نحوه خرید روغن سیلیکون برای ماشین

نحوه خرید روغن سیلیکون برای ماشین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پارسا

آشنایی با روغن های سیلیکونی

چگونه از روغن سیلیکون استفاده کنیم؟ سیلیکون یک ماده شیمیایی مصنوعی است که در بسیاری از صنایع و کاربردها استفاده می شود. برای آشنایی با نحوه خرید روغن سیلیکون برای ماشین روی لینک کلیک کنید.

 روغن های سیلیکونی (سیلوکسان های پلیمریزه شده) آنالوگ های سیلیکونی ترکیبات آلی مبتنی بر کربن هستند و می توانند مولکول های (نسبتا) طولانی و پیچیده ای را بر اساس سیلیکون به جای کربن تشکیل دهند.

زنجیره ها از اتم های متناوب اکسیژن (...Si-O-Si-O-Si...) یا سیلوکسان به جای اتم های کربن (...C-C-C-C...) تشکیل شده اند. گونه های دیگر به جای اتم های اکسیژن دو ظرفیتی که به طور کامل متعهد به تشکیل زنجیره سیلوکسان هستند، به اتم های سیلیکون چهار ظرفیتی متصل هستند. یک مثال معمولی پلی دی متیل سیلوکسان است که در آن دو گروه متیل به هر اتم سیلیکون متصل می شوند تا (H3C)[SiO(CH3)2] و nSi(CH3) ایجاد کنند. آنالوگ کربن یک آلکان خواهد بود، به عنوان مثال. دی متیل پروپان C5H12 یا (H3C)[C(CH3)2] (CH3).

استفاده از روغن های سیلیکونی

روغن های سیلیکونی ممکن است پایه و اساس زندگی مواد آلی مبتنی بر سیلیکون باشند، اما کاربرد اصلی آنها در درجه اول به عنوان روان کننده یا مایعات هیدرولیک است. آنها عایق های الکتریکی عالی هستند و بر خلاف آنالوگ های کربنی آنها غیر قابل اشتعال هستند پایداری دمایی و خواص انتقال حرارت خوب آنها را در حمام های گرمایش آزمایشگاهی ("حمام های روغن") که روی همزن های صفحه ای قرار می گیرند مفید می کند. روغن سیلیکون نیز معمولاً به عنوان سیال کاری در پمپ های انتشار استفاده می شود.

برخی از روغن های سیلیکونی مانند Simticone مواد ضد کف قوی هستند. آنها در کاربردهای صنعتی مانند تقطیر یا تخمیر استفاده می شوند که در آن مقادیر بیش از حد کف می تواند مشکل ساز باشد. گاهی اوقات آنها را به روغن های پخت و پز اضافه می کنند تا از کف بیش از حد در سرخ کردن جلوگیری شود. Anti-Splatter) معمولاً حاوی روغن سیلیکون هستند. روغن های سیلیکونی که به عنوان روان کننده استفاده می شوند می توانند آلاینده های ناخواسته در فرآیندهایی باشند که به کف نیاز است، مانند تولید فوم پلی اورتان.

روغن های سیلیکون به عنوان جایگزین مایع زجاجیه برای درمان موارد دشوار جداشدگی شبکیه، مانند مواردی که با ویترو رتینوپاتی پرولیفراتیو، پارگی های بزرگ شبکیه و ترومای چشم پیچیده می شوند، استفاده می شود. روغن سیلیکون نیز یکی از دو ماده اصلی در Silly Putty به همراه اسید بوریک است.

خواص روغن سیلیکون

مهمترین ویژگی های این مایع عبارتند از:

تغییرات کمی در خواص فیزیکی در طیف وسیعی از دماها.
مایع را می توان از -40 تا 280 درجه سانتی گراد استفاده کرد.
آب گریزی عالی.
کشش سطحی کم این مایع به راحتی سطوح تمیز را خیس می کند تا نفوذپذیری آب را ایجاد کند و خواص آن را آزاد کند.
سمیت کم
نحوه استفاده از روغن سیلیکون

به عنوان عامل آزادسازی به‌طور مرتب یا به‌عنوان بخشی از فرمول ترکیب روغن سیلیکون PCC، یک عامل آزادکننده غیر سمی و غیر کربنی برای ریخته‌گری‌های لاستیک، پلاستیک و فلز فراهم می‌کند. مقادیر بسیار کم مایع به عنوان یک عامل کنترل کف بسیار موثر است، به ویژه در سیستم های آب داخلی.

معمولاً به عنوان یک عامل ضد کف در روغن های پخت و پز، غذاهای فرآوری شده و فست فودها استفاده می شود زیرا با کاهش کشش سطحی از تشکیل کف روی سطح مایعات جلوگیری می کند. به طور کلی دارای ویسکوزیته اعمالی بین 300 تا 1050 سانتی استوک در دمای 25 درجه سانتیگراد است. تغذیه متغیر است.

مانند یک سیال مکانیکی. شاخص ویسکوزیته بسیار بالا، پایداری حرارتی و شیمیایی، مقاومت شکستگی و سازگاری لاستیک و همچنین تراکم پذیری این سیال را برای کاربردهای مکانیکی و هیدرولیکی برجسته می کند. این سیال خواص روان کنندگی عالی را برای اکثر سطوح پلاستیکی و الاستومری ارائه می دهد. روانکاری فلزات برای ترکیبات احتمالی مانند P.T.F.E. ، MoS2 و سایر بهبود دهنده های روانکاری بستگی دارد.

در لاک ها و ترکیبات شیمیایی خاص. روغن سیلیکون به دلیل سهولت در استفاده، براقیت بالا با حداقل اصطکاک و فیلم ضد آب سخت در اکثر پولیش های ماشین و مبلمان استفاده می شود.در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی. به دلیل خواص دی الکتریک عالی، روغن سیلیکون به طور گسترده ای به عنوان یک سیال عایق و میرایی استفاده می شود.

نظرتان را بنویسید