آزمون های آزمایشی دکتری وزارت بهداشت

آزمون های آزمایشی دکتری وزارت بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

با تغییر شیوه برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت در سال 1401 از کتبی به الکترونیکی در سایتی به نشانی اینترنتی epmp.ir، مرکز سنجش پزشکی در چند مرحله آزمون آزمایشی برگزار می کند تا داوطلبان در محیط شبیه سازی شده آزمون با نحوه برگزاری جدید آزمون های آزمایشی دکتری وزارت بهداشت آشنا شوند.

 

 

هر سال مرکز سنجش پزشکی پس از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت از متقاضیان دوره های روزانه، غیر روزانه و دانشگاه آزاد که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، پس از دریافت هزینه مقرر شده ثبت نام به عمل می آورد.

سال گذشته ثبت نام کنکور دکترای بهداشت در نیمه اسفند ماه بود و نحوه برگزاری این آزمون تغییر کرد. در واقع سال گذشته آزمون دکتری بهداشت مبتنی بر رایانه‌ در دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور که امکانات لازم را داشتند (حدودا ۳۵ دانشگاه) برگزار شد.

امسال نیز برای آماده شدن داوطلبان آزمون دکترای پزشکی در سال 1401، دو آزمون آزمایشی مبتنی بر رایانه تا قبل از برگزاری آزمون اصلی پذیرش توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار خواهد شد که داوطلبان می توانند برای محک زدن خود و شبیه سازی جلسه آزمون در آن ها شرکت نمایند. به دلیل تغییر شیوه برگزاری این آزمون و عدم وجود اطلاع رسانی های کافی در ادامه جزئیات برگزاری آزمون های آزمایشی دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ ارائه شده است.

 

آزمون آزمایشی مرحله اول دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

مرکز سنجش پزشکی اطلاعیه ای در خصوص آزمون آزمایشی اول برای متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ منتشر می کند که با توجه به آن متقاضیان شرکت در این کنکور می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت epmp.ir و از هر سیستم تحت ویندوز نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنند.

 

داوطلبان می توانند از منزل، دانشگاه، کافی نت و... با استفاده از رایانه یا لپ تاپ به نرم افزار آزمون آزمایشی الکترونیک دسترسی داشته باشند. متقاضیان صرفا می توانند با کد ملی ثبت شده در فرم ثبت نام به عنوان نام کاربری و رمز عبور به سامانه آزمون وارد شوند.

 

به منظور شبیه سازی محیط آزمون، برای آزمون آزمایشی مدت زمانی در نظر گرفته شده است که به محض ورود داوطلب به محیط نرم افزار فعال خواهد شد. لذا داوطلبان در زمان استفاده از نرم افزار به این نکته توجه داشته باشند که 15 دقیقه برای بخش تخصصی و 30 دقیقه برای بخش استعداد تحصیلی فرصت دارند.

 

آزمون هر داوطلب دارای دو بخش تخصصی و استعداد تحصیلی می باشد که دارای مدت زمان مجزا از یکدیگر هستند و زمان هیچ کدام قابل تخصیص به دیگری نمی باشد که در آزمون اصلی نیز به همین شکل خواهد بود و داوطلب مجاز است با هر یک از دو بخش آزمون که بخواهد آزمون خود را آغاز نماید. پس از پایان زمان هر بخش، داوطلب بخش دیگر آزمون را شروع می کند.

 

بعد از پایان آزمون با وارد کردن کلمه کاربری و عبور و زدن دکمه پنل کاربری می توانید نتایج خود را مشاهده نمایید و در صورت تمایل با زدن دکمه حذف نتایج (ریست) مجددا در آزمون شرکت نمایید.

 

 

برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت در سال 1401، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

 

آزمون آزمایشی مرحله دوم دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

همانند آزمون آزمایشی مرحله اول دکتری وزارت بهداشت 1401، داوطلبان می توانند از منزل، دانشگاه، کافی نت و... با استفاده از رایانه یا لپ تاپ به نرم افزار آزمون آزمایشی الکترونیک دسترسی داشته باشند. متقاضیان صرفا می توانند با کد ملی ثبت شده در فرم ثبت نام به عنوان نام کاربری و رمز عبور به سامانه آزمون وارد شوند. متقاضیان شرکت در این کنکور می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت epmp.ir و از هر سیستم تحت ویندوز نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است که شرکت در این آزمون های آزمایشی الزامی نبوده و نتایج آن در هیچ مرحله ای از آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ تاثیر گذار نخواهد بود. در واقع گذار از آزمون های کاغذی به الکترونیک، موجب کاهش 30 درصدی هزینه ها، بازخورد سریع، افزایش کیفی و انعطاف آزمون ها می شود و مقدمه ای برای تحقق آزمون سازی نوین است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت سال 1401 پیشنهاد می کنیم مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

آزمون آزمایشی مرحله سوم دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون الکترونیکی در سه نوبت برگزار می شود که هنوز درباره زمان برگزاری این سه مرحله تصمیم قطعی گرفته نشده است.

 

لازم به ذکر است که پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401، مرکز سنجش پزشکی به بررسی اطلاعات ثبت نامی متقاضیان پرداخته و چند روز قبل از برگزاری این آزمون، کارت ورود به جلسه را بر روی سایت خود منتشر می کند. از این رو کلیه متقاضیان باید در موعد مقرر شده به سایت سنجش پزشکی رفته و کارت ازمون خود را دریافت نمایند.

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از مرحله ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ تا اعلام نتایج نهایی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. شما می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.

در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شیوه برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت چگونه است؟

✔️ تا قبل از سال 99 شیوه برگزاری این آزمون به صورت کتبی بوده اما از آن به بعد به صورت الکترونیکی شده که روند آن در متن مقاله ذکر شده است.



 

2- ✔️ چند مرحله آزمون آزمایشی برای متقاضیان دکتری وزارت بهداشت برگزار می شود؟

✔️ برای متقاضیان آزمون دکتری بهداشت، دو مرحله آزمون آزمایشی برگزار می شود که جزئیات مربوط به هر مرحله از این آزمون آزمایشی در متن مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ نرم افزار آزمون آزمایشی الکترونیک دکتری پزشکی از طریق چه سایتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؟

✔️ نرم افزار آزمون آزمایشی دکترای بهداشت از طریق سایت epmp.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که اطلاعات مورد نیاز برای استفاده از آن در متن مقاله ذکر شده است.

منبع : آزمون های آزمایشی دکتری وزارت بهداشت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/woxX
نظرتان را بنویسید