هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
در هفته هشتم بارداری رویان هنوز شبیه انسان نیست . در این هفته با وجود این که جین حرکت می کند ولی مادر هنوز او را احساس نمی کند . خانم ها نباید در دوران حاملگی موهای خود را رنگ کنند به ویژه در سه ماه اول بارداری اصلاً توصیه نمی شود موهای خود را رنگ بزنند .

هم چنین خانم ها باید وسایل سنگین حمل نکنند چون باعث سقط جنین می شود . هم چنین زنان باردار به هیچ عنوان نباید در سه ماهه اول زعفران مصرف کنند چون باعث سقط جنین می شود . هفته هشتم بارداری رویان رشد جهش گونه جدید دارد . سیستم عصبی آن کامل شده و از نظر ابعاد 4 برابر هفته ششم بارداری شده است . هم چنان تعیین جنسیت رویان غیر قابل تشخیص است .

در این مقاله به بررسی هفته هشتم بارداری شامل ویژگی هفته هشتم بارداری ، وضعیت جنین در هفته هشتم حاملگی ، علائم بارداری در هفته هشتم یا وضعیت مادر در هفته هشتم بارداری و تغذیه در هفته هشتم حاملگی می پردازیم  .




هفته هشتم بارداری
در هفته هشت حاملگی زن باردار 2 ماه است که پریود نمی شود ، علائم بارداری در این هفته هم چنان ادامه دارد . در این هفته گودی کمر مادر بیشتر می شود نوک سینه ها حساس تر و بزرگتر می شود در این هنگام رحم بزرگتر می شود به همین دلیل باعث احساس درد یا شکم در خام های باردار می شود .

در این هفته خانم ها احساس خستگی و تنبلی می کنند به همین دلیل باید روزانه 10 ساعت استراحت کنند . هم چنین خانم ها در این هفته ترحات واژن ، کابوس ، گرفتگی بینی و ترشح زیاد بزاق دارند .

بیشتر بخوانید: تفاوت پریود و سقط جنین




وضعیت جنین در هفته هشتم حاملگی
وضعیت جنین در هفته هشتم حاملگی این است که رویان هنوز خیلی کوچک است اما مانند یک شناگر ماهر داخل مایع آمنیون حرکت می کند . البته مادر باردار این حرکت را احساس نمی کند . در این هفته رویان بیشتر شبیه انسان است .در این هفته دست و پاهایش بیشتر شکل می گیرد .

بازوها بیشتر رشد می کنند . پلک‌ها روی چشم ها را می پوشانند ، اما ساختمان آن به صورت کامل تشکیل نشده است . استخوان پاهایش بلندتر می شوند و هاله‌ای از لب‌های کوچک در صورت او پیدا مشخص می شود . در هفته هشتم بارداری گنادها به صورت بیضه یا تخمدان در می آیند .





علائم بارداری در هفته هشتم یا وضعیت مادر در هفته هشتم بارداری
علائم بارداری در هفته هشتم یا وضعیت مادر در هفته هشتم بارداری امکان دارد علائم و نشانه هایی مانند خستگی ، کسل بودن ، درد در ناحیه شکم و پهلوها ، گودی کمر ، بزرگ شدن سینه ها ، تهوع ، استفراغ ، احساس گرمی یا سردی در بدن ، سردرد ، احساس ضعف ، گیجی ، افزایش ضربان قلب ، حساسیت بویایی زیاد ، ویار ، نفخ شکم و مشکلات گوارشی مشاهده شود .

تغذیه در هفته هشتم حاملگی
تغذیه در هفته هشتم حاملگی این است که خانم ها باید مایعات مانند آب میوه های طبیعی ، شیر کم چرب ، و آب زیاد بنوشند چون مصرف مایعات باعث رفع خستگی و یبوست می شود . هم چنین مصرف گوشت ، تخم مرغ ، ماهی ، بادام ، شیر ، ماست ، پنیر و دیگر مواد کلسیم دار در برنامه غذایی آن ها باشد.

مصرف فولیک اسید هم در دو ماه اول بارداری ضروری است . در طی دوران بارداری خانم ها باید توجه داشته باشند تمام مواد مغذی و لازم مورد نیاز بدن را تامین کنند . هم چنین خانم های باردار باید از خوردن غذاهای چرب ، جگر ، قهوه ، الکل ، ماهی هایی که جیوه دارند خودداری کنند .

در ادامه بخوانید: غربالگری های بارداری



سوالات متداول


1- وضعیت جنین در هفته هشتم بارداری چگونه است؟
در این هفته رویان هنوز خیلی کوچک است اما به مرور شبیه به انسان می شود و دست و پاها و دیگر مواردی که در مقاله بیان شده اند، شروع به رشد می کنند.




2- علائم بارداری در هفته هشتم چیست؟
خستگی، کسل بودن، تهوع و غیره از نشانه های مربوط به هفته هشتم بارداری می باشد که در متن مقاله به طور کامل بیان شده اند.




3- تغذیه زنان باردار در هفته هشتم باید چگونه باشد؟
زنان باردار باید در هفته هشتم، مایعات، گوشت و ماهی و غیره که در مقاله بیان شده اند، مصرف کنند.

منبع : هفته هشتم بارداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nwpE
نظرتان را بنویسید