15 فاکتور اساسی در طراحی لوگو (قسمت دوم)

15 فاکتور اساسی در طراحی لوگو (قسمت دوم)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

 در قسمت قبل درباره 7 فاکتور لازم و ضروری در طراحی و ساخت لوگو حرفه ای را معرفی کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی 8 فاکتور ضروری دیگر می پردازیم. 

08. در سیاه و سفید باید عالی به نظر برسد 

به یاد داشته باشید که کسب و کار خود را در روزنامه ها، مجلات، بروشورها و غیره تبلیغ خواهید کرد. در چنین تبلیغاتی معمولاً ناشران به سراغ چاپ بی رنگ تبلیغات می روند. در این صورت، طراحی لوگوی شما باید تاثیر خود را بر بینندگان حفظ کند. لوگوی شما در رنگ ها چشمگیر به نظر می رسد. 

اما اگر در تبلیغات روزنامه، اگر کمتر چشمگیر است، باید لوگو را دوباره طراحی کنید. برای آگاهی از قیمت طراحی لوگو اینجا کلیک کنید. 

به طور مشابه، شما همچنین اسناد خود را از طریق فکس برای مشتریان خود ارسال خواهید کرد. لوگو باید بر روی یک سند فکس شده و همچنین در نسخه بی رنگ آن تأثیر خوبی بگذارد. به طور مشابه، طراحی برگه معمولاً سیاه و سفید به عنوان یک وسیله تبلیغاتی کم هزینه است. مطمئن شوید که آرم در کمپین بروشور شما خوب به نظر می رسد. 

09. آن را به یک طراحی به یاد ماندنی تبدیل کنید

 یکی از ویژگی های لوگوی شرکت های جهانی این است که همه آنها اثری به یاد ماندنی هستند. لوگوی شما نیز باید طرحی باشد که افراد بتوانند برای مدت طولانی در خاطرات خود داشته باشند. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است لوگو در جلب وفاداری مشتریان شما شکست بخورد. یک ترفند ساده برای ایجاد لوگوهای به یاد ماندنی این است که ابتدا یک مفهوم منحصر به فرد داشته باشید. یک مفهوم طراحی منحصر به فرد همان چیزی است که هیچ کس تا به حال از آن استفاده نکرده است. به عنوان مثال، طراحی لوگوی swoosh نایک منحصر به فرد است زیرا فقط یک swoosh ساده است که هیچ شرکت ورزشی دیگری قبل و بعد از آن استفاده نکرد. پپسی، کوکاکولا و مک دونالد نمونه های عالی از طراحی های به یاد ماندنی لوگو هستند. 

لوگوهای چنین شرکت هایی به بخشی از فرهنگ اجتماعی مدرن تبدیل شده اند. برای ایجاد یک طراحی به یاد ماندنی برای لوگوی خود، تنها می توانید به طراحان گرافیک خبره تکیه کنید. 

10. باید طرحی بی انتها باشد

 آیا دوست دارید هر دو سال یک لوگوی جدید ایجاد کنید؟ این برای مشاغل کوچک امکان پذیر نیست. تغییرات مکرر در طراحی لوگوی اصلی شما نیز به دلایل زیادی توصیه نمی شود. اگر اغلب یک لوگو را دوباره طراحی می کنید، مشتریان خود را سردرگم و بی جهت رها می کنید.

 یک لوگو باید از این نظر مدرن باشد که باید امروزی باشد، اما نه آنقدر با مولفه‌های «گرم» که وقتی روند روند خود را طی کرد، چیزی که قدیمی به نظر می‌رسد باقی بماند. زیرا در این صورت شرکت شما نیز برای مشتریان بالقوه شما قدیمی به نظر می رسد. اما مطمئن شوید که رویکرد کلی شما مدرن است که شامل عناصر خاصی مانند رنگ ها و حروف نوشته می شود.

 بنابراین، بیش از حد به روند طراحی اعتماد نکنید. برخی از ویژگی های ظریف را از طراحی های معاصر در نظر بگیرید اما به شدت به آنها تکیه نکنید. اگر این کار را انجام دهید، مشتری شما هر چند وقت یکبار و زمانی که محصولات یا خدماتی به کسب و کار اضافه می شود، نیاز به تغییر در طراحی لوگو دارد. بهتر است به اصول اولیه پایبند باشید و با یک لوگوی همیشگی ظاهر شوید که مشتری شما بتواند حداقل برای یک تا دو دهه آینده از آن استفاده کند.

 11. مقداری حرکت بسازید 

ایجاد مقداری حرکت از جمله نکات عاقلانه برای ایجاد یک لوگو است. یک مثال عالی از لوگوهایی که دارای عنصر حرکت هستند، آرم توییتر است. پرنده در لوگو به نظر می رسد که در حال پرواز یا بال زدن آرو است، و منقار آن به سمت بالا است که همچنین به حرکت کلی پرنده می افزاید. چنین لوگوهایی بیانگر پویایی یک تجارت هستند. هیچ قانون ثابتی برای نشان دادن حرکت در لوگو وجود ندارد. گاهی اوقات، حتی چند خط بدون ترسیم می‌توانند عنصری از سرعت را به طراحی اضافه کنند. شما می توانید راه خود را پیدا کنید تا طراحی لوگوی شما توهم حرکت را ایجاد کند. با این حال، اضافه کردن یک عنصر حرکت ضروری نیست. یک لوگوی استاتیک نیز یک طراحی عالی است به شرطی که آن را با دقت ایجاد کرده باشید. 

اما حرکت در طراحی می تواند ایده ای باشد که باید آن را به عنوان یک گزینه بررسی کنید.

 12. اطمینان از حس تعادل 

نشانه یک لوگوی عالی این است که به عنوان یک طراحی متعادل به نظر می رسد. هر عنصر رنگ، فونت، نماد، تصویر و غیره مکمل یکدیگر هستند و هیچ کدام از آنها در طراحی نامتناسب نیستند. هنگامی که لوگوی خود را ایجاد می کنید، آن را از نظر تعادل بررسی کنید تا به چشم خوب به نظر برسد. اما طراحان خلاق تمایل به شکستن قوانین تعادل طراحی دارند. همچنین اگر قوانین را بدانید و تجربه درستی داشته باشید، می توانید این کار را انجام دهید. حتی هنگام زیر پا گذاشتن این قوانین، طراحی کلی نباید از متن خارج شود 

13. سبک طراحی خود را با دقت انتخاب کنید

 مطمئن شوید که سبک طراحی لوگوی شما با شخصیت اصلی برند شما مطابقت دارد. یک سبک طراحی در یک زمان خاص، محلی گرا است، مانند سبک ویکتوریایی و سبک آرت دکو. همچنین می‌تواند یک خرده‌فرهنگ مانند فرهنگ پاپ و هنر خیابانی شهری باشد. بسیاری از سبک های طراحی اغلب در میان طراحان رایج است. اما باید یکی را انتخاب کنید که ارزش ها و شخصیت برند شما را به بهترین شکل بیان می کند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید برند خود را به عنوان قابل اعتماد به نمایش بگذارید، یک سبک کلاسیک را انتخاب کنید.

 سبک کلاسیک تصاویری از دوران گذشته را تداعی می کند که مردم آن را با علاقه به یاد می آورند. به طور مشابه، سبک وینتیج یا سبک قدیمی لوگوی شما بینندگان را به خاطرات خوشی از گذشته می برد. به عنوان مثال، یک لوگو با حروف دستی با رنگ های گرم می تواند حس نوستالژی را برانگیزد. یا به سادگی یک سبک طراحی مینیمال را برای لوگوی خود انتخاب کنید. برای ایجاد یک لوگو از حداقل عناصر طراحی استفاده خواهید کرد. 

بیشتر این گونه لوگوها از فضای منفی برای کاوش در فضای محدود و انتقال پیام به بهترین شکل استفاده می کنند. ممکن است شخصیت برند شما بیشتر به سمت سرگرمی و سرگرمی متمایل شود. در این صورت، سبک طراحی لوگوی شما می‌تواند خنده‌دار و عجیب باشد، که مناسب کسب‌وکارهایی است که مخاطبان جوانی دارند. مشاغلی مانند ورزش، سرگرمی، موسیقی و فیلم دوست دارند تصاویر تبلیغاتی خود را به این سبک طراحی کنند.

 همچنین می توانید یک سبک لوگوی دست ساز را انتخاب کنید تا ظاهری متمایز به لوگوی خود بدهید. چنین سبک طراحی اغلب از تکنیک های دیگری مانند خنده دار، مینیمالیستی و قدیمی وام گرفته است تا ظاهر جدیدی به لوگو ایجاد کند. با این حال، بدانید که همه این سبک ها برای همه برندها کار نمی کنند. بنابراین، شما باید سبکی را انتخاب کنید که با مخاطبان شما در مورد ارزش های برند شما صحبت کند.

 14. لوگوی خود را عاری از کلیشه کنید

 کلیشه ها بدترین دشمن خلاقیت هستند. مردم به چیزهایی که قبلاً بارها دیده یا شنیده اند پاسخ نمی دهند. این بدان معنی است که اگر برخی از ایده های طراحی را در لوگوی خود تکرار کنید، آنها به سادگی از نگاه مجدد به آن چشم پوشی می کنند. آنها ممکن است در مورد برند شما فکر منفی کنند. توجه داشته باشید که طراحان، به ویژه آنهایی که شروع به کار می کنند، بیشتر مستعد افتادن در دام کلیشه ها هستند.

 دهه ها طراحی لوگو و سبک ها باعث ایجاد کلیشه های طراحی شده است که باید از آنها اجتناب کنید. یک عیب کلیشه ها این است که تصوری اشتباه و ارزان از کسب و کار شما در ذهن مخاطبان هدف شما ایجاد می کنند. بنابراین، در حالی که می خواهید مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید، طراحی شما ممکن است تلاش را خراب کند. بنابراین، سعی کنید تا حد امکان از کلیشه ها اجتناب کنید تا طراحی لوگوی شما منحصر به فرد به نظر برسد. این کلید جلب توجه مشتریان بالقوه به سمت کسب و کار جدید شماست.

 15. از شیک بودن بیش از حد خودداری کنید

 یک طراحی مد روز، طرحی است که علاقه یا عدم پسند فعلی مخاطبان امروزی را خشنود کند. اما اگر همان مخاطب پس از چند سال ترجیح خود را در مورد رنگ ها، فونت ها، سبک های طراحی و غیره تغییر دهد، چه؟ سپس، طراحی مجدد لوگو، مخاطبان هدف شما را از نظر احساسی از لوگوی شما جدا می‌کند و ممکن است طراحی مجدد لوگو را با مهربانی قبول نکنند. بنابراین، به دنبال طراحی لوگویی بروید که لازم نیست هر چند سال یکبار آن را تغییر دهید یا دوباره طراحی کنید. بنابراین، از طراحی مد روز اجتناب کنید و لوگویی را انتخاب کنید که حرفه ای به نظر می رسد.

 بدانید که لوگوی شما هویت اصلی شماست که در تمام پلتفرم ها، محصولات یا خدمات شرکت ظاهر می شود. بنابراین، یک لوگو باید طرحی باشد که بتواند برای چندین دهه دوام بیاورد و در صورت لزوم، فقط تغییرات جزئی در طراحی کافی است. امیدواریم این اصول طراحی لوگو به شما کمک کند تا یک لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اگر به یک لوگوی منحصر به فرد نیاز دارید، یک بازار جمع سپاری پیشرو آرمکده می تواند به شما کمک کند. این یک سایت مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک است که به طرح های گرافیکی مختلف با قیمت پایین نیاز دارند. مسابقه طراحی لوگوی خود را راه اندازی کنید و حداقل ده ها مفهوم جدید لوگو را طبق خلاصه طراحی خود دریافت کنید. این سایت یک سیاست 100٪ ضمانت بازگشت پول را اجرا می کند. 

علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک طراح گرافیک فریلنسر برای تمام نیازهای طراحی خود استخدام کنید. نتیجه گیری طراحی لوگو باید یک مفهوم منحصر به فرد بر اساس الزامات طراحی خاص یک کسب و کار باشد. استفاده استراتژیک از رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر باید در لوگو وجود داشته باشد. اما همچنین باید یک طراحی مقیاس پذیر، همه کاره و به یاد ماندنی باشد.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MR0B
نظرتان را بنویسید