آجر نسوز صنعتی چیست

آجر نسوز صنعتی چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کاف

آجر نسوز صنعتی نوعی از آجر نسوز است که برای استفاده در ساخت کوره و لایه آستر انواع کوره ها و … مورد استفاده قرار میگیرد. آجرهای نسوز با توجه به صنعتی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس های مختلفی ساخته میشوند. از جمله این جنس ها میتوان به آجرهای آلومینایی، آجر نسوز سیلیسی، آجر صنعتی شاموتی، منیزیتی (زیر دسته های آن همچون منیزیا کربن و منیزیا کروم)، آجرهای عایق، سیلیکا و … اشاره نمود.

انواع آجر نسوز صنعتی

 

آجر نسوز صنعتی ، معمولاً از موادی تهیه می‌شوند که در مقابل حرارت یا آتش مقاومت داشته باشند. آجر صنعتی به طور گسترده در ساخت و تولید تجهیزات و سازه‌هایی که با دماهای بالا یا آتش در تماس هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از آجرهای صنعتی نسوز وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

آجر آلومینا (Alumina Brick): آجرهای آلومینا از مواد مانند بوکسیت یا کریستوبالیت تهیه می‌شوند. این آجرها دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی هستند.

آجر نسوز شاموتی: آجر شاموتی یکی از انواع آجر نسوز است که از اکسید سیلیسیوم (SiO2) و اکسید آلومینیوم (Al2O3) ساخته می‌شود. این آجر دارای کاربردهای گسترده‌ای است و انواع مختلفی از آن وجود دارد.

آجر نسوز عایق (Insulating Brick): این نوع آجرها به دلیل ویژگی‌های عایق حرارتی بالا برای عایق‌سازی در برابر دماهای بالا و آتش استفاده می‌شوند.

آجر سیلیکاتی (Silicate Brick): این نوع آجر از موادی مانند سیلیکات و کائولین ساخته شده است. این آجرها دارای مقاومت به خصوص در برابر حرارت و آتش هستند.

آجر منیزتی (Magnesia brick): آجر منیزیتی یا آجر منیزیایی، یکی از انواع آجر نسوز صنعتی کوره محسوب می‌شود که دارای خواص قلیایی است. آجر منیزیتی صنعتی با مقاومت خوب نسبت به سرباره های قلیایی و آسیب پذیری کم نسبت به اکسید آهن و مواد قلیایی شناخته می‌شوند.

تفاوت آجر نسوز ساختمانی و آجر نسوز صنعتی

آجر نسوز صنعتی دما بالا نوعی از آجر نسوز است که برای استفاده در ساخت کوره و لایه آستر انواع کوره ها و … مورد استفاده قرار میگیرد. آجر نسوز معمولی تنها لازم است که در برابر دمای بالا پایداری خود را حفظ کند و دوام بیاورد. اما آجر نسوز کوره صنعتی لازم است علاوه بر تحمل دمایی بالا، بسته به نوع آجر و کاربرد آن در کوره بتواند بخوبی نقش خود را در هدایت حرارت یا عایق بودن یا تحمل شرایط محیطی خاص داشته باشد. بنابراین یکی از وظایف مهم آجرهای صنعتی مورد استفاده در کوره مقاومت بالا نسبت به حرارت است.

لیست قیمت آجر نسوز صنعتی کوره

 

عوامل مختلفی در تعیین قیمت یک نوع آجر کوره صنعتی نقش دارند که از آن جمله میتوان به قیمت مواد اولیه نحوه ساخت و تولید آجر کوره، نوع خاک و درصد موادی که در آجر نسوز صنعتی بکار رفته است قیمت فروش آجر نسوز کوره صنعتی را تعیین میکند. بعنوان مثال در آجرهای آلومینایی با بالا رفتن مقدار آلومینا میزان دیرگدازی آجر نسوز افزایش میابد. بهمین خاطر قیمت فروش آجر نسوز آلومینی نیز بطبع افزایش میابد و بالاتر از قیمت آجر شاموتی میباشد.

فرآورده های نسوز کاف فعالیت خود را در زمینه آجر های نسوز صنعتی آغاز و با توجه به نیاز بازار به تامین مواد دیرگداز کورهای صنعتی فعالیت خود را در جهت تولید انواع آجر نسوز کوره صنعتی از قبیل آجر شاموتی کوره، آجر سیلیسی و آجر نسوز آلومینایی، آجرهای نسوز عایق و انواع جرم نسوز آلومینایی ، جرم سبک و سنگین ریختنی و کوبیدنی و پاشیدنی توسعه داد.

جهت دریافت لیست قیمت آجر نسوز صنعتی با کارشناسان فروش فرآورده های نسوز کاف در ارتباط باشید.

کاربرد آجر نسوز صنعتی کوره در سایر صنعت ها

 

آجر صنعتی کوره به دلیل اینکه مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد در صنعت های مختلفی کاربرد دارد. آجر نسوز صنعتی نه تنها برای ساخت کوره های کوچک مانند کوره بوته ای کاربرد دارد، بلکه در صنعت های بزرگ مانند کوره های صنعتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد: کاربرد آجر نسوز در صنایع بسیار است که در زیر به مواردی از این دست اشاره نمودیم.

  • استفاده از آجر نسوز برای کوره های آهنگری
  • ساخت کوره گازی با آجر نسوز
  • ساخت کوره ذوب آهن
  • صنایع ذوب شیشه
  • کوره های آجر پزی
  • ساخت کوره ذغال
  • صنایع فلزات
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BlgY
نظرتان را بنویسید