علائم نداشتن پرده بکارت

علائم نداشتن پرده بکارت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بکارت اصلی ترین دلیل برای باکره بودن هر دختری است. ممکن است در این میان بعضی از دخترها بنا به هر دلیلی به غیر از رابطه جنسی، بکارت خود را از دست بدهند. آیا می دانید علائم نداشتن پرده بکارت چیست؟ معمولا پارگی پرده بکارت همراه با علائم و نشانه هایی است که می توان آن را تشخیص داد و از نبود آن مطلع شد.

معمولا راه تشخیص نداشتن پرده بکارت، با معاینه پزشکی توسط متخصص زنان صورت می گیرد. حال برای اینکه با جزییات علائم نداشتن پرده بکارت بیشتر آشنا شوید بهتر است تا با ما در این مقاله همراه باشید.



علائم و نشانه های نداشتن پرده بکارت چیست
شاید بسیاری از افراد شناخت و تعریف ذهنی درستی از پرده بکارت نداشته باشند، از این رو بهتر است تا در ابتدا مفهوم پرده بکارت را برای شما شرح دهیم. پرده بکارت بخش خارجی اندام تناسلی دختران را تشکیل می دهد. این پرده در قسمت ورودی دهانه واژن قرار گرفته است که در بعضی دختران این پرده به دهانه واژن بسیار نزدیک است و در بعضی دیگر کمی دورتر از دهانه واژن است.

باید به این نکته اشاره کنیم که این پرده به قصد تشخیص باکره بودن در بدن دخترها وجود ندارد، بلکه دلیل اصلی وجود این پرده، این است که بیماری های عفونی به رحم و دستگاه تناسلی دختران انتقال پیدا نکند به خصوص در دوران نوزادی.

در خصوص علائم نداشتن پرده بکارت باید بگوییم این پرده انواع مختلفی دارد. در صورتی که این پرده به دلایلی همچون سقوط، ضربه شدید و... دچار آسیب و یا پارگی شود ممکن است بدون علائم باشد. اما در بعضی افراد نیز علائمی به شرح زیر دارد:

خونریزی: شایع ترین نشانه پارگی پرده بکارت، خونریزی است. این خونریزی ممکن است شدید، کم و یا در حد چند قطره باشد. در بعضی از افراد هم ممکن است هیچ خونریزی وجود نداشته باشد.

درد: یکی دیگر از دلایل پارگی و نداشتن پرده بکارت، درد است. بعضی افراد ممکن است درد بسیار شدیدی را تجربه کنند و بعضی دیگر ممکن است درد خفیف و بسیار جزئی را متحمل شوند.

با خواندن موارد بالا شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا خونریزی پارگی پرده بکارت با خونریزی قاعدگی شباهت دارد و یا راه تشخیص این دو از یکدیگر چیست؟ در جواب باید بگوییم خونریزی حاصل از پارگی بکارت در حد بسیار کم است و خون آن بسیار شفاف و رقیق است. همچنین این خونریزی بر خلاف خونریزی قاعدگی مستمر و ادامه دار نیست.

حتما بخوانید: پرده بکارت دو تکه



راه های تشخیص نداشتن پرده بکارت چیست
علائم نداشتن انواع پرده بکارت به گونه ای هستند که شاید شما به طور دقیق نتوانید آن را تشخیص دهید. در واقع برای بررسی و تشخیص دقیق این موضوع حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و طی انجام معاینات پزشکی از سالم بودن یا نبودن این پرده اطمینان حاصل کرد. دلایل نداشتن پرده بکارت بسیار متعدد هستند و صرفا به دلیل برقراری رابطه جنسی نیست. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید بعضی از پستانداران نیز پرده بکارت دارند؛ بنابراین وجود داشتن یا نداشتن این پرده اصلا دلیل خوبی برای اثبات باکره بودن نیست.

با این وجود متاسفانه در فرهنگ ما موضوع بکارت به شدت مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد و از این رو بسیاری از دختران جوانی که ممکن است طی یک ضربه شدید تا حادثه اتفاقی دچار درد و خونریزی شده باشند، این نگرانی را داشته باشند که شاید پرده بکارت خود را از دست داده باشند و در صدد ترمیم پرده بکارت بر آیند.

شاید این دختران امکان مراجعه حضوری به پزشک برای تشخیص سلامت بکارت را نداشته باشند، بنابراین ما در ادامه به چند راه برای تشخیص سلامت بکارت اشاره می کنیم؛ اما لازم است تا بدانید هیچ کدام از این دلایل علمی و دقیق نیستند و تنها راه تشخیص نداشتن پرده بکارت معاینه پزشکی است.

به طور کلی یکی از علائم نداشتن پرده بکارت، تغییر شکل مهبل است. اگر مهبل به شکل عدد 7 باشد، این به دلیل پارگی با رابطه جنسی می باشد. زیرا در اثر وارد شدن فشار به واژن دیواره های مهبل فرج به شکل 7 در می آیند. البته ناگفته نماند دلایل دیگری همچون دوچرخه سواری، کوهنوردی، رقص باله اسب سواری و... نیز موجب تغییر حالت مهبل فرج می شوند.





اگر پارگی به دلیل رابطه جنسی باشد، ممکن است تا نواحی اطراف فرج مانند مجاری ادراری، پوسته بین مقعد و مهبل و... نیز آسیب ببینند و تغییر حالت پیدا کنند.

حتما بخوانید: پرده بکارت حلقوی



دلایل نداشتن پرده بکارت چیست
علائم نداشتن پرده بکارت متعدد هستند. شما می توانید با وجود نشانه ها و تغییرات جسمی در بدن خود متوجه پارگی و آسیب پرده بکارت شوید. اما شایع ترین دلایل نداشتن پرده بکارت به شرح زیر است:

وجود ذرات دستمال کاغذی یا پنبه در دوران قاعدگی:

یکی از علائم نداشتن پرده بکارت، مشاهده ذرات دستمال کاغذی و پنبه بر روی پد بهداشتی در دوران قاعدگی است. معمولا کسانی که پرده بکارت خود را از دست داده اند، در دوران قاعدگی زمانی که خود را با دستمال کاغذی خشک می کنند، ممکن است ذرات این دستمال وارد واژن آنها شود و موقع تعویض پد بهداشتی این ذرات را با خونریزی قاعدگی مشاهده کنند.

ایجاد زخم:

همانطور که گفتیم اصلی ترین هدف پرده بکارت، محافظت از دستگاه تناسلی دختران در برابر عفونت ها و بیماری های مختلف است. اگر بکارت وجود نداشته باشد، ممکن است با ابتلا به بیماری هایی همچون دیفتری، به زخم رحم و ناحیه تناسلی مبتلا شوید.

خود ارضایی:

بسیاری از کسانی که خودارضایی می کنند، ممکن است در این حین به پرده بکارت خود آسیب برسانند.

دخول اجسام خارجی:

یکی دیگر از دلایل و علائم نداشتن پرده بکارت، دخول اجسام خارجی به داخل واژن است. شاید این اتفاق در سنین بسیار پایین و حتی در کودکی برای یک دختر رخ دهد و صرفا به جهت کشف بدن خود باشد.

پرت شدن و دویدن:

از دیگر دلایل نداشتن پرده بکارت می تواند پرت شدن و سقوط از ارتفاع باشد. همچنین بسیاری از افراد پرده بکارت نازکی دارند، ممکن است این پرده با دویدن های سریع دچار آسیب و پاری شود.

عمل های جراحی:

بسیاری از عمل های جراحی ممکن است به پرده بکارت آسیب برساند. البته اگر چنین عمل هایی موجب آسیب به بکارت شوند، حتما پزشک قبل از انجام عمل این موضوع را با شما در میان می گذارد.

در ادامه بخوانید: پرده بکارت مصنوعی



کلام آخر

در فرهنگ ما ایرانی ها پرده بکارت اصلی ترین دلیل برای باکره بودن یک دختر است. اما در حقیقت بکارت نقش دیگری در بدن یک دختر دارد. از این رو بسیاری از افراد با مشاهده علائم نداشتن پرده بکارت، وحشت زده می شوند. بهترین راه در میان گذاشتن این موضوع و دغدغه خود با فرد مورد اعتماد به خصوص والدین است.




سوالات متداول


1- علائم و نشانه های نداشتن پرده بکارت چیست؟
معمولا راه تشخیص نداشتن پرده بکارت، با معاینه پزشکی توسط متخصص زنان صورت می گیرد که در متن مقاله سرج داده شده است.




2- راه های تشخیص نداشتن پرده بکارت چیست؟
به طور کلی یکی از علائم نداشتن پرده بکارت، تغییر شکل مهبل است که در متن مقاله سایر روش های آن ارائه شده است.




3- دلایل نداشتن پرده بکارت چیست؟
نداشتن پرده بکارت دلایل مختلفی به همراه داشته که در متن مقاله رایج ترین دلایل به طور کامل شرح داده شده است.

منبع : علائم نداشتن پرده بکارت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DyOB
مطلب قبلی
مهارت تفکر نقاد
مطلب بعدی
سن حرف زدن کودک
نظرتان را بنویسید