رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت

رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
 در این مقاله به بررسی رسیدگی به تخلفات کارمندان ، انواع تخلفات اداری و مجازات های اداری خواهیم پرداخت .





برخی از اعمال و رفتاری که کارمندان دولت انجام می دهند ، ممکن است که سبب بر هم خودن نظم اداره گردیده یا حقوق ارباب رجوع را تضییع کند . به همین دلیل ، رسیدگی به تخلفات کارمندان در هیات هایی تحت عنوان هیات های رسیدگی به تخلفات اداری انجام می گیرد . در قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، انواع تخلفات اداری کارکنان و مجازات های آنان مورد بررسی قرار گرفته است . به همین دلیل ، در این مقاله به بررسی رسیدگی به تخلفات کارمندان ، انواع تخلفات اداری و مجازات های اداری خواهیم پرداخت .




رسیدگی به تخلفات کارمندان
بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان توسط هیات های بدوی و تجدیدنظر انجام می شود . هر یک از هیأت هاي بدوي و تجدیدنظر داراي سه عضو اصلی و یک یا دو عضو علی البدل می باشد . اعضاي هیات هاي بدوي و تجدیدنظر علاوه بر تدین به دین مبین اسلام و عمل به احكام آن و اعتقاد و تعهد به نظام جمهوري اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه ، باید متأهل و دارای حداقل 30 سال سن بوده و حداقل مدرك تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن را داشته باشند . برای دریافت اطلاعات کامل در مورد هیات رسیدگی به تخلفات اداری کلیک کنید .



انواع تخلفات اداری
مطابق ماده هشتم قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، تخلفات اداری شمارش شده اند . برخی از این تخلفات عبارتند از نقض قوانین و مقررات ، اخاذی ، رشوه گیری ، اختلاس ، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع ، سرپیچی از دستورات مقام مافوق ، کم کاری یا سهل انگاری در وظایف ، غیبت غیر موجه ، سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری و مسائلی از این قبیل . برای مشاهده انواع تخلفات اداری کلیک کنید .



مجازات های اداری
علاوه بر ذکر انواع تخلفات اداری ، در ماده نهم این قانون مجازات های اداری یا همان تنبیهات اداری مطرح شده اند که هیات های رسیدگی به تخلفات اداری می توانند صرفا یکی از آنها را اعمال کنند . مانند اخطار کتبی ، توبیخ ، انفصال موقت ، بازخریدی ، اخراج یا انفصال دائم از خدمات دولت . برای مشاهده کامل مجازات های اداری کلیک کنید . علاوه بر این مجازات های اداری ، هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در صورتی که تخلف کارمندان را واجد وصف مجرمانه در قانون مجازات اسلامی بدانند ( مانند اختلاس یا اخذ رشوه ) می توانند پرونده فرد متخلف را به مراجع قضایی ارسال نمایند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رسیدگی به تخلفات اداری به کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون رسیدگی به تخلفات اداری پاسخ دهند . 

منبع : رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qyy0
نظرتان را بنویسید