هوش مصنوعی در سال 2023

هوش مصنوعی در سال 2023
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webbin


احتمالا حرف از chat GPT  در اطرافتان شنیده باشید، این هدیه سال 2023 که لرزه بر تن بسیار از افراد انداخته است باگ هایی دارد که هنوز بر طرف نشده است با این وجود نمیشود آن را دست کم گرفت و جذابیت اش را انگار کرد 
نسخه GPT5 که در آینده نزدیک از آن رونمایی می‌شود آغاز افول بسیاری از مشاغل خواهد بنابراین این سیستم هوشمند ترسناک خواهد بود. 
نسخه GPT5 که بجای هوش مصنوعی AI  با هوش مصنوعی جامعه agi  ساخته می شود توانایی استنباط، درک، استدلال و یادگیری را خواهد داشت که این علاوه بر ایجاد حراس برای بسیاری از شغل ها برای همه‌ی انسان‌ها ترسناک خواهد بود. 
این همان چیزی است که ایلان ماسک سال ها قبل درباره آن هشدار داده بود. 
اما این فقط یک مورد از تمام مواردی است که هوش مصنوعی در آن رخنه کرده ابزار های ساخت ویدیو، عکس موزیک حتا مشاغل هنری را هم در خطر انداخته است. 
بگذارید با دیگر ابعاد هوش مصنوعی که سال ها به صورت نهفته در زندگیمان نقش دارد بگویم. 
برای مثال دوربین مداربسته از جمله سیستم های الکترونیکی است که هوش مصنوعی در آن استفاده شده و سال هاست در حال رشد کردن است. 
دوربین مداربسته های که کم و بیش نیاز به نگهبانی را در بیشتر اماکن کمتر کرده بوده اند حالا با تحولی که هوش مصنوعی در سال 2023 به همراه دارد چه خواهد کرد ؟ 
برای مثال دوربین مداربسته های مجهز به این سیستم از ورود افراد به اتاق های محافظت شده جلوگیری می کنند یا آنکه تمام حرکات انسان و فعالیت ها را ترک کرده و دنبال می کند 
یکی از دوربین های که قادر به انجام این کار است دوربین اسپید دام داهوا است که سوژه به محض ورود به دستور nvr داهوا دنبال می‌شود و دوربین با چرخش 360 درجه تمام حرکات را به جز ضبط می کند. 
فناوری داخل این دوربین های مدار بسته تا کجا پیش خواهد رفت؟ 
دوربین داهوا که یکی از غول های این حوزه هست و پرچم داری تکنولوژی های جدید را می کند چه خبر تازه ای برایمان دارد ؟ اینکه منتظر سورپرایز جدید باشیم در آن شکی نیست! اما فناوری بعدی چه خواهد بود؟ کمپانی ها چه چیزی در مغز دستگاه های خود قرار خواهند داد؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vO7X
نظرتان را بنویسید