ثبت نام امریه آموزش و پرورش

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دریافت امریه آموزش و پرورش برای بسیاری از مشمولان که علاقه ای به خدمت در پادگان های نظامی ندارند، بسیار موقعیت خوبی است. زمان ثبت نام امریه آموزش و پرورش معمولا از فروردین ماه آغاز شده و یکی از شرایط مهم ثبت نام در آن، غیبت نداشتن مشمول و داشتن مدارک دانشگاهی بالاتر از لیسانس می باشد.




امریه وزارت آموزش و پرورش یکی از امریه های پرطرفدار بین مشمولان سربازی است. هر ساله بسیاری از مشمولان که دارای شرایط ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش هستند، به عنوان سرباز معلم و یا یکی از نیروهای وزارت آموزش و پرورش جذب این سازمان شده و در مناطق محروم به عنوان معلم و یا نیروی آموزش و پرورش خدمت سربازی خود را انجام می دهند.

ثبت نام در امریه آموزش وپرورش 1400 در زمان خاصی صورت می گیرد که مشمولان می بایست از تاریخ دقیق آن مطلع باشند. همچنین شرایط ثبت نام در امریه آموزش و پرورش نیز از نکات مهمی می باشد که مشمولان پیش از ثبت درخواست خود باید از آن مطلع باشند تا در صورت واجد شرایط بودن اقدام به ثبت نام در فراخوان های سرباز معلمی نمایند. برای آشنایی بیشتر با زمان، شرایط و نحوه ثبت نام در امریه معلمی در ادامه مقاله قصد دارین به بررسی جزئیات امریه وزارت آموزش و پرورش بپردازیم.



زمان ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش
یکی از شرایط ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش این است که زمان اعزام افراد در ماه های تیر، مرداد و یا شهریور ماه باشد. به همین دلیل زمان ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش حدودا در ماه های آغازین سال، یعنی ماه فروردین یا اردیبهشت می باشد.

متقاضیانی که قصد دریافت امریه سربازی را دارند، می توانند در زمان مقرری که برای ثبت نام امریه آموزش و پرورش اعلام می شود، ثبت نام خود را انجام دهند. مهلت ثبت نام این امریه معمولا یک هفته می باشد. بنابراین، مشمولان فقط در این مدت محدود فرصت دارند که نسبت به ثبت نام امریه آموزش و پرورش اقدام کنند.







مشمولان برای اطلاع از جزئیات ثبت نام امریه سرباز معلمی می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازند و از زمان و نحوه ثبت درخواست استخدام سرباز معلمی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام سرباز معلم



شرایط ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش
هر ساله با تغییر قوانین نظام وظیفه ممکن است شرایط ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش نیز تغییر کند، اما طبق آخرین قوانین مربوط به امریه آموزش و پرورش، شرایط ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر می باشد.



مدرک مشمولان متقاضی امریه آموزش و پرورش باید کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد. لازم به ذکر است که افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، در اولویت ثبت نام قرار می گیرند.



تنها افرادی می توانند در امریه آموزش و پرورش ثبت نام کنند که دفترچه نظام وظیفه خود را پست کرده باشند و تاریخ اعزام آن ها مشخص شده باشد.



تاریخ اعزام این افراد باید در یکی از ماه های تیر، مرداد و یا شهریور همان سال تحصیلی باشد.



داوطلبان باید از نظر روحی و جسمی کاملا سالم باشند. به همین منظور مشمولان از نظر سلامت روحی و جسمی باید به تایید وزارت آموزش و پرورش استان خود برسند.



فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی مانند ارتوپدی نمی توانند در امریه آموزش و پرورش ثبت نام کنند.



مشمولان متقاضی ثبت نام امریه آموزش و پرورش باید فاقد غیبت سربازی باشند.



مدت زمان خدمت در امریه وزارت آموزش و پرورش 2 سال تمام می باشد. به همین دلیل تنها افرادی در امریه آموزش پرورش جذب می شوند که دارای کسری خدمت نباشند.



خدمت به عنوان سرباز معلمی و یا نیروی آموزش و پرورش تنها در مناطق کم برخوردار و محروم است. یعنی به کارگیری مشمولان در ادارات دولتی یا مدارس داخل شهرستان یا استان ممنوع می باشد.



داوطلبان برای دریافت امریه آموزش و پرورش 1400 باید فرم تعهدنامه مربوطه را در هنگام ثبت نام خود پر نمایند.



بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام سرباز معلمی


نحوه ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش
نحوه ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش تا حد زیادی به استان محل سکونت شما بستگی دارد؛ چرا که در سال های اخیر تنها مشمولان بومی هر استان به ثبت نام این امریه در می آیند. بنابراین، سعی کنید قبل از فرا رسیدن زمان فراخوان اصلی امریه آموزش و پرورش سایت امریه استان خود را پیدا کرده و در زمان فراخوان به سایت امریه آموزش و پرورش استان خودتان مراجعه کنید. به طوری کلی نحوه ثبت نام امریه آموزش و پرورش به شرح زیر می باشد:



اولین مرحله ثبت نام امریه آموزش و پرورش در زمان دریافت امریه سربازی انجام می شود. در این زمان رشته های مورد نیاز هر استان در سایت مربوط به خود استان ها ذکر می شود. شما باید در زمان فراخوان به سایت اصلی آموزش و پرورش استان خودتان مراجعه نموده و در رابطه با ظرفیت پذیرش و رشته های مورد نیاز برای استخدام سرباز معلم استان خودتان اطلاعات لازم را کسب کنید.



نحوه ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش بعضی از استان ها تنها به صورت حضوری انجام می شود. یعنی افراد باید در هنگام فراخوان، مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه آموزش و پرورش را آماده کرده و به صورت حضوری به وزارت آموزش و پرورش استان خودشان مراجعه کنند.



پس از اتمام مراحل ثبت نام، باید منتظر جواب نهایی استخدام مشمولان به عنوان یکی از نیروهای آموزش پرورش و یا سرباز معلم باشید.



بعضی از استان ها نحوه ثبت نام امریه وزارت آموزش و پرورش متفاوتی دارند. این استان ها ابتدا یک مرحله از ثبت نام را به صورت اینترنتی و در سایت آموزش و پرورش استان خودشان انجام می دهند. این ثبت نام اینترنتی بوده و فقط اطلاعات فردی شما را در زمان انتشار فراخوان ثبت می کند. در مرحله بعدی ثبت نام، مشمولان باید بعد از اتمام زمان فراخوان اصلی، به وزارت آموزش و پرورش استان محل سکونت خود مراجعه کرده و اصل مدارک شناسایی خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه
رشته های مورد نیاز امریه وزارت آموزش و پرورش
رشته های مورد نیاز امریه آموزش و پرورش بسیار متنوع است و نمی توان گفت که دقیقا برای این امریه باید دارای مدرک چه رشته ای باشید. لازم به ذکر است که رشته های مورد نیاز هر استان هر ساله در حال تغییر است. به طور مثال ممکن است استان اصفهان به رشته زبان انگلیسی نیاز داشته باشد، ولی استان خوزستان متقاضی پذیرش رشته مکانیک باشد.

به هر حال، رشته های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش رشته خاصی نبوده و ممکن است همه افراد دارای رشته های متفاوت مانند فنی و مهندسی، مدیریت ها، کشاورزی، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و ... به استخدام سرباز معلمی در بیایند.

بنابراین، تنها راه اطلاع از رشته های مورد نیاز امریه وزارت آموزش و پرورش این است که در زمان فراخوان اصلی به سایت سازمان آموزش و پرورش استان خودتان مراجعه کنید و در رابطه با تعداد مورد نیاز مشمولان در هر یک از رشته های دانشگاهی اطلاعات لازم را کسب کنید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند مشمولان علاقه مند به دریافت امریه وزارت آموزش و پرورش را راهنمایی کرده و اطلاعات لازم در خصوص سرباز معلمی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آنان ارائه نمایند.

در ادامه بخوانید: مراحل اعزام به خدمت سربازی



سوالات متداول


1- زمان ثبت نام امریه آموزش و پرورش از کی آغاز می شود ؟
مطابق متن مقاله، ثبت نام امریه آموزش و پرورش از فروردین تا اردیبهشت ماه آغاز شده و از طی فراخوان های هر استان به اطلاع مشمولان می رسد.




2- شرایط ثبت نام در امریه آموزش و پرورش چیست ؟
مشمولان برای ثبت نام در امریه آموزش و پرورش باید دارای مدرک بالاتر از لیسانس بوده و غیبت سربازی نداشته باشند. سایر شرایط در متن مقاله توضیح داده شده است.




3- رشته های مورد نیاز امریه آموزش و پرورش چیست ؟
رشته های مورد پذیرش امریه سرباز معلمی در هر سال مختلف بوده که در متن مقاله درباره جزئیات آن ها توضیح داده شده است.

منبع : ثبت نام امریه آموزش و پرورش
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/joZ4
نظرتان را بنویسید