعت ها طول بکشد تا کودک شما به خواب برود و در این فاصله زمانی ذهن او درگیر داستانی است که شنیده است. از این رو لالایی کودکانه بهتر از داستان کوتاه کودکانه برای خواب کودکان است.

 معایب لالایی کودکانه

علی رغم فوایدی که لالایی کودکانه برای خواب کودکان دارد، لالایی کودکانه نمی تواند اثر آموزشی و یا تربیتی برای کودک داشته باشد. لالایی کودکانه همراه با شعر و یا بدون کلام و تنها با موسیقی فقط می تواند در به خواب رفتن کودکان موثر باشد و نمی تواند اثری بیش از این داشته باشد. البته مضامینی که در متن لالایی کودکانه وجود دارد، برای آشنایی کودکان با فرهنگ، آداب و رسوم و حتی تاریخ کشور موثر است اما باید توجه کنیم که این آشنایی برای آن دسته از رده های سنی کودکان اثرگذار است که آن ها را می فهمند. بنابراین لالایی کودکانه برای نوزادان و خردسالان این نقش مهم را نخواهد داشت.

داستان کوتاه کودکانه مناسب برای خواب کودکان

غلی رغم آنکه لالایی کودکانه برای خواب کودکان مناسب تر است اما داستان کوتاه کودکانه نیز بی فایده نیست. اولاً که داستان کوتاه کودکانه را خود کودکان می توانند بخوانند به همین دلیل برای پدرومادرها بهانه خوبی است که مانند لالایی کودکانه مجبور به خواندن آن برای کودکان نباشند. اگر قرار باشد تا برای کودکان داستان کوتاه کودکانه خوانده شود، بهتر است داستانی انتخاب شود که هم واقعاً کوتاه باشد و زمانی زیادی را برای خوابیدن کودکان از بین نبرد و هم داستان پیچیده و قابل تامنی نیز برای کودکان نداشته باشد. این ویژگی در داستان کوتاه کودکانه می تواند آن را مانند لالایی کودکانه مناسب برای خواب کودکان کند. 

آموزش در داستان کودکانه

یکی از نکات مثبتی که در داستان کودکانه وجود دارد، موضوعات آموزشی است. یک داستان کودکانه می تواند با مضامین آموزشی متناسب با سن کودکان باشد. اگر داستان کودکانه قبل از خواب کودکان خوانده شود، می توان امیدوار بود اثرآموزشی داستان کودکانه بیشتر نیز خواهد بود. دلیل این امر به زمانی است که داستان کودکانه شنیده می شود. هنگام شب و قبل از خواب ذهن کودک در وضعیتی قرار دارد که می تواند آن چیزی را که دریافت می کند، در خود تثبیت کند. به همین دلیل پیام هایی را که داستان کودکانه به کودک قبل از خواب منتقل می کند، بهتر در ذهن او باقی می ماند  و یاد می گیرد. اما باید یک داستان کوتاه کودکانه انتخاب شود تا نتیجه عکسی دریافت نشود. 

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید