همه چیز در مورد انگشتر عقیق زنانه

همه چیز در مورد  انگشتر عقیق زنانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

عقیق چیست؟

عقیق سنگی بسیار پربرکت و سرشار از خواص می باشد که در روایات زیادی بر اهمیت آن تاکید شده است.انگشتر عقیق زنانه در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود.هم چنین سنگ هایی وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی در تجارت آن ها را جزء خانواده عقیق محسوب می کنند مانند عقیق سلیمانی یا چشمی(بابا قوری)، عقیق شجری ، عقیق خزه ای.سنگ عقیق در کشورهایی هم چون یمن، هندوستان، ایران، چین در رنگ های قرمز، زرد و سفید یافت می شود.

 

انواع نگین انگشتر عقیق

 

عقیق از جمله سنگ‌ هایی است که به واسطه خواص و فواید منحصر به فردش ، به عنوان نگین جواهرات ارزان  مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد.

به طور کلی نگین های عقیق، تنوع رنگی بالایی دارند تا جایی که میتوان گفت تمام رنگ‌های طبیعت در آنها به کار رفته است.

از جمله رنگ‌های زیبایی که میتوان برای نگین عقیق زنانه نام برد، انواع رنگ‌های سبز، سرخ، کبود، سوسنی، سفید، نارنجی و … است که مهم ‌ترین آنها را معرفی خواهیم کرد و ضمن آن به گوشه‌ ای از خواص هر رنگ از عقیق اشاره میکنیم.

انگشتر عقیق زنانه

عقیق سوسنی

 

عقیق سوسنی که بازه رنگی صورتی تا بنفش را در برمیگیرد، به دلیل سطح انرژی بالایش نقش محافظتی دارد و در میان بسیاری از مردم شناخته شده است.انگشتر جواهر مزین به این رنگ از عقیق، به عنوان طلسم شخصی عمل می‌کند و کارایی فرد را افزایش میدهد. بنابراین اگر میخواهید از نظر ذهنی قوی عمل کنید و در برابر حوادث و مشکلات متعدد تاب بیاورید، عقیق سوسنی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

عقیق سبز

 

عقیق سبز یکی از بهترین و چشم ‌نواز ترین رنگ‌های نگین عقیق است که از منظر بسیاری از صاحبنظران، اعتدال میان روح و جسم را افزایش میدهد و انعطاف پذیری ذهنی و عاطفی فرد را بهبود میبخشد.این رنگ در میان تمام زیر گروه‌ های عقیق، قدرت شگفت ‌آور شفا بخشی دارد.از این رو توصیه می‌شود که خانم‌ ها با انداختن این انگشتر از آفت بیماری‌ های مختلف خلاص شده و زندگی سرشار از سبزی و طراوت را تجربه کنند.البته فواید عقیق سبز منحصر به همین موارد نیست.این رنگ از عقیق، شجاعت را در دل پوشنده خود افزایش میدهد.پس اگر میخواهید نتایج مثبتی در محل کار خود مشاهده کنید یا در زندگی احساس قدرت نمایید، انداختن انگشتر عقیق با نگین سبز می‌تواند به شما یاری رساند.

 

عقیق کبود

 

عقیق کبود که تمام طیف رنگی آبی را از روشن تا کبود شامل می‌شود، گونه ‌ای از عقیق است که بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. رنگ آبی این سنگ، به عنوان یک عنصر با انرژی شفا بخش عالی شناخته می‌شود و اعتقاد بر این است که این سنگ انرژی های منفی را کاهش داده و باعث آزادسازی تنش های عصبی و آرامش بخشی می‌شود.

 

عقیق سرخ

 

این گونه از عقیق که در میان انواع انگشتر های زنانه کاربرد فراوانی دارد، از جذاب ترین نوع عقیق ها است .زیرا نه تنها قلب، بلکه ذهن را هم به سمت ایده های جدید راهنمایی می‌کند.عقیق سرخ انرژی های منفی را از فرد دور میسازد، باعث افزایش خلاقیت، محافظت و پایداری می‌شود و حتی باعث می‌شود تا احساس کنید قدرت بدنی تان افزایش یافته است.

 

مدل های انگشتر عقیق زنانه

 

یکی از مدل انگشتر های زنانه که بسیار مورد توجه قرار میگیرد ،مدل یمنی و اصل می باشد.این انگشترها طرفداران خاص خودشان را دارند . به جز زیبایی بی نظیری که دارند دارای کلی خواص شگفت انگیز هستند. میتوان گفت خانم هایی که انگشتر عقیق به دست میکنند احساس خوشبختی و خوش شانسی بیشتری میکنند و همچنین استرس کمتری دارند.

انگشتر عقیق،در انواع رنگ های سبز، زرد، سیاه، سرخ، کبود وجود دارد که انتخاب آن ها سلیقه ای است که میتوانند رکاب های طلا یا نقره داشته باشند که ساده یا نگین دار باشد.

انگشتر عقیق سبز رنگ زنانه با رکاب نقره نگین دار انتخاب خوبی برای خانم هایی است که جواهرات میپسندند و برای خانم های جوان مناسب است.

انگشتر عقیق زرد رنگ که به انگشتر شرف الشمس معروف است بیشترین طرفدار را بین خانم ها دارد و باعث افزایش رزق و روزی، برآورده شدن آرزوها، رفع چشم زخم و… میشود. انگشتر شرف الشمس با رکاب نگین دار برای خانم ها عالی است.

انگشتر عقیق زنانه بر خلاف قیمت حلقه ازدواج زنانه در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می دهد.برای تعالی، شادابی و آرامش روح و همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است. در گذشته بسیاری از ائمه معصومین (ع) از انگشتر عقیق استفاده نموده و بر خواص و اهمیت انگشتر عقیق در گشایش روزی و دفع بلایا تاکید می نمودند.

 

 

روشهای تشخیص انگشتر عقیق اصل با نوع بدل

 

انگشتر عقیق را با آتش نمی توان سوزاند.

 

سنگ عقیق روی شیشه خط می اندازد.

 

انگشتر عقیق در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می دهد.

 

شی نوک تیز روی انگشتر عقیق اثری ندارد و ردی نمی اندازد.

لینک مرجع https://jewellery-unique.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KPKl
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر