شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از شرایط اختصاصی لازم برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان ، داشتن شرط سنی اعلام شده این دانشگاه است . طبق آخرین دستور العمل پذیرش دانشگاه فرهنگیان ، شرط سنی لازم برای ورود به این دانشگاه 24 سال تمام در بدو ورود است .




دانشگاه فرهنگیان هر ساله در مقطع کارشناسی پیوسته و در هر 5 گروه آزمایشی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان از طریق کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، دانشجو می پذیرد .

به دلیل تضمین شغلی فرد پذیرفته شده در این دانشگاه ، هر سال شاهد رقابت بالایی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بین داوطلبان کنکور سراسری هستیم . اما این سوال پیش می آید که چه کسانی می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند ؟
تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیازمند داشتن شرایط خاص معدل ، تراز آزمون کتبی ، بومی بودن و موفقیت در مصاحبه علمی و معاینات پزشکی است . شاید با خواندن شرایط مذکور قبولی در این دانشگاه را کار آسانی تلقی کنید اما با توجه به اینکه شرایط سنی خاصی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است ، نگرانی های زیادی برای داوطلبان ایجاد می شود . در ادامه این مقاله شرایط سنی دانشگاه  تربیت معلم برای کنکور 1400 ارائه شده است .



جزئیات افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 1400
داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری به منظور ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی واجد شرایط سنی ورود به این دانشگاه نیز باشند . 

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در سال های اخیر دست خوش تغییراتی بوده به نحوی که تا سال 92 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 24 سال تمام بود ، اما پس از آن با کاهش شرط سنی از 24 به 22 تغییر یافت .

همچنین این دانشگاه در سال 96 قصد داشت شرط سنی را از 22 به 20 تغییر دهد که به دلیل اعتراض داوطلبان به تغییر ناگهانی شرط سنی و برنامه ریزی که داوطلبان بر اساس سن 22 سال جهت پذیرش انجام داده بودند ، سن پذیرش را از 20 سال به 22 سال بازگرداندند .





اما در سال های اخیر موضوع افزایش سقف سنی دانشگاه فرهنگیان از 22 به 24 مطالبه‌ ای بود که برخی از داوطلبان کنکور به شدت به دنبال تحقق آن بودند و سرانجام این موضوع به تحقق پیوست و اکنون شاهد افزایش سن ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مطابق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 بوده ایم .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان






شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1400
مطابق آخرین دستورالعمل و دفترچه انتخاب رشته کنکور ، داشـتن حداکثر سن 24 سـال تمـام در بدو ورود بـه دانشگاه فرهنگیان و دانشـگاه تربیت دبیر شهید رجایی الزامی است  . بنابراین داوطلبانی که قصد قبولی در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی 1400 - 1401 را دارند باید توجه داشته باشند که تاریخ تولد آن ها باید بعد  از ( 1376/07/01) باشد .


 محاسبه سن هـر داوطلـب بـا توجـه بـه منـدرجات اصـل شناسنامه ‌ای اسـت کـه فرد بـه استناد آن در کنکور سراسری ثبـت ‌نـام می کند ، بنابراین چنانچه تغییراتی در مدارک هـویتی ، بـه ویـژه تاریخ تولد داوطلب بـه وجـود آمده باشد ، قبولی وی در هر مرحله ای از آزمون که باشد لغو خواهد شد .


 در نظر داشته باشید انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و مـوارد دیگـر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلـب افزوده نمی کند به طور کلی حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد داشت . 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان











 داوطلبان این دانشگاه توجه داشته باشند که تنها داشتن شرط سنی برای پذیرش این دانشگاه کافی نیست ، چرا که این دانشگاه علاوه بر شرط مذکور ، شرایط دیگری را نیز اعلام کرده و از با توجه به این که پذیرش این دانشگاه به صورت متمرکز با شرایط خاص است ، افرادی که رتبه و شرایط مورد نظر را داشته باشند ، جهت انجام مصاحبه به هسته های گزینش دانشگاه های فرهنگیان دعوت می شوند و موارد مهمی نظیر توانایی بینایی ، شنوایی و گفتاری آن ها در این مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد .

بیشتر بخوانید: 15 نکته برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

 متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم سابق می توانند سوالات خود را در خصوص شرط سنی لازم و سایر شرایط پذیرش این دانشگاه از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پرسیده تا کارشناسان سامانه هیوا راهنمایی های لازم را ارائه دهند .












سوالات متداول


1- آیا برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شرط سنی اعلام شده است ؟
مطابق متن مقاله برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شرط سنی اعلام شده که با مطالعه مقاله می توانید از جزیئات آن مطلع شوید .




2- آیا شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان افرایش یافته است ؟
مطابق متن مقاله شرط سنی به اندازه دو سال افزایش یافته که برای مطالعه جزئیات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




3- آیا انجام خدمت سربازی به سقف شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان می افزاید ؟
  مطابق متن مقاله حداکثر سـن ورود بـه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد داشت .

منبع : شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YgZW
نظرتان را بنویسید