میزان سود پرورش بلدرچین

میزان سود پرورش بلدرچین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
geekgirl

بلدرچین پرنده ای می باشد، که پرورش آن سود زیادی دارد، ولی باید پیش از پرورش این پرنده به مواردی مانند میزان سود، متراژ محل پرورش، تجهیزات مورد نیاز و هزینه های پرورش آن توجه کافی کرد.

یکی از بهترین مشاغل که دارای سود بالایی می باشد، و همیشه تقاضای خرید آن بالا می باشد، پرورش بلدرچین می باشد، این پرنده ریز جثه را می توان پرورش داد، و از فروش تخم یا گوشت بلدرچین سود بالایی به دست آورد، عمده دلیل افزایش سود پرورش بلدرچین بلوغ زودرس، کاهش طول دوره جوجه کشی بلدرچین و همچنین خواص بالای تخم و گوشت بلدرچین می باشد.

بلدرچین جزو راسته ماکیان می باشد، و جثه ای کوچکتر در مقایسه با کبک دارد، و یکی از فواید و خصوصیات بارز پرورش بلدرچین بلوغ زودرس آن ها می باشد، که در سن 40 الی 50 روز قادر به تخمگذاری و جفت گیری می باشد. یکی از فایده های پرورش بلدرچین منجر به کم شدن، مبتلا شدن به بیماری های طیور می باشد، و به خاطر عدم استفاده از هورمون رشد و داروهای آنتی بیوتیک در پرورش این پرندگان گوشت بلدرچین خواص زیادی دارد، و شما می توانید با فروش بلدرچین به کشتارگاه ها سود بالایی به دست آورید. انواع نژاد بلدرچین در دنیا وجود دارد، که به طور کلی به سه دسته وحشی، اهلی و تخمگذار تقسیم می شوند، که معمولاً در ایران بلدرچین ژاپنی یا نژاد معمولی پرورش داده می شود. اگر قصد ورود به شغل پرورش بلدرچین دارید، قطعاً باید بتوانید سن و جنسیت بلدرچین را تشخیص دهید، زیرا با شناخت بلدرچین در فصل جفت گیری باید به ازای هر سه بلدرچین ماده یک بلدرچین نر نگهداری کنید، و مابقی را به کشتارگاه بفرستید.

معایب پرورش بلدرچین

خواص تخم بلدرچین

تخم بلدرچین با اینکه خیلی کوچک می باشد، ولی خواص زیادی در آن وجود دارد، که می تواند به انواع مواد معدنی چون فسفر، روی، آهن و حتی ویتامین های B12 و B6 اشاره کرد، که خیلی بیشتر از مقدار مواد معدنی و ویتامین تخم مرغ دارد.

  • افزایش اشتهای کودکان
  • افزایش هوش جنین به هنگام مصرف تخم بلدرچین در زمان بارداری
  • افزایش توان جنسی و بهبود سیستم قوای بدن
  • کاهش فشار خون
  • پاکسازی روده
  • تقویت بینایی و تنظیم سطح کلسترول بدن
  • افزایش سوخت و ساز و سطح انرژی بدن با مصرف تخم بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

به خاطر عدم استفاده از انواع هورمون رشد و داروهای آنتی بیوتیک در پرورش بلدرچین گوشت این پرنده خواص زیادی دارد، و کاملا خوشمزه می باشد، و دارای درصد بالایی پروتئین، کالری و همچنین کاهش مقدار چربی می باشد.

  • مصرف گوشت بلدرچین برای ورزشکاران خوب می باشد، چون یک ماده غذایی عضله ساز می باشد.
  • درمان افسردگی
  • افزایش مقاومت بدن به خاطر وجود انواع ویتامین های A و E داخل گوشت بلدرچین
  • تقویت استخوان های بدن

شرایط لازم برای پرورش بلدرچین

  • دانش بالا در زمینه ی نحوه تغذیه و غذای بلدرچین
  • شناخت انواع بیماری های بلدرچین شامل بیماری مارک، نیوکاسل، آبله، آنفولانزا
  • شناخت انواع نژاد بلدرچین در دنیا و خصوصیات ظاهری و ویژگی های آن
  • محل نگهداری حتماً باید به دور از محل زندگی افراد باشد، زیرا بوی مدفوع بلدرچین حاوی برای سلامت افراد مضر می باشد.
  • تعیین هدف خود از پرورش بلدرچین این که قصد پرورش بلدرچین گوشتی دارید، یا تخمگذار
  • خرید بهترین نژاد بلدرچین تخمگذار و گوشتی
  • نحوه تشخیص سن و جنسیت بلدرچین
  • خرید قفس های مکانیزه به منظور پرورش بلدرچین تخمگذار

سود حاصل از پرورش بلدرچین

با توجه به خواص تخم و گوشت بلدرچین که سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و درصد بالای پروتئین، کالری و همچنین میزان درصد پایین گوشت بلدرچین امروزه تقاضای خرید تخم و گوشت بلدرچین بالا می باشد، از این رو شما با نگهداری و پرورش این پرنده می توانید سود بالایی به دست آورید.

پرورش کبک بهتر است یا بلدرچین؟

قطعاً نوع پرورش برای هر کدام از این پرندگان متفاوت می باشد، و خصوصیات ظاهری و تولید مثل آن ها نیز متفاوت می باشد، از این رو نمی توان اطلاع دقیقی از سود حاصل پرورش کبک یا بلدرچین دارد، و برتری هر کدام در مقایسه با دیگری را در نظر گرفت.

قطعاً گوشت کبک خواص بیشتری از گوشت بلدرچین دارد، از این رو تقاضای خرید گوشت کبک بیشتر از بلدرچین می باشد، ولی به غیر از آن می توان به بلوغ زودرس بلدرچین اشاره کرد، که در 40 الی 50 روزگی قادر به تخمگذاری و جفت گیری هستند. در صورتی که کبک در سن 7 ماهگی به بلوغ می رسد، از این رو شما با پرورش بلدرچین می توانید خیلی زود به سود بالا دست پیدا کنید. هر چند که سوددهی کبک در طولانی مدت در مقایسه با بلدرچین بیشتر می باشد.

ویژگی های بلدرچین نسبت به دیگر طیور و پرندگان

  • بلوغ زودرس
  • کاهش ابتلا به انواع بیماری های طیور
  • خواص بالا در تخم و گوشت بلدرچین
  • کاهش دوره جوجه کشی بلدرچین
  • حجم و فضای کمی برای نگهداری بلدرچین نیاز است.
  • سرمایه گذاری کمتری نسبت به کبک و به خصوص مرغ زنده احتیاج دارد.

برآورد هزینه پرورش بلدرچین

اولین مرحله برای این که بتوانید بلدرچین را پرورش دهید، محل و نگهداری آن ها می باشد، که شما به راحتی برای تعداد کم می توانید آن ها را داخل زیرزمین منزل تان انباری روی پشت بام یا هر مکان سر پوشیده دیگری قرار دهید. البته چنان چه قصد پرورش بلدرچین به تعداد زیاد دارید، حتماً باید از یک سوله یا مینی سوله استفاده کنید، که بهتر می باشد، در بافت روستایی شهرتان باشد، که باعث کاهش هزینه پرداخت اجاره و رهن مکان می شود.

در مرحله ی بعدی باید تجهیزات لازم را برای پرورش این پرنده فراهم کنید. اگر قصد پرورش بلدرچین تخمگذار دارد، به منظور افزایش تولید تخم بلدرچین بهتر می باشد، از قفس های مکانیزه استفاده کنید، که باعث عدم دردسر برای شما هنگام چیدن تخم بلدرچین می شود. به واقع شما قابلیت نگهداری هر 1000 بلدرچین در فضای 25 متری را دارید.

مهمترین عاملی که در خرید قفس باید به آن توجه داشته باشید، جنس قفس می باشد. جنس قفس ها باید از ورق و مفتول های گالوانیزه گرم کششی و ضد زنگ باشند، قفس هایی با جنس آهن و مسوار به راحتی زنگ زده، و علاوه بر پوسیدگی، بیماری های زیادی را برای بلدرچین ها ایجاد می کنند.

استاندارد لازم برای قفس بلدرچین

اگر قصد دارید، تعداد زیاد بلدرچین را پرورش دهید، بهتر می باشد، از قفس های مکانیزه و چند طبقه استفاده کنید، که به عنوان مثال در یک قفس پنج طبقه قابلیت نگهداری 164 عدد بلدرچین را دارید.

حتماً برای خرید قفس بلدرچین به کارخانه هایی مراجعه کنید، که تبدیل به برند شده باشند. در غیر این صورت شک نکنید، که کارگاه های زیر زمینی قفس سازی در صنعت بلدرچین جهت افزایش سود خالصی خود کیفیت جنس قفس ها را کم می کند، که همین باعث می شود، فقط یک دوره قابلیت استفاده از قفس های مکانیزه بلدرچین را داشته باشید، و در طولانی مدت باز هم باید هزینه خرید قفس بلدرچین را پرداخت کنید.

قیمت تجهیزات پرورش بلدرچین

اول کار باید هدف خود را از پرورش بلدرچین را مشخص کنید، که اگر قصد پرورش بلدرچین تخمگذار دارید، قطعاً با خرید قفس چند طبقه و مکانیزه کردن قفس ها قادر خواهید بود. میزان تولید تخم بلدرچین را بالا ببرید، و از فروش آن سود خوبی به دست آورید.

قیمت بلدرچین

جهت خرید بلدرچین اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، که حتماً به خوبی سن و جنسیت بلدرچین را تشخیص دهید، و به این نکته توجه داشته باشید، که قیمت جوجه بلدرچین در مقایسه با قیمت بلدرچین بالغ کمتر می باشد.

شما علاوه بر پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی که می توانید از فروش تخم و گوشت بلدرچین سود کنید، می توانید به جوجه کشی بلدرچین روی بیاورید، که با طی کردن دوره جوجه کشی و به دنیا آمدن جوجه بلدرچین قادر هستید، آن را در سن پایین بفروشید، و یا این که آن ها را با غذای خوب بزرگ کنید، تا به سن بلوغ برسند، و بعد در سایت های فروش بلدرچین چون سایت آگهی محور دامداری آگهی فروش بلدرچین را ثبت کنید.

سود و درآمد پرورش بلدرچین چقدر می باشد؟

سود حاصل از پرورش بلدرچین به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به راندمان کاری شما می ‌تواند سود پرورش بلدرچین هزینه بالا به پایین شود. ولی به صورت معقول شما می‌ توانید در ماه از 2000 قطعه بلدرچین چیزی حدود 48 هزار تا 50 هزار تخم به دست آورید. به صورت میانگین هر قطعه بلدرچین در 7 روز 4 الی 5 تخم از خود تولید کنید.

قیمت هر تخم با توجه به در نظر گرفتن هزینه های آب دان و دیگر هزینه ها چیزی حدود 450 تومان برای صاحب کسب و کار تمام می شود. 21 میلیون و 600 هزار تومان هزینه ماهانه شما بابت 48000 تا 50000 تخم خواهد بود، می توانید تخم های مد نظر خود را به صورت عمده و جزئی به فروشگاه‌ های زنجیره‌ای سوپرمارکت ها دیگر به قیمت 700 تومان بفروشید. این معادل چیزی حدود 33 میلیون و 600 هزار تومان می باشد. البته قیمت های فوق قیمت 48000 تخم بلدرچین به شمار می رود، که با افزایش آن تا 50000 تخم بیشتر نیز می شود. توجه داشته باشید، قیمت های فوق ممکن می باشد، با توجه به اوضاع اقتصادی کمتر و یا بیشتر شود.

محاسبه سود خالص پرورش بلدرچین

هزینه مکان اجاره شده + خرید تجهیزات (قفس) + خرید بلدرچین بالغ = ۵۵ میلیون

قیمت هر تخم با توجه به در نظر گرفتن هزینه های آب دان و سایر هزینه ها = 21 میلیون و 600 هزار تومان

فروش تخم بلدرچین: 33 میلیون و 600 هزار تومان

سود خالص به صورت ماهانه: 12 میلیون تومان

مزایای پرورش بلدرچین

مزایای پرورش بلدرچین در بستر 

امکان پرورش تعداد کمی بلدرچین وجود دارد. آن دسته از افرادی که به تازگی پرورش بلدرچین را شروع کرده اند، می توانند با پرورش بلدرچین در بستر استعدادهای خود را محک بزنند. جهت پرورش احتیاجی به هزینه ی زیادی ندارند، و فقط کافیست، تعدادی آبخوری و دانخوری بخرید، و مقداری پوشال یا خاک اره در کف بستر بریزید، تا محیط جهت پرورش بلدرچین ها فراهم شود. بلدرچین ها آزادی حرکت بیشتری دارند، و احتمال وقوع بیماری کانیبالیسم در آن ها وجود ندارد. این نوع از پرورش برای بلدرچین های گوشتی مناسب می باشد، و هیچ گونه نگرانی از بابت شکستن و یا کثیف شدن تخم ها وجود ندارد.

مزایای پرورش بلدرچین در قفس 

با پرورش بلدرچین در قفس می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن تخم ها را برداشت کنید، و این موضوع به این خاطر می باشد، که به خاطر منتقل شدن خودکار تخم ها به سینی جمع آوری تخم، پرورش دهنده در عرض چند دقیقه قادر به جمع آوری تمامی تخم ها و انتقال آن به بخش بسته بندی خواهد بود. 

عدم دسترسی بلدرچین ها به فضولات: به خاطر منتقل شدن فضولات به سینی جمع آوری فضولات، امکان دسترسی بلدرچین ها به آن ها وجود ندارد، و با این روش می توانید از به وجود آمدن بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید. 

تغذیه راحت: در قفس مکانیزه بلدرچین مکان مخصوصی جهت ریختن دان و آب مورد نیاز بلدرچین ها وجود دارد، در کمتر از چند دقیقه می توان دانخوری و آبخوری را پر کرد، و در زمان خود صرفه جویی کرد. در این روش آب و غذا نیز سالم و تمیز خواهد ماند، و به خوبی مصرف خواهد شد. 

امکان پرورش تعداد زیادی بلدرچین در فضای کوچک: با توجه به این که قفس های مخصوص بلدرچین به صورت چند طبقه ساخته می شوند، پس شما می توانید در یک فضای 50 متری چندین هزار بلدرچین را می توان پرورش داد.

پرورش به سبک حرفه ای ها: همه ی افرادی که به طور حرفه ای به پرورش انواع ماکیان می پردازند، استفاده از قفس های مکانیزه را به خاطر سهولت در پرورش و صرفه جویی در وقت ترجیح می دهند. اگر قصد شما نیز در پرورش بلدرچین جدی است، حتماً به صورت حرفه ای کار خود را شروع کنید. 

معایب پرورش بلدرچین

معایب پرورش بلدرچین در بستر 

کثیف شدن و شکستن تخم ها: زمانی که بلدرچین ها شروع به تخم گذاری می کنند، امکان شکستگی و کثیف شدن تخم ها وجود دارد، مخصوصاً اگر تخم هایی نطفه دار تولید کرده باشند، موردهای کثیف و شکسته برای جوجه کشی مناسب نخواهند بود. اگر شما قصد فروش تخم بلدرچین را داشته باشید، امکان فروش تخم های کثیف و شکسته وجود ندارد. 

احتمال تغذیه بلدرچین ها از فضولات: اگر شما آن دسته از افرادی هستید، که به بهداشت محل پرورش توجه نکنید، امکان تغذیه بلدرچین ها از فضولات بستر وجود دارد، که بیماری خطرناکی به نام کوکسیدیوز به دنبال خواهد داشت. 

پر کردن دانخوری و آبخوری ها زمان بر می باشد: اگر شما قصد دارید، به پرورش تعداد زیادی بلدرچین در بستر را دارید، قطعاً پر کردن آبخوری ها و دانخوری ها به صورت دستی زمان بر خواهد بود، و حتماً باید از سیستم های مکانیزه استفاده کنید. 

معایب پرورش بلدرچین در قفس 

نیاز به هزینه برای خرید و نصب قفس بلدرچین: با توجه به این که هر تغییری هزینه بر خواهد بود، ولی هزینه کردن جهت دستیابی به محصولاتی با کیفیت تر و صرفه جویی در وقت و هزینه های آتی کاملاً معقول به نظر می رسد. 

راه های کسب درآمد از پرورش بلدرچین

بلدرچین جزو آن دسته از پرندگانی می باشد، که در صورتی که دقت و توجه کامل را داشته باشید، می تواند از چند منظر برای شما کسب درآمد کند. شما می توانید با جمع آوری اطلاعات لازم و ضروری محصولات مختلفی را جهت ارائه به بازار داشته باشید. در این بخش قصد داریم، چند مورد از این روش ها را برای شما معرفی کنیم، تا از طریق آن ها بتوانید کسب درآمد کنید.

کسب سود از طریق فروش تخم نطفه دار

یکی از منبع های درآمد از پرورش بلدرچین مربوط به سود حاصل از فروش تخم نطفه دار می باشد. تخم های نطفه دار در مقایسه با تخم های معمولی بلدرچین قیمت بالاتری دارند. آن دسته از افرادی که گله مولد بلدرچین پرورش می دهند، می توانند از طریق فروش تخم نطفه دار سود خوبی را بدست بیاورند. معمولاً این تخم ها را افرادی می خرند، که می خواهند، با کمک دستگاه جوجه کشی جوجه یک روزه بفروشند. هچری ها یکی از اصلی ترین خریداران تخم های نطفه دار می باشند.

کسب سود به وسیله فروش گوشت بلدرچین

یکی دیگر از اصلی ترین و بزرگ ترین سودهای پرورش بلدرچین مربوط به فروش گوشت آن می باشد. در چند سال اخیر و با توجه به بیشتر شدن آگاهی افراد، مردم بیشتر گوشت بلدرچین را مصرف می کنند. گوشت بلدرچین طعم لذت بخشی دارد، که به هر ذائقه ای می سازد. 

این موضوع باعث می شود، تا امروزه در فروشگاه های فروش مواد غذایی، بسته بندی های 1 و 2 کیلویی را از فروش گوشت بلدرچین شاهد باشیم. ولی یکی دیگر از مشتریان پر و پا قرص گوشت بلدرچین، رستوران ها می باشند. معمولاً بیشتر رستوران ها برای این که بتوانند مشتری بیشتر را جذب کنند، منوی غذایی خود را با گوشت بلدرچین سر هم می کنند، چون طعمی که گوشت بلدرچین به غذا می دهد، بیش از گوشت سایر پرندگان می باشد.

سود با فروش بلدرچین بالغ

در بازار الان شما می توانید با فروش بلدرچین بالغ نیز کسب سود کنید. افراد زیادی وجود دارند، که برای گله های تخمگذار به بلدرچین نیاز پیدا کنند. شما می توانید با محاسبه مقدار هزینه های خود برای بالغ شدن بلدرچین و محاسبه درصد سود خود، قیمتی را برای بلدرچین بالغ در نظر بگیرید. بلدرچین بالغ نیز بازار فروش خوبی دارد، چون خریداران آن بالا می باشد.

کسب درآمد از فروش تخم بلدرچین

یکی از عمده ترین سود های حاصله از پرورش بلدرچین مربوط به فروش تخم این پرنده می باشد. تخم بلدرچین خواص فراوانی دارد، که منجر می شود، تا بازار فروش این محصول همیشه پررونق باشد.

مواد مغذی که در تخم بلدرچین پیدا می شود، باعث می شود، تا این ماده غذایی خواص مختلفی مانند حفظ سطح قند خون، سم زدایی بدن، تقویت استخوان ها، سرعت بخشیدن به بهبودی، خاصیت ضد پیری و بهبود بخشیدن متابولیسم بدن را داشته باشد. با توجه به آگاهی مردم از این فواید باعث شده است، تا سود پرورش بلدرچین قسمت زیادی را مدیون فروش تخم بلدرچین باشد. توصیه ما به شما این است، که برای رسیدن به سود بیشتر از قفس بلدرچین برای پرورش این پرنده استفاده کنید.

سوالات متداول

سود پرورش بلدرچین ماهانه چقدر می باشد؟

میزان سود پرورش بلدرچین به میزان بلدرچین ها و ظرفیت سالن شما بستگی دارد، ولی برای یک واحد 4000 قطعه ای ماهانه 21 میلیون تومان می باشد.

میزان سرمایه ی لازم برای پرورش بلدرچین چقدر می باشد؟

سرمایه لازم جهت راه اندازی سالن پرورش بلدرچین به ظرفیت سالن شما بستگی دارد، ولی به صورت میانگین برای راه اندازی یک واحد 4000 قطعه ای به 180 میلیون تومان سرمایه احتیاج دارید.

برای شروع پرورش بلدرچین مجوز لازم است؟

برای ظرفیت های زیر 10 هزار قطعه بلدرچین احتیاجی به مجوز نیست.

لینک مرجع https://vally.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJL7
نظرتان را بنویسید