نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
بر اساس قوانین قوه قضاییه تمامی افرادی که قصد مراجعه و استفاده از خدمات این قوه را دارند ملزم به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه ویژه آن به نام سایت عدل ایران هستند. افراد پس از ثبت نام در این سامانه می ‌توانند به پیگیری روند پرونده قضایی خود به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر و شعبات قضایی موجود بپردازند. 

گزارش تمامی مراحل روند اجرایی پرونده قضایی افراد به وسیله ابلاغیه ها و اطلاعیه هایی توسط قوه قضاییه به حساب کاربری آن ها در سایت ثنا ارسال خواهد گردید افراد با توجه به نوع پیام ارسالی و مراجعه به بخش مربوط به آن می ‌توانند ابلاغیه مورد نظر را مطالعه کند.

از جمله مهم‌ ترین پیام های ارسالی برای افراد مربوط به پیغامی به عنوان پیام قرار نهایی می باشد که قوه قضاییه با ارسال این پیام به طرفین دعوی پایان مراحل رسیدگی و تحقیق کارشناسان و قاضی مربوط به پرونده در رابطه با موضوع پرونده را اعلام می کند، لذا افراد پس از دریافت این پیغام لازم است تا برای دریافت رای نهایی دادگاه منتظر ارسال پیام مربوط به آن توسط قوه قضاییه باشند.

برای مشاهده جزئیات پیام قرار نهایی نیز لازم است تا به حساب کاربری خود در سایت عدل ایران با نشانی adliran.ir مراجعه کنند و از قسمت مریوط به ابلاغیه ها پیام مورد نظر را مطالعه کنند.

از آنجایی که برای تعداد زیادی از کاربران سایت عدل ایران این سوال وجود دارد که پس از دریافت پیام قرار نهایی از سوی قوه قضاییه چه اقداماتی را باید انجام داد و چگونه می توان متن ‌پیام مورد نظر را رویت کرد، لذا در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه مشاهده پیام قرار نهایی در حساب کاربری افراد در سایت عدل ایران پرداخته شده است.




نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا
برای مشاهده جزئیات موجود در پیام قرار نهایی که از سوی قوه قضاییه به صورت پیامک به شماره تلفن همراه فرد متقاضی که در هنگام ثبت نام در سامانه ثنا توسط وی ثبت شده است ارسال می گردد تنها کافیست تا با مراجعه به سامانه عدل ایران به نشانی adliran.ir اقدام به طی کردن مراحل زیر کنند. این مراحل عبارتند از:

 به صفحه اصلی سایت عدل ایران به نشانیه adliran.ir مراجعه کرده و از قسمت خدمات ویژه سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی را که با کادر قرمز رنگ مشخص شده انتخاب کنند . مانند تصویر زیر:







در صفحه باز شده دو روش برای ورود به سامانه ثنا قرار داده شده است که در صورت عدم وجود مشکل باید گزینه سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنند. مانند تصویر :







 در صفحه باز شده که مربوط به مشاهده ابلاغیه است 4 لینک قرار داده شده که کاربر باید بر روی لینک 3 که با کادر قرمز رنگ مشخص شده کلیک کند مطابق با تصویر زیر:







در صفحه باز شده لازم است تا  متقاضی نام کاربری و رمز عبور شخصی خود را وارد کرده و گزینه مرحله بعد را انتخاب کند همانند تصویر:









چنانچه رمز شخصی خود را فراموش کرده اید کافیست تا بر روی گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام کلیک کرده و به این صورت از سوی سامانه یک پیغام حاوی رمز عبور موقت برای شما ارسال خواهد گردید 

در این مرحله یک پیغام از سوی سامانه ثنا به شماره تلفن ثبت شده توسط کاربر در هنگام ثبت نام ارسال می گردد که حاوی رمز عبور موقت می باشد لازم است تا کاربر این رمز را در کادر مربوطه وارد کرده و بدین صورت وارد حساب کاربری خود در سامانه جهت رویت ابلاغ قرار نهایی شده و بدین صورت از جزئیات روند اجرایی پرونده قضایی خود آگاهی پیدا کند.





برای ورود به صفحه اصلی مشاهده ابلاغیه قرار داد نهایی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: sana.adliran.ir


نکاتی در رابطه با مشاهده پیام قرار نهایی در سایت عدل ایران
 تمامی کاربران برای استفاده از سامانه ثنا جهت مشاهده ابلاغیه قرار نهایی دادگاه لازم است تا نکاتی را مد نظر قرار دارد که در ادامه به ارائه آن ها می پردازدیم.

 در پیام قرار نهایی نتیجه پرونده و رای نهایی قاضی نشان داده نخواهد شد بلکه این کار در پیام مشاهده رای صادر شده در سامانه ثنا امکان پذیر است.

 این پیام صرفاً به معنای این است که قاضی مربوطه تصمیم خود را در رابطه با پرونده طرفین دعوی گرفته است و تحقیقات در این رابطه به پایان رسیده است.

 برای مشاهده قرار نهایی دادگاه ثبت نام در سامانه ابلاغ ثنا و داشتن نام کاربری و رمز عبور این سایت برای تمامی افراد که در قوه قضاییه دارای پرونده قضایی در جریان می باشند الزامی است.

 امکان مراجعه حضوری برای آگاهی از نتیجه دادگاه و زمان پایان رسیدگی به پرونده وجود نداشته و تنها به صورت الکترونیکی و از طریق رویت ابلاغیه قرار نهایی این امکان برای افراد فراهم می باشد.

 در صورت فراموشی رمز عبور شخصی خود می توانید از سامانه درخواست رمز عبور موقت که قابل تمدید می ‌باشد.

 محتوا پیام قرار نهایی به صورت پیامی با عنوان " در مورد پرونده  ...... قرار نهایی صادر شد " می باشد.



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا​ در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون در مورد نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا​  ​پاسخ دهند .

بیشتر بخوانید: نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران




سوالات متداول


1- برای مشاهده پیام قرار نهایی به چه سایتی باید مراجعه شود ؟
برای این منظور باید به سامانه ثنا یا همان سایت عدل ایران مراجعه کرد که در متن مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است


2- نحوه مشاهده پیام قرار نهایی در سامانه ثنا به چه صورت است ؟
برای این منظور باید به نشانی صفحه اصلی این سایت مراجعه کرده و به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید که در متن مقاله به طور کامل توضح داده شده است


3- پیام قرار نهایی حاوی چه محتوایی است ؟
این پیام اعلام می کند که تحقیقات بر روی پرونده مربوطه به پایان رسیده است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/O3Jp
نظرتان را بنویسید