دوربین مداربسته یا چشم سوم

دوربین مداربسته یا چشم سوم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webbin

دوربین مداربسته یا چشم سوم
شاید صفت چشم سوم  برای دوربین مداربسته کلیشه ای به نظر برسد!! ولی این دوربین مداربسته فراتر از یک چشم است و هوش مصنوعی مانند یک سیستم عصبی به تصاویر جهت می دهد.
حال چند نمونه از ایم مثال هایی را که مانند یک چشم هوشیار عمل می کنند را آورده ایم تا با دنیای این دوربین ها بیشتر آشنا شوید.
یکی از سیستم های ساده دوربینی کم است برای مثال این دوربین هایی مانند دوربین مداربسته شیائومی برای نظارت بر کودکان ، سالمندان و حیوانات خانگی کاربرد دارد ، این دوربین مداربسته علاوه بر اینکه تصویر را ضبط می کند می تواند با تشخیص صدای گریه بچه یا پالس سگ به خوبی شرایط را گزارش دهد. یا آنکه این دوربین کنار تخت کودک مانند یک جفت چشم مراقب عمل می کند و سوژه یا همان کودک را تعقیب می کند با تنظیم نواحی خطرناک خانه می توان هشدار لازم را هنگام نزدیک شدن کودک به پله ها یا قسمت های خطرناک خانه دریافت کرد.
یکی دیگر از مثال های که می توان دوربین مداربسته را به یک جفت چشم هشیار تشبیه کرد دوربین داهوا است که با نصب کردن آن در نواحی خلوت هشدار لازم را می دهد.
فرض کنید باغ با ویلایی هست که رفت امد داخل آن به تعداد انگشتان دست اتفاق می افتد در این صورت زمانی که رفت و آمدی صورت پذیرد مانند حرکت یک وسیله نقلیه یا آمدن یک انسان به تصویر هشدار لازم را به موقع دریافت کرد.

یکی از دوربین های که یک قدم فراتر گذاشته دوربین اسپید دام داهوا است این دوربین ها با تجهیز به قابلیت دنبال کردن سوژه می توانند به صورت اتوماتیک یک سوژه را تحت نظر گرفته و تعقیب کنن با داشتن موتور و چرخش 360 درجه این دستگاه این مورد به راحتی امکان پذیر است.
این دوربین ها به راحتی چهره ها را آنالیز کرده و به خوبی تشخیص می دهند ، برای مثال تصور کنید یک دوربین مداربسته داهوا را جلوی ورودی یک شرکت نصب کرده آید با نصب این دوربین و داشتن توانایی تشخیص چهره می توان به راحتی  حضور هر یک از کارمندان را زد.
شاید حال متوجه این شده باشید که چرا به این دوربین های مداربسته چشم سوم هشیار می گویم
اگر مثال های دارید که بتوان از استفاده های این دوربین مداربسته آورد در ادامه برایم کامنت کنید.

نظرتان را بنویسید