15 فاکتور اساسی در طراحی لوگو

15 فاکتور اساسی در طراحی لوگو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

طراحی لوگوی به یاد ماندنی برای راه اندازی یک کسب و کار موفق این روزها ضروری است. چنین لوگویی به ابزاری موثر برای ایجاد هویت برند قابل اعتماد برای کسب و کار تبدیل می شود. اما چند اصل اساسی برای ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد وجود دارد. فقط یک لوگوی سنجیده می تواند به طور هدفمند به رشد کسب و کار شما کمک کند. در این مقاله 15 نکته از اصول طراحی لوگو را با هم مرور خواهیم کرد.

طراحی لوگو حرفه ای شما برای انجام یک تجارت در دنیای رقابتی ضروری است. شرکت شما باید با بسیاری از شرکت های تاسیس شده و همچنین جدید در جایگاه مورد نظر شما مقابله کند. در حالی که یک برنامه بازاریابی صحیح ضروری است، مهارت های ارتباط بصری شما به همان اندازه برای کسب و کار شما حیاتی است. با کمک تصاویری مانند لوگو، کارت ویزیت و سایر طرح های گرافیکی و غیره، شرکت ها می توانند فوراً با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

با این حال، اداره یک تجارت در این دنیای پر رقابت امروزی آسان نیست. گزارش ها حاکی از آن است که 80 درصد از کسب و کارهای کوچک در سال اول فعالیت تعطیل می شوند و بقیه در چند سال آینده تعطیل می شوند. فقط تعداد کمی از آنها می توانند در بازارهای خاص خود ثابت قدم بمانند.

اما کسب‌وکارهایی که موفق به بقای خود نمی‌شوند چه کسانی هستند و چه کسانی طعم موفقیت را می‌چشند؟ مشاهده می شود که آن دسته از کارآفرینانی که تلاش بیشتری برای ایجاد هویت برند بصری قوی در بازار انجام دادند، موفق شدند.

دیگران شکست خورده بودند زیرا به برندسازی اهمیت نمی دادند. بنابراین برقراری ارتباط بصری خوب با مردم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق ضروری است. به همین دلیل است که کارآفرینان مدرن بر ایجاد تصاویر منحصر به فرد تاکید دارند.

طیف گسترده ای از تصاویر بصری وجود دارد که یک کسب و کار به ایجاد آنها فکر می کند. اینها شامل لوگوی یک شرکت، بروشور، کارت ویزیت، طراحی وب سایت، برنامه های موبایل، بسته بندی، طراحی بروشور، و انبوهی از طرح های دیگر است. اما لوگو از همه این گونه طرح ها مهم ترین است.این به این دلیل است که یک لوگو در همه جا به عنوان هویت اصلی برند شرکت شما وجود دارد. لوگوی شما روی محصولات یا خدمات، وب سایت ها، بروشورها، خدمات طراحی گرافیکی و تمام مواد بازاریابی شما قرار دارد. لوگو به مشتریان شما کمک می کند تا محصولات شرکت شما را شناسایی کنند.لوگو یک بخش اساسی از انجام تجارت در بازار است که در آن بسیاری از رقبا به دنبال توجه مشتریان هستند. لوگو به یک ابزار بازاریابی موثر برای رساندن محصولات و خدمات یک شرکت به مردم و مشتریان هدف تبدیل می شود. اما چنین مزایایی تنها زمانی قابل دسترسی است که طراحی لوگو از برخی مفاهیم اثبات شده طراحی لوگو پیروی کند.

در اینجا 15 اصل اساسی وجود دارد که طراحان حرفه ای لوگو باید در هنگام ایجاد لوگو در نظر بگیرند.

01. درباره مخاطب هدف خود بیشتر بدانید

یکی از اصول اولیه طراحی این است که ابتدا مشتری هدف خود را از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بشناسید. هنگام طراحی یک لوگو برای یک مشتری، سوالاتی را بپرسید که به تعریف مشتریان کمک می کند و باید بازار تخصصی مشتری یا بازار خود را مشخص کنید.دریابید که چه کسی مشتری ایده آل است که به دنبال راه حل هایی است که محصولات یا خدمات شما ارائه می دهند. 

برای دانستن این موضوع، بازاریابان ترفندهای زیادی دارند. به عنوان مثال، می توانید نظرسنجی کنید تا بدانید افراد علاقه مند به پیشنهادات شما در بازار چه کسانی هستند.شما باید در مورد سوابق مختلف آن مشتری ایده آل پرس و جو کنید. بنابراین، از سوابق اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی مخاطبان مطلع شوید.مزیت تحقیق در مورد مخاطب این است که می توانید آن را با عناصر طراحی صحیح هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری ایده‌آل شما یک نوجوان است، می‌توانید برخی از عناصر جالب و عجیب را در لوگوی خود بگنجانید.بینش مخاطبان شما را از بی جهت بودن در طراحی لوگو نجات می دهد و پیامی با عناصر طراحی مناسب ایجاد می کند.

02. آرم های رقبای خود را مقایسه کنید

جایگاه مشتری شما ده ها کسب و کار کوچک و بزرگ دارد که در حال حاضر سخت تلاش می کنند تا مخاطبان خود را راضی کنند. ممکن است شما مخاطبان را با آنها در میان بگذارید.بنابراین، مشتری هدف شما، مشتری کسب و کارهای بسیار بیشتری نیز هست. همه آنها رقبای شما هستند و شما باید توجه مشتریان را به کسب و کار خود جلب کنید.بنابراین، لوگوی شما، که هویت بصری اصلی شماست، باید متفاوت از آرم های رقبا به نظر برسد. 

ابتدا باید لیستی از رقبا و لوگوی آنها تهیه کنید.تمام آن لوگوها را در مقابل خود نمایش دهید و طرح های آنها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید از کدام پالت های رنگی بیشتر استفاده می کنند و چه تایپوگرافی را در خود جای داده اند.همچنین بدانید که چگونه سایر مشاغل از همان صنایع دارای آرم های منحصر به فرد هستند. با وجود ارائه محصولات یا خدمات مشابه، همه آنها هویت بصری متفاوتی مانند آرم، وب سایت، کارت ویزیت و غیره دارند.این مقایسه می تواند به شما در ایجاد یک طراحی لوگوی متفاوت کمک کند. فقط از استفاده از رنگ ها، فونت ها، شکل ها و نمادهای یکسان خودداری کنید.به دنبال طراحی لوگو هستید؟ما به هزاران صاحب کسب و کار از سراسر جهان با نیازهای طراحی گرافیکی خود مانند طراحی لوگو، طراحی وب سایت، پست های رسانه های اجتماعی، طراحی بنر و موارد دیگر کمک کرده ایم.

03. طراحی را ساده نگه دارید

یکی از الزامات و ویژگی های اساسی یک طراحی لوگوی عالی این است که باید بر اساس یک مفهوم ساده ساخته شود. بهترین لوگوها آنهایی هستند که به بیننده احساس فوری و واضحی از "شما" می دهند - و تمیز و بی آلایش هستند. به طور کلی، کمتر، بیشتر است و سادگی تأثیرگذارتر است. به یاد داشته باشید که لوگوها به روش های مختلف، در پلتفرم های مختلف و در قالب ها و اندازه های مختلف استفاده می شوند، بنابراین جزئیات پیچیده از بین می روند.یک لوگوی قوی دارای عناصر کمی خواهد بود، که هر کدام به راحتی قابل شناسایی هستند و جزئی جدایی ناپذیر از آن چیزی هستند که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید. اگر عناصری دارید که به کل کمک نمی کنند، از شر آنها خلاص شوید.

بنابراین، اولین و مهمترین اصل این است که از پیچیدگی اجتناب کنید و طراحی لوگو را تا حد ممکن ساده نگه دارید. طراح باید اطمینان حاصل کند که مخاطب می تواند پیام تجاری را که یک شرکت می خواهد از طریق طراحی لوگو منتقل کند، درک کند.یک لوگوی پیچیده با رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی زیاد می‌تواند حواس پرتی را برای بینندگان ایجاد کند. یک طراحی ساده نیازی به توضیح کارشناسان ندارد و حتی بینندگان معمولی می توانند بلافاصله پیامی را که لوگو می خواهد منتقل کند، بدانند.

04. برخی از کارهای اسکچینگ را انجام دهید

اگر بتوانید کارهای طراحی انجام دهید، احتمال دارد که به یک ایده لوگوی منحصر به فرد دست پیدا کنید. اغلب، ما ایده های طراحی داریم اما چیز زیادی در مورد آنها نمی دانیم.بنابراین، با ترسیم آن ایده ها روی کاغذ، می توانید آن لوگوها را ببینید. شما باید طرح های اولیه زیادی ارائه دهید، که ایده های شما نیز هستند.اطمینان حاصل کنید که تغییراتی از آن ایده های مختلف ایجاد می کنید. به این ترتیب می توانید چند ایده خوب پیدا کنید که برای کسب و کار شما مفید باشد.اما طرحی را نهایی کنید که پتانسیل جلب توجه را دارد. سپس، آن طرح را به نرم افزار سازنده لوگو ببرید و آن را با رنگ ها و عناصر دیگر ایجاد کنید.

05. از رنگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید

مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما جذاب است. استفاده هوشمندانه از رنگ ها می تواند آن را منحصر به فرد جلوه دهد. رنگ ها این توانایی شگفت انگیز را در برانگیختن احساسات ما دارند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می بینیم، برخی از احساسات پرخاشگری، عشق، انرژی و اشتیاق را در خود داریم.این بدان معنی است که اگر تجارت شما در زمینه محصولات یا خدمات و مشتریان هدف از نسل جوان هستند، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کنید.

 آبی با هوش و دوستی مرتبط است و از این رو در سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین جای می گیرد. صورتی نماد لطافت است و معمولاً با هر چیزی که مربوط به محصولات زنانه مانند لباس یا کفش است استفاده می شود.رنگ هابه همین ترتیب رنگ زرد رنگ امید و طراوت و سبز رنگ طبیعت و طراوت و سلامتی است. بنابراین، رنگ‌هایی را که می‌توانند احساساتی را که می‌خواهید برانگیخته کنید، بیان کنید. همین احساسات یا عواطف پیامی خواهند بود که می خواهید از طریق طراحی لوگو به مشتریان هدف خود منتقل کنید.

06. تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید

اگر لوگوی شما نام شرکت شما را به طور کامل یا به صورت مخفف یا برچسب داشته باشد، شامل تایپوگرافی می شود. ویژگی اصلی تایپوگرافی این است که به هر طرحی شخصیت می بخشد و آن را به یکی از عناصر ضروری طراحی تبدیل می کند.به عنوان مثال، لوگوی کوکاکولا به سبک حروف کلاسیک است که به آن شخصیت قابل اعتمادی می بخشد. استفاده از فونت های سریف به طراحی لوگو محیطی قوی و رسمی می بخشد.

به همین دلیل، اکثر آرم های تجاری قانونی با فونت های سریف هستند. فونت های Sans Serif دوستانه و غیر رسمی به نظر می رسند.بنابراین، یکی از اصول طراحی لوگو این است که شخصیت برند خود را با استفاده از یک تایپ فیس منتقل کنید. همچنین، از استفاده از فونت های متعدد خودداری کنید زیرا طراحی شما را بی جهت می کند.شما همچنین می توانید از فونت های سفارشی استفاده کنید، که به طور خاص برای لوگو و سایر هویت های بصری خود ایجاد خواهید کرد. با این حال، داشتن فونت های سفارشی آسان نیست زیرا برای این منظور باید یک طراح فونت استخدام کنید.اما وقتی از یک سازنده لوگوی آنلاین استفاده می کنید به صدها فونت منحصر به فرد دسترسی دارید. چنین ابزار طراحی و قالبی با فونت بارگذاری می شود، و سپس می توانید یکی را برای ایجاد لوگوی خود انتخاب کنید. این مسیر برای ایجاد لوگو به ویژه برای مشاغل جدید با بودجه محدود مناسب است.

07. آن را مقیاس پذیر و همه کاره کنید

کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلف استفاده می کند. این سطوح ممکن است به اندازه یک تمبر یا یک محصول تبلیغاتی مانند خودکار باشند. اگر جزئیات لوگوی شما هنگام چاپ در یک فضای کوچک به وضوح قابل مشاهده نیست، لوگو را دوباره طراحی کنید.ممکن است طراحی لوگوی پیچیده ای داشته باشید. بهتر است هر عنصر نامطلوب را حذف کنید. اگر رنگ ها و خطوط یا حروف چاپی زیادی وجود دارد، هر عنصر اضافی را حذف کنید.

به طور مشابه، اگر لوگوی شما بر روی سطح بزرگی از بیلبورد ظاهر شود، به عنوان بخشی از طراحی بیلبورد شما، پس لوگو نباید حس تناسب خود را از دست بدهد. این بدان معنی است که لوگو نباید از یک طرف کشیده شود.برای اینکه طراحی لوگو مقیاس پذیر باشد، آن را با کمک شبکه های طراحی ترسیم کنید. این روش برای حفظ تعادل خوب بین عناصر مختلف لوگو به خوبی کار می کند. لوگوی شما به طرق مختلف و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.در اینجا فقط چند مورد است:

در مورد طراحی تی شرت، کلاه بیسبال و، افسوس، بسته های فانیروی خودکار، جاکلیدی و بطری آبدر بنرهای بسیار افقی و بسیار عمودیدر هر دو زمینه سیاه و سفید (مطمئن شوید که طراح شما لوگوی شما را سیاه و سفید ایجاد می کند تا در صورت لزوم این نیازها را برآورده کند)خیلی بزرگ و خیلی خیلی کوچکدر کنار سایر لوگوهای شرکت چاپ تی شرت، مانند آنهایی که برای محصولات و خدمات خاص هستند.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rPKk
نظرتان را بنویسید