اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای

اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
برگ سبز

اصول اولیه

هدف از طراحی کاتالوگ مانند سایر بخش‌های بازاریابی، باید انتقال اطلاعات آن باشد و در عین حال مشتریان را با تصاویر، چیدمان و زبان دلپذیر جذب کند. طراحی خوب جزوه دارای تصاویر قوی و جذاب از محصولات با وضوح مناسب است که با تصاویر ماهواره ای کوچکتر و بدنه کپی برای توصیف محصولات و قیمت آنها احاطه شده است. مانند همه طرح ها، طراحان باید به دنبال تعادل بین تصاویر بزرگ و غالب، تصاویر کوچکتر و متن باشند.

 

هنگام طراحی یک کاتالوگ، به یاد داشته باشید که یک کاتالوگ فضای کافی را برای طراحان فراهم می کند تا از بدنه های توصیفی کپی و تصاویر بزرگ استفاده کنند. از فضا باید برای تسهیل بهتر فروش از طریق توضیحات محصول استفاده شود.

برای خرید سررسید و سالنامه با واحد سالنامه برگ تماس بگیرید.

 

طرح ها مثل همیشه باید به مخاطبی که آنها را می بیند توجه شود. پایگاه مشتریان خود را بشناسید و طرح های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

جزییات فنی

به یاد داشته باشید که صفحات کتابچه به صورت چهار صفحه در هر برگ چاپ می شوند و سپس تا می شوند تا صفحات کاتالوگ را تشکیل دهند، بنابراین طراحان باید صفحات را مطابق با آن چیدمان کنند. برنامه ای مانند Adobe InDesign بهترین انتخاب برای چیدمان صفحات کاتالوگ است. افزودن شماره صفحه به طرح، هم برای گرافیست شما که کاتالوگ را ایجاد می کند و هم برای خوانندگانی که سعی در پیمایش در بخش ها و جستجوی صفحات محصول خاص دارند، مفید است.

 

هر صفحه کاتالوگ باید به عنوان اندازه نهایی قطعه طراحی شود. به عنوان مثال، اگر جزوه استاندارد 8.5 x 11 اینچ را ایجاد می کنید، اندازه هر صفحه به عرض 8.5 اینچ در طول 11 اینچ تنظیم می شود.

 

اگر می‌خواهید اثر هنری شما از لبه‌ها خارج شود، مطمئن شوید که حداقل 0.125 اینچ خونریزی اضافه کنید و عناصر مهم را در حاشیه 0.125 اینچ نگه دارید.

 

استفاده از تصاویر با بالاترین کیفیت مهم است اما اغلب نادیده گرفته می شود، و حتی چاپ با بهترین کیفیت نمی تواند بر وضوح ضعیف و تصاویر تیره غلبه کند. برای بهترین کیفیت - و نتایج برای کاتالوگ های شما - ما 300 PPI را برای همه گرافیک ها توصیه می کنیم. اگر تصویری تاریک یا "گل آلود" بر روی صفحه نمایش رایانه شما به نظر می رسد، آن را با چیزی که روشن تر و پر جنب و جوش تر است جایگزین کنید. و به یاد داشته باشید: تمام گرافیک ها و رنگ ها باید در حالت CMYK تولید شوند، نه RGB.

به سبک Binding فکر کنیدبرای اکثر کاتالوگ ها، آنها یا از طریق زین دوخت یا صحافی کامل صحافی می شوند. زین دوخت معمولاً برای کتابچه های کوچکتر زیر 96 صفحه استفاده می شود، در حالی که صحافی کامل معمولاً برای کاتالوگ های بیش از 40 صفحه استفاده می شود. با این حال، تا زمانی که حداقل و حداکثر صفحات مشخصی رعایت شود، خریداران چاپ این انتخاب را دارند که تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند ستون مهره‌ها بسته شود. دوخت زین معمولاً مقرون به صرفه تر است، اما نیاز به قرار دادن منگنه ها در ستون فقرات دارد. کتاب‌های صحافی کامل با چسباندن صفحات و جلد روی ستون فقرات با چسب حرارتی انعطاف‌پذیر ایجاد می‌شوند. بنابراین، کتاب‌های صحافی کامل، ظاهری ظریف‌تر و حرفه‌ای‌تر دارند و می‌توانند حسی مجلل به کاتالوگ شما بدهند.تصاویر همه چیز هستندکتابچه ها و کاتالوگ ها ابزارهای بازاریابی بسیار بصری هستند و باید به این صورت طراحی شوند. گرافیک ها و عکس های تولید شده به طور تخصصی باید برای شکستن بخش های متن و جلب چشم ها به یک صفحه استفاده شوند. اگر منابع لازم برای استخدام یک عکاس حرفه ای را ندارید، برای عکاسی از محصولات خود یک دانشجوی رشته عکاسی را استخدام کنید. یا، اگر خدمات شما کلی تر است، سعی کنید عکس های استوک با کیفیت بالا را از istockphoto.com پیدا کنید.تایپوگرافی را ثابت نگه داریدبا کاتالوگ های طولانی، استفاده از فونت های مختلف در طول طراحی وسوسه انگیز است. با این حال، تداوم در تایپوگرافی کلیدی است و به دفترچه شما ظاهر حرفه ای و مارک دارتری می بخشد. در حالی که مقداری تنوع تشویق می شود، سعی کنید فقط به 2-3 فونت اصلی که می توانند در سراسر کاتالوگ استفاده شوند، پایبند باشید. به عنوان مثال، می توانید از فونت sans serif برای سرفصل ها و فونت serif برای تمام متن ها استفاده کنید.اهمیت تداومدر مورد سازگاری با تایپوگرافی، مهم است که کل کاتالوگ با طراحی کلی آن سازگار باشد. باز هم، مقداری تنوع خوانندگان را درگیر خود نگه می‌دارد، اما به طور کلی، باید به‌نظر برسد که صفحات به‌طور یکپارچه در کنار هم قرار می‌گیرند. داشتن یک عکاس اصلی که همه عکس‌ها را تولید می‌کند و یک طراح گرافیک اصلی برای صفحه‌آرایی صفحات و گرافیک، سبک کاتالوگ را ثابت نگه می‌دارد.فضای سفید را در نظر بگیریداگرچه اغلب نادیده گرفته می شود، اما فضای سفید در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است. فضای سفید (همچنین به عنوان فضای منفی شناخته می شود) منطقه بین عناصر مختلف طراحی است. فضای سفید اجازه می دهد تا اتاق تنفس در طراحی شما وجود داشته باشد و می تواند به تأکید بر برخی محصولات کمک کند زیرا چشم ها را به آنچه در یک صفحه مهم است جلب می کند. فضای سفید تعادل را به طراحی اضافه می کند و مانع از غرق شدن خوانندگان با اطلاعات یا گرافیک می شود.نتایج را بررسی کنیدپس از اینکه کاتالوگ شما چاپ شد و برای مشتریان ارسال شد، بسیار مهم است که بررسی کنید طراحی چقدر موثر بوده است. توجه به اینکه کدام محصولات از کاتالوگ بیشترین یا کمترین فروش را دارند یا اینکه کدام ویژگی های کاتالوگ پاسخ قابل مشاهده ای را از مشتریان دریافت می کند، به عنوان نشانه ای برای اثربخشی کلی کاتالوگ عمل می کند. و اگر هر نوع کوپن یا کد تخفیف را درج کرده اید، به راحتی می توانید میزان موفقیت فروش محصولات خاص را نسبت به سایرین اندازه گیری کنید. بررسی اثربخشی هر بخش بازاریابی برای ایجاد تغییرات و ترفندهایی در آینده، همیشه مهم است.روی چاپ با کیفیت حساب کنیددر نهایت، طراحان باید طرح های خود را در دست چاپگرهای با تجربه و اثبات شده قرار دهند. US Press این تجربه و تمایل دارد که طرح های شما را روی کاغذ با کیفیت زنده کند. مدیر حساب مطبوعات ایالات متحده شما همیشه با پاسخ به سؤالات شما در مورد طراحی، طرح‌بندی یا فرآیند چاپ آماده است.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Z5DR
نظرتان را بنویسید