لیست رشته های بدون کنکور سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
لیست رشته های بدون کنکور سراسری
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری منتشر شد. داوطلبین عزیزی که قصد ثبت نام در این رشته ها را دارند میتوانند با ورود به سامانه اقدام به تکمیل فرم اطلاعات هویتی و تحصیلی نمایند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که ثبت نام در رشته های بدون کنکور سراسری دارای شرایط و ضوابطی است که شما عزیزان باید با دانلود دفترچه رشته های بدون کنکور سراسری 99 و مطالعه این دفترچه از تمامی شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایید.
نحوه ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور (براساس سوابق تحصیلی)

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد پذیرش حداقل 85 درصد از رشته های دانشگاه سراسری به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم می باشد. این بدان معنا است که داوطلبان می توانند بدون حضور در جلسه کنکور ، انتخاب رشته خود را انجام داده و بعد از اعلام نتایج در صورت پذیرش ، وارد دانشگاه شوند. حال این سوال برای داوطلبان مطرح می گردد که چگونه باید از لیست رشته های ارائه شده بدون کنکور اطلاع پیدا کنند؟ کد رشته های مورد نظر خود را به چه صورت ثبت کنند؟ برای آگاهی از این قبیل سوالات به ادامه مطلب توجه کنید. نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور برای ورودی بهمن ماه ، به صورت حضوری و در دانشگاه پذیرنده دانشجو انجام می گیرد و داوطلبان نیازی به مراجعه به سایت سنجش ندارند اما ثبت نام ورودی مهر ماه ، به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد.

جهت دریافت لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری و مشاوره انتخاب رشته های جدید بدون آزمون کنکور با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.
9099072952 سراسر کشور و 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .

شرایط پذیرش بدون کنکور 99 :
شرایط سختی برای پذیرش بدون کنکور قرارداده نشده است شرایط کلی درخواست برای پذیرش در رشته های بدون کنکور به صورت زیر می باشد :
• داشتن مدرک دیپلم برای داوطلبان الزامی می باشد.
• داوطلبان جهت شرکت در رشته های مذکور باید گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی خود را دریافت نموده باشند. (فقط نظام قدیم)
• داوطلبان دارای دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام قدیم ، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشند ،باید دارای مدرک کاردانی باشند.
• وضعیت نظام وظیفه آقایان باید مشخص شود. (در رشته های تحصیلی روزانه معاف باشند)
سازمان سنجش گفته است 85٪ از ظرفیت کل دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور می باشد بنابراین تعداد زیادی از رشته ها در سال جاری بدون کنکور خواهند بود.
خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با ثبت نام در رشته های بدون کنکور سراسری آشنا کنیم. لذا متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که با بسته شدن سامانه ثبت نام حضوری انجام نخواهد گرفت.
منبع : سازمان سنجش ثبت نام رشته های بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6ljL
نظرتان را بنویسید