قبل از طراحی لوگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

قبل از طراحی لوگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

چه یک فریلنسر باشید، چه مالک یک کسب و کار کوچک، یا مسئول مدیریت استراتژی بازاریابی شرکت خود هستید، طراحی یک لوگوی خوب می تواند کسب و کار شما را شکست دهد یا شکست دهد. بر اساس داده‌های اخیر، برای به خاطر سپردن یک برند، 5 تا 7 برداشت خوب طول می‌کشد که تشخیص رنگ آن تا 80 درصد بهبود می‌یابد.

نمایندگی مداوم برند همچنین درآمد را تا 23 درصد افزایش می دهد، به این معنی که باید به نحوه ارائه کسب و کار خود از طریق برندسازی خود توجه زیادی داشته باشید. اما قبل از اینکه بتوانید یک لوگوی خوب طراحی کنید چه چیزهایی باید بدانید؟ نقش لوگو برای شروع برند شما چیست؟

اهمیت طراحی یک لوگوی خوب 

طراحی لوگو هرگز نباید یک فکر بعدی باشد یا به عنوان یک شر ضروری تلقی شود. درعوض، باید سعی کنید ارزش یک لوگوی خوب را قبل از اینکه برند شرکت یا کسب و کار انفرادی خود را با نمادی متوسط ​​که نه با آن و نه برای خودتان تطبیق ندارد، درک کنید.با وجود صدها هزار شرکت در سراسر جهان، شما می خواهید که شرکت شما تا حد امکان متمایز شود. بهترین و مستقیم ترین راه برای انجام این کار این است که بر روی یک لوگوی قابل تشخیص، هوشمندانه و به یاد ماندنی قرار دهید تا کسب و کار خود را با آن مرتبط کنید.

 در اینجا دلیل اهمیت طراحی یک لوگوی خوب برای برند شما آمده است:توجه مخاطب هدف خود را راحت تر جلب کنیداز طریق تبلیغات اولین برداشت های عالی ایجاد کنیدمتمایز شوید و از رقبای خود متمایز شویدحس حرفه ای بودن را از همان ابتدا ایجاد کنیددر نهایت تولید سرنخ و فروش خود را افزایش دهیدصنعت و رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنیدبهترین راه برای شروع طراحی لوگوی جدید این است که در مورد آنچه قبلاً وجود دارد تحقیق کنید. تحقیقات خود را به جایگاه خود محدود کنید و لوگوهای موجود را بررسی کنید تا مشخص کنید چه چیزی وجود دارد و چه چیزی وجود ندارد. به همین ترتیب، به چیزهایی که در مورد لوگوهای برندهای دیگر در صنعت خود می پسندید یا دوست ندارید، به خوبی توجه کنید.

همانطور که در مورد صنعت و رقبای خود تحقیق می کنید، می توانید راه حل های اصلی برای معمای طراحی لوگو خود بیابید. همچنین جلوگیری از کپی اشتباه لوگوی موجود و فرود آمدن در آب های نقض حق چاپ برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. در این بخش از فرآیند عجله نکنید زیرا به فرآیند طراحی شما یک پایه خوب برای شروع می دهد.

در مورد مفهوم لوگوی خود تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید

مفهوم لوگوی شما بخشی جدایی ناپذیر از چیزی است که آن را برجسته می کند. یک مفهوم می تواند هر چیزی باشد، از یک پرنده در حال پرواز گرفته تا یک برگ یا چرخ ماشین. بسته به صنعت و سبد محصولات خود، می‌توانید در ابتدا به یک مفهوم جامد بپردازید و سپس آن را تکرار کنید.این کار ساخت ده ها نسخه از لوگوی خود را بر اساس همان مفهوم خلاقانه برای شما آسان تر می کند تا فرآیند طراحی لوگوی شما متمرکزتر و سازنده تر باشد. 

همچنین به شما کمک می‌کند در تلاش برای دستیابی به مفاهیم مختلف طراحی اصلی که به یکدیگر مرتبط نیستند، سرگردان نشوید. نام تجاری خوب با یک ایده خوب شروع می شود - ایده خود را به کار بگیرید و ایجاد یک لوگوی ارزشمند برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

وزن بین لوگو و لوگوتایپ 

دو مکتب مجزا در طراحی لوگو وجود دارد که می توانید برای طراحی لوگوی جدید خود به سراغ آنها بروید. شما می توانید با یک لوگو یا لوگوتایپ همراه شوید تا برند خود را برای مخاطب منحصر به فردتر و جذاب تر کنید. لوگو یک عنصر نام تجاری است که می تواند بدون هیچ متنی در آن کار کند، یا با متنی که به عنوان یک عنصر ثانویه کار می کند جفت می شود - 

فکر کنید مک دونالد یا KFC. Trust My Paper یک نمونه عالی از یک سرویس نوشتن با یک لوگوی جذاب، تمیز و در کل به خوبی طراحی شده است که می توانید از آن به عنوان مرجع خود استفاده کنید.از سوی دیگر، لوگوتایپ ها متنی استایل شده را نشان می دهند که اغلب از نام برند شما و گاهی حتی یک شعار یا عبارت کوتاه ساخته شده است. لوگوتایپ ها اغلب توسط شرکت های شرکتی مانند شرکت های حقوقی یا مشاغل منابع انسانی استفاده می شود. انتخاب کنید که با یک لوگو یا یک لوگوتایپ بر اساس سبد محصولات برند خود و مخاطبان هدف خود به راه حل مناسب دست پیدا کنید.

لوگو را در رسانه های مختلف تست کنید

قبل از اینکه لوگوی خود را قفل کنید و آن را یک روز بنامید، باید لوگو را در رسانه های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید که خوانا، مقیاس پذیر و قابل تشخیص است. هر بار که یک لوگو در یک صفحه وب، روی کارت ویزیت و یک تی شرت بازتولید می کنید، متفاوت ظاهر می شود زیرا این رسانه ها دقیقاً متفاوت هستند. همچنین باید مطمئن شوید که لوگوی شما برای استفاده های خاص در مسیر، کاملاً خوانا و سیاه و سفید قابل تشخیص است.

بر اساس آمار منتشر شده، 85 درصد از کسب و کارها دستورالعمل های دقیق برند در مورد نحوه استفاده از لوگوی خود دارند، اما تنها 30 درصد به درستی اجرا می شوند. در انتخاب لوگویی که به درستی روی پارچه ظاهر می شود یا به اندازه فاویکون کوچک می شود، اشتباه نکنید – پس از آن زمان و منابع زیادی را صرف تعمیر آن خواهید کرد.

از بازطراحی های آینده دوری نکنید

همیشه جا برای رشد و پیشرفت وجود دارد - همین امر در مورد لوگوها و لوگوتایپ ها نیز صدق می کند. این بدان معنی است که با توجه به روندها و فرصت های جدید، هیچ چیز مانع از تکامل لوگوی خود در طول سال ها نمی شود.شما از طراحی مجدد لوگوی خود به صورت دوره ای سود خواهید برد زیرا به شما امکان می دهد تا با انتظارات بازار فعلی و استانداردهای مخاطب به روز بمانید. همچنین اگر در وهله اول از عناصر لوگوی خود راضی نبودید، فرصت خوبی برای تغییر اوضاع خواهید داشت.

طراحی لوگوی خود، یک قدم در یک زمان 

طراحی لوگویی که با برند شما "کلیک" کند، نمی‌تواند یک شبه انجام شود. شما باید به کاری که رقیبتان انجام می دهد توجه کنید و سعی کنید با هویت بصری جدید خود به خواسته های مخاطبان خود پاسخ دهید.برای انجام این کار، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و چندین نسخه از لوگوی جدید خود را قبل از تصمیم گیری در مورد لوگوی مناسب، مفهوم سازی کنید. حتی در این صورت، همیشه جای پیشرفت وجود دارد و می‌توانید تغییرات کوچک اما مهمی را در طول زمان در لوگوی خود ایجاد کنید تا آن را با طراحی فعلی و روند بازار مطابقت دهید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MM8R
نظرتان را بنویسید