تعویق آزمون دکتری

تعویق آزمون دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
احتمال دارد به علت شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش همه جانبه برای مهار آن، کنکور دکتری 1400 به تعویق بیفتد. با این حال تا کنون خبری حاکی از تعویق آزمون دکتری 1400 منتشر نشده است و داوطلبان می بایست برای اطلاع از این موضوع اطلاعیه های سازمان سنجش را دنبال کنند.




آزمون دکتری به طور معمول هر سال در اسفند ماه و تنها یک بار در سال برگزار می شود و کلیه داوطلبان دکتری دوره‌ های روزانه ، شبانه ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی می بایست در روز برگزاری آزمون سر حوزه امتحانی حاضر شوند . 

اما آزمون دکتری 99 برخلاف سال های گذشته در اسفند ماه برگزار نشد چرا که اوایل بهمن ماه سال 98 اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور پیدا شده و اعلام شد و به دنبال آن دانشگاه ها و مراکز آموزشی تعطیل شدند . پس از آن به علت شیوع گسترده این بیماری در کشور و به جهت قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا ، ستاد مبارزه با بیماری کرونا دستورالعمل تعویق آزمون دکتری 99 را صادر کرد .
سازمان سنجش که مجری برگزار کننده آزمون های سراسری کشور است نیز در پی بررسی های صورت گرفته در شورای سنجش و پذيرش با تغییر زمان برگزاری این آزمون موافقت کرد و پس از بارها اعلام تعویق، این آزمون در مرداد ماه برگزار شد.
با توجه به این که در سال جاری همچنان شرایط استثنایی بر کشور حاکم بوده و متقاضیان ورود به مقطع دکتری درمورد عقب افتادن زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 نگرانی های زیادی دارند ، در ادامه به بررسی این موضوع و اطلاع رسانی درباره آخرین تغییرات اعمال شده در زمان برگزاری این آزمون پرداخته ایم .



تعویق کنکور دکتری 1400
در شرایطی که جامعه همچنان درگیر بیماری کرونا است ، پرسش های زیادی ذهن داوطلبان ورود به مقطع دکتری را درگیر کرده است. از جمله این که آیا آزمون دکتری 1400 عقب می افتد ؟ آیا امسال اصلا آزمون دکتری برگزار می شود ؟ 



 بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور دکتری 1400 در 15 اسفند ماه اعلام شده و تاکنون خبری مبتنی بر تعویق این آزمون اعلام نشده است.


طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور قرار بر این شده که آزمون دکتری 1400 در نیمه اسفند ماه سال جاری برگزار شود و تا این لحظه تغییری در این تاریخ اعلام نشده است . بنابراین بهتر است داوطلبان فعلا این تاریخ را حتمی در نظر بگیرند و برنامه مطالعاتی خود را مطابق با آن انجام دهند .
همچنین طبق گفته معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌ های قبل انجام می‌ شود بنابراین برگزاری آزمون دکتری در سال 1400 قطعی است .
برای اطلاع از آخرین اخبار تغییرات زمان برگزاری کنکور 1400، حذف آزمون دکتری و سایر اخبار پیرامون این آزمون می توانید عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: تاریخ آزمون دکتری







مهلت مجدد ثبت نام کنکور دکتری 1400
در صورت تعویق کنکور دکتری 1400 احتمالا فرصتی برای داوطلبان جامانده از ثبت نام پیش خواهد آمد تا خود را برای این آزمون آماده کرده و در آن شرکت کنند . همچنین داوطلبانی که به دلیل رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی مایل به تغییر حوزه امتحانی آزمون دکتری بوده نیز احتمالا فرصت این کار را خواهند داشت .

بر این اساس احتمال می رود سازمان سنجش اطلاعیه ای را در بهمن یا اوایل اسفند ماه ماه منتشر کند که ضمن در نظر گرفتن تسهیلات جدید برای داوطلبان کنکور دکتری 1400 امکان ثبت نام مجدد و ویرایش نیز به آن ها داده شود .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری









مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در کلیه مراحل آزمون دکتری 1400 پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید . همچنین آخرین اخبار آزمون دکتری 1400 را از طریق صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام دکتری تخصصی دنبال نمایید.










سوالات متداول


1- آزمون دکتری 1400 چه زمانی برگزار می شود ؟
طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش این آزمون در 15 اسفندماه برگزار می شود و با توجه به این که هنوز احتمال تغییر آن وجود دارد ، در صورت هر گونه تغییر در این تاریخ در این مقاله به داوطلبان اطلاع رسانی می شود .




2- آیا آزمون دکتری امسال برگزار می شود ؟
بله . طبق گفته معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری کنکور ورودی همه مقاطع از جمله دکتری طبق روال سال‌ های قبل انجام می‌ شود که می توانید برای مطالعه جزئیات تکمیلی به متن مقاله مراجعه کنید .




3- آیا تاریخ برگزاری آزمون دکتری مجددا تغییر خواهد کرد ؟
فعلا زمان برگزاری آزمون دکتری 15 اسفندماه تعیین شده که در صورت تغییر این تاریخ این مقاله به روزرسانی خواهد شد .

منبع : تعویق آزمون دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xKOn
نظرتان را بنویسید