زمان برگزاری المپیاد علمی علوم پزشکی

زمان برگزاری المپیاد علمی علوم پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی در دو مرحله برگزار می شود. زمان برگزاری مرحله اولیه (غربالگری) چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ در روز پنجشنبه 19 خرداد ماه و مرحله دوم نیز در شهریور 1401 خواهد بود. داوطلبان می بایست تمامی مدارک لازم را در تاریخ برگزاری آزمون با خود به همراه داشته باشند.

 

 

از جمله آزمون هایی که داوطلبان دانشگاه های علوم پزشکی می توانند در آن ثبت نام کنند، المپیادهای علمی دانشجویی وزارت بهداشت است که در رشته های مختلفی برگزار شده و پس از انجام مراحل کتبی و شفاهی آزمون، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می نماید. چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی نیز به همین منوال برگزار شده تا داوطلبان علاقه مند به رشته های پزشکی اجازه تحصیل در آن گرایش ها را داشته باشند.

المپیاد علوم پزشکی 1401 در حیطه های مختلفی از جمله استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت و ... برگزار می شود که اطلاع از زمان دقیق برگزاری آن به برنامه ریزی برای مطالعه منابع و تهیه مدارک حضور در جلسه کمک شایانی می کند. لذا در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی تاریخ برگزاری المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت ۱۴۰۱ بپردازیم.

 

زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱

داوطلبانی که اسامی آن ها توسط دانشگاه ها به دبیرخانه المپیاد علوم پزشکی اعلام شده و در موعد مقرر در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کردند، می توانند خود را برای شرکت در المپیاد علمی دانشویی علوم پزشکی ۱۴۰۱ آماده کرده و با اطلاع از تاریخ برگزاری المپیاد وزارت بهداشت تمهیدات لازم برای حضور در جلسه را فراهم نمایند.

 

طبق اطلاعیه سازمان سنجش علوم پزشکی، مرحله اول چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت 1401در روز پنجشنبه، 19 خرداد ماه ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی در محل دانشگاه های منتخب آمایشی علوم پزشکی برگزار خواهد شد. مرحله اول المپیاد پزشکی به مرحله غربالگری معروف بوده که به صورت انفرادی برگزار خواهد شد.

 

 

زمان برگزاری مرحله اول المپباد علمی دانشجویان علوم پزشکی 1401 در روز پنجشنبه، 19 خرداد و مرحله دوم آن در شهریور ماه می باشد.

 

مرحله دوم المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت 1401 نیز در شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که هنوز تاریخ دقیق آن اعلام نشده است. در این مرحله آزمون به صورت انفرادی و گروهی برگزار می شود و پس از آن اسامی پذیرفته شدگان منتشر خواهد شد.

 

متقاضیانی برای حضور در جلسه برگزاری المپیاد پزشکی احتیاج به دریافت کارت ورود به جلسه دارند که زمان و نحوه دریافت آن در مقاله زیر نوشته شده است.

 

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه المپیاد علمی علوم پزشکی

 

نحوه برگزاری برگزاری المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱

چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی 1401 با توجه به دستور وزارت بهداشت در شش حیطه زیر برای واجدین شرایط المپیاد علمی دانشجویی پزشکی برگزار خواهد شد:

 

حیطه استدلال بالینی: دروس اصلی پزشکی( داخلی، کودکان، زنان و جراحی)

حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی

حیطه تفکر علمی در علوم پایه: ابعاد سلولی مولکولی سلامت روان (Cellular and Molecular aspects of Mental Health)

حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم:  مدیریت منابع در کسب و کارهای دانش بنیان

حیطه مدیریت نظام سلامت: تعارض منافع در نظام سلامت کشور

حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت: تحلیل و نقد پژوهش های زیست پزشکی از منظر علوم انسانی سلامت

 

با توجه به اینکه گاهی این آزمون به صورت الکترونیک برگزار می شود، داوطلبان باید به نرم افزار آزمون آزمایشی الکترونیک دسترسی داشته و از طریق سایت exam.sanjeshp.ir با هر نوع ویندوز کامپیوتری در المپیاد آزمایشی که جهت آمادگی داوطلبان برای دسترسی به سیستم است شرکت کنند. با این وجود اطلاعات لازم پیش از برگزاری آزمون به داوطلبان جهت حضوری بودن یا غیرحضوری بودذن امتحان داده می شود.

 

داوطلبان برای حضور در جلسه المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت 1401 می بایست یک ساعت قبل از ساعت برگزاری آزمون در محل مرکز آزمون های الکترونیک دانشگاه حضور داشته و حتما کارت ورود به جلسه و کارت ملی خود را به هراه داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: رشته های ارشد وزارت بهداشت

 

منابع المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی ۱۴۰۱

معمولا سازمان علوم پزشکی کشور پیش از برگزاری المپیادعلمی دانشجویی پزشکی، اقدام به انشار منابع در حیطه های برگزاری این آزمون می نماید. با توجه به اطلاعیه جدید این سازمان، منابع زیر جهت مطالعه در این المپیاد توصیه می شود.

 

منابع المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی 1401
حیطه آموزش علوم پزشکیدانلود
حیطه مدیریت در نظام سلامتدانلود
حیطه مطالعات میان رشته ایدانلود
حیطه کارآفرینیدانلود

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه برگزاری المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت را به اطلاع داوطلبان رسانده و آن ها را راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مرتبط در این حوزه مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: نتایج المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی

 

آخرین اخبار المپیاد علمی دانشجویی پزشکی 1401

 

18 آذر ۱۴۰۰

 

زمان برگزاری مرحله غربالگری چهاردهمین المپیاد علوم پزشکی 1401 در 19 خرداد ماه می باشد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی چه تاریخی می باشد ؟

✔️ تاریخ برگزاری المپیاد وزارت بهداشت توسط سایت سنجش پزشکی اعلام و در متن مقاله به زمان دقیق آن اشاره شده است.



 

2- ✔️ نحوه برگزاری المپیاد علمی دانشجویان وزازت بهداشت چگونه می باشد ؟

✔️ المپیاد پزشکی در دو مرحله غربالگری و آزمون گروهی برگزار می شود که در متن مقاله به توضیح آن ها پرداخته شده است.



 

3- ✔️ مدارک لازم برای حضور در جلسه المپیاد علمی دانشجویی پزشکی چیست ؟

✔️ متقاضیان می بایست کارت ورود به جلسه و کارت ملی خود را در زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت با خود به همراه داشته باشند.

منبع : زمان برگزاری المپیاد علمی علوم پزشکی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qgOD
نظرتان را بنویسید