دنیای نقاشی زیبای کودکان

دنیای نقاشی زیبای کودکان
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

نقاشی برای کودکان یکی از زیباترین کارهاست. نقاشی پر از رنگ هایی است که به کودکان انرژی می دهد. یک نقاشی زیبا از نظر کودکان نقاشی است که هرچه دوست دارند بکشند و پراز رنگ باشد. به همین دلیل اگر نقاشی زیبای کودک  شما از رنگ های محدودی تشکیل شده باشد، می تواند نشانه نوعی افسردگی و یا مشکلی در کودک باشد. کشیدن یک نقاشی زیبا توسط کودکان آسان است زیرا کودکان همه چیز را زیبا می بینند و هر چیزی را که می کشند به نظر آن ها نقاشی زیبا است. اما از نظر بزرگترها کشیدن یک نقاشی زیبا اصولی دارد که در صورت عدم رعایت آن، نقاشی زیبا نخواهد بود.

یک نقاشی زیبا باید چگونه باشد؟

برای کشیدن یک نقاشی زیبا لزوماً نباید سوژه خاصی را انتخاب کنیم. بهترین و حرفه ای ترین نقاشان هم به دنبال سوژه و ایده نو نمی روند. نقاشی زیبا از درون فکر و اندیشه هنرمند بیرون می آید. گاهی یک نگاه کوتاه و یا گذشتن از کنار چهره ای  و یا طبیعی آغازی برای کشیدن یک نقاشی زیبا می شود. یک نقاشی زیبا هارمونی رنگ زیبایی دارد. رنگ ها در نقاشی حرف اول را می زنند. یک نقاشی زیبا حتماً رنگارنگ نیست بلکه اینکه بدانیم چه رنگی را در کجا و با ترکیب چه رنگی استفاده کنیم، ملاک برای داشتن یک نقاشی زیبا است. 

ویژگی نقاشی کودکان

نقاشی کودکان بیشتر از خطوط به هم چسبیده تشکیل می شود. در نقاشی کودکان بیشترین موارد استفاده از رنگ ها را می بینیم. در نقاشی کودکان گاهی رنگ ها برخلاف واقعیت استفاده می شوند. مثلاً ممکن است درخت ها به جای سبز بودن به رنگ آبی کشیده شوند. این موارد در نقاشی کودکان بسیار دیده می شود. غیر واقعی بودن رنگ ها در نقاشی کودکان کاملاً طبیعی است و تنها زمانی که این موارد بیش از اندازه تکرار شود می تواند نشانه ای از وجود مشکلاتی در روح و روان کودکان باشد. همچنین رنگ های غیرواقعی در نقاشی کودکان خردسال امری کاملاً طبیعی است و در کودکان بزرگتر که از واقعیت رنگ ها اطلاع دارند می تواند رفتاری غیرطبیعی و نشانه بیماری باشد. 

خلاقیت در نقاشی کودکان

خلاقیت در همه کودکان وجود دارد اما باید مورد توجه قرار بگیرد و پرورش داده شود. خلاقیت توانایی دیدن به شیوه جدید است و خارج از شدن از مرزهای تکراری است که کاملاً نیز در ارتباط با ذهن کودکان شکل می گیرد. از نقاشی برای رشد و تقویت خلاقیت در کودکان استفاده می شود اما برای پرورش خلاقیت در نقاشی باید به نکاتی توجه کرد. ابتدا باید به کودکان خوب نگاه کردن را یاد داد. این خوب نگاه کردن شامل واقع بینی و زیبابینی است. در کشیدن نقاشی کودکان باید یاد بگیرند که از کنار هر چیزی که می گذرند به آن دقت کنند و نکات مثبت و منفی هر چیزی را بفهمند تا بتوانند برای از بین بردن نکات منفی آن کاری جدید انجام دهند. این همان خلاقیتی است که در کشیدن نقاشی به کودکان کمک می کند. در نقاشی کودکان آن چیزی را که فکر می کنند باید انجام شود می کشند و این آغازی برای یک ابتکار جدید در زندگی کودکان است.

انواع نقاشی کودکان

از جمله نقاشی که کودکان می کشند، نقاشی آزاد و نقاشی از روی مدل است. کودکان نقاشی تحمیلی را دوست ندارند و تمایل دارند که خودشان ایده بدهند و نقاشی بکشند. به همین دلیل نقاشی آزاد طرفدار زیادی در میان کودکان دارد. نقاشی از روی مدل نیز برای کودکان نوعی نقاشی آزاد است. زیرا دراین روش هم کودکان ترجیح می دهند که مدل را خود انتخاب کنند و از روی آن به کشیدن نقاشی بپردازند. از نظر کودکان نقاشی که خودشان به تنهایی و براساس ایده و سلیقه خود می کشند یک نقاشی زیبا است که حرف های زیادی هم برای گفتن دارد. 

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید