راهنمای جامع تعویق بازنشستگی معلمان با مدرک کارشناسی و بالاتر

راهنمای جامع تعویق بازنشستگی معلمان با مدرک کارشناسی و بالاتر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
زهرا قنواتی

باتوجه به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی گذاشته و صندوق بازنشستگی وضعیت خوبی ندارد، نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 1401 طرحی تحت عنوان "تعویق بازنشستگی معلمان" را تصویب کردند که در آن معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، می‌توانند بازنشستگی خود را تا سن 65 سالگی به تعویق بیندازند.

تعویق بازنشستگی معلمان تا سن 65 سالگی

سر فصل ها [نمایش]

تعویق بازنشستگی معلمان

در طرحی از لایحه بودجه 1401 که در مجلس تصویب شد، وزارت آموزش و پرورش مجاز شد بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیاندازد.

شرایط تعویق بازنشستگی معلمان

جزئیات این طرح و شرایط تعویق بازنشستگی معلمان به محض انتشار، در این مقاله بارگزاری خواهد شد.

مزایای تعویق بازنشستگی معلمان چیست؟

یکی از مزایای تعویق بازنشستگی معلمان، تعیین حقوق بازنشستگی از روی آخرین حقوق‌های آن‌ها قبل از بازنشستگی است که با توجه به وجود تورم در کشور، هرچه دیرتر بازنشسته شوید، حقوق بازنشستگی بیشتری دریافت خواهند کرد.

همچنین با توجه به کاهش حقوق پس از بازنشستگی، می‌توانند مدت بیشتری را با حقوق کاری خود سپری کرده و مزایای بازنشستگی خود را افزایش دهند.

علاوه بر  این موارد، با اجرای این طرح صندوق بازنشستگی کشوری که از نظر اقتصادی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، کمتر دچار مشکل خواهد شد.

بازنشستگی پلکانی، جایگزین بازنشستگی فعلی

به نقل از ایسنا، حسام الدین علامه، رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، بازنشستگی پلکانی را جایگزین مناسبی برای بازنشستگی فعلی دانسته و عنوان می‌کند: در بازنشستگی پلکانی، فرد به تدریج بازنشسته می‌شود و به جای دو سال آخر کار، با کاهش روزهای کاری و بازنشستگی تدریجی در سه الی پنج سال آخر، برای ترک کار، آمادگی روحی پیدا می‌کند. در این مدت نیز سازمان‌ها از راهکار ظرفیت‌سازی و جانشین‌پروری استفاده می‌کنند و فرد جوانی را با نگاه انتقال تجارب و پیوند میان نسلی در کنار فرد در معرض بازنشستگی قرار می‌دهند تا انباشت تجارب کاری انتقال یابد.

وی افزود: در دوره بازنشستگی پلکانی به فرد در معرض بازنشستگی، مهارت‌های لازم برای ورود به دوره بازنشستگی و سالمندی را آموزش می‌دهند و فرد می‌آموزد که بعد از یک شغل رسمی، چگونه وارد کسب و کارهای کوچک و محله‌محور شود و چگونه جامعه، کماکان در بحث سود جمعیتی دوم که به بهره‌وری فرد بعد از شغل اول و رسمی خود در دوران بازنشستگی و سالمندی اشاره دارد، از سود جمعیت دوم افراد بازنشسته و سالمند بهره‌مند شود.

این مقاله به زودی به روزرسانی می‌شود...

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pNpQ
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر