شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا 2024

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا 2024
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

به دنیا آمدن در یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا و داشتن حداقل تحصیلات دیپلم یا دو سال سابقه کار، شرایط اساسی ثبت نام لاتاری آمریکا 2024 هستند. افرادی که واجد شرایط باشند، می توانند از اواسط ماه اکتبر به سایت رسمی لاتاری مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. تنها در صورت برنده شدن لازم است داشتن شرایط لاتاری آمریکا ۲۰۲۴ را اثبات نمایند.

 

 

برنامه ویزای تنوع نژادی یا لاتاری آمریکا، افراد ساکن در کشورهای مختلف دنیا را قادر می سازد تا برای گرفتن اقامت دائم آمریکا درخواست خود را ثبت نموده و در قرعه کشی برگ برنده امریکا شرکت کنند. لاتاری آمریکا 2024 نیز همانند سال های گذشته فقط درخواست های الکترونیکی (آنلاین) را می پذیرد و متقاضیان می بایست فرم ثبت نام را در سایت رسمی لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov تکمیل کرده و عکس خود را با فرمت قابل قبول بارگذاری نمایند.

هر سال با فرا رسیدن ماه اکتبر امکان ثبت نام در لاتاری آمریکا فراهم شده و بسیاری از متقاضیان تمایل دارند پیش از هر اقدامی از شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۴ مطلع شوند. در پاسخ به این افراد باید گفت که برای ثبت نام Lottery 2024 دو شرط کلی وجود دارد که در ادامه این مطلب شرح داده شده است.

 

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا 2024

برای بسیاری از روش های مهاجرت نظیر مهاجرت کاری، تحصیل در خارج از کشور و ... شرایط خاصی مثل داشتن معدل بالا، مدرک زبان معتبر یا پیشنهاد کاری از خارج از کشور لازم است، اما وزارت امور خارجه آمریکا در دستورالعمل ثبت نام لاتاری، شرایط ساده تری را برای متقاضیان شرکت در این رویداد در نظر گرفته است و تقریبا هر کسی با داشتن شرایط زیر می تواند فرم لاتاری آمریکا را تکمیل کند:

 

1متقاضی باید متولد یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام باشد.

 

کشور محل تولد متقاضیان نباید در فهرست کشورهای ممنوع برای شرکت در لاتاری آمریکا قرار داشته باشد. کشورهایی که نرخ مهاجرت آن ها به امریکا بسیار زیاد بوده، نمی توانند در لاتاری آمریکا 2024 شرکت نمایند. تابعیت افراد در این فرآیند اهمیت ندارد بلکه شرط اصلی، کشور محل تولد شخص مطابق با نقشه های سیاسی فعلی جهان است. فهرست کشور های غیر مجاز برای ثبت نام ۲۰۲۴ Lottery منتشر شده که بدین شرح است:

 

بنگلادش، برزیل، کانادا، چین (از جمله هنگ کنگ)، کلمبیا، جمهوری دومنیکن، السالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، انگلستان (به جز ایرلند شمالی) و ویتنام.

 

در صورتی که همسر فرد متولد یکی از کشورهای مجاز باشد، آن شخص می تواند کشور همسرش را در فرم ثبت نام خود وارد کند. البته در این صورت نام همسر حتما باید به عنوان همراه اعلام شود.

 

در صورتی که پدر و مادر فرد در یکی از کشورهای مجاز به دنیا آمده باشند یا در حال حاضر اقامت دائم یکی از کشورهای مجاز را داشته باشند، شخص می تواند آن کشور را در فرم لاتاری آمریکا وارد کند.

 

2متقاضی باید مدرک حداقل دیپلم یا سابقه دو سال کار داشته باشد.

 

افرادی که تحصیلاتشان حداقل معادل دیپلم دبیرستان آمریکا که شامل مجموع 12 سال تحصیل در مدارس و دبیرستان بوده ( معادل با مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید یا دیپلم نظام قدیم ایران ) ، می توانند در لاتاری آمریکا 2024 شرکت کنند.

 

در صورتی که فرد تحصیلات کافی نداشته باشد در صورت دارا بودن سابقه دو سال کار حرفه ای که نیاز به آموزش داشته باشد در پنج سال اخیر، می تواند نسبت به ثبت نام لاتاری گرین کارت ۲۰۲۴ اقدام نمایند.

 

3متقاضی باید گذرنامه معتبر داشته باشد.

 

در ژوئن 2019، مقامات ایالات متحده قوانین شرکت در لاتاری گرین کارت را گسترش دادند و از آن زمان، داشتن گذرنامه معتبر نیز برای ثبت نام لاتاری آمریکا ضروری بوده و یکی از مدارک ثبت نام لاتاری به حساب می آید. فرد متتقاضی باید اطلاعات شماره پاسپورت، تاریخ انقضا گذرنامه و کشور صادر کننده را برای ثبت نام وارد کند. لازم به ذکر است که اطلاعات گذرنامه فقط از شخص ثبت نام کننده خواسته می شود و وارد کردن این داده ها برای همراهان شخص ضروری نیست.

 

گذرنامه باید حداقل تا پایان دوره ثبت نام که معمولا در ابتدای نوامبر هر سال است، معتبر باشد. اگر گذرنامه شما قبل از اعلام نتایج لاتاری منقضی شده، گذرنامه فاقد اعتبار خود یا حداقل یک کپی از آن را نگه دارید.

 

4متقاضی نباید ممنوعیت خروج از کشور داشته باشد.

 

حتما بخوانید: دریافت شماره پاسپورت با کدملی برای ثبت نام لاتاری آمریکا

 

 

شرایط عکس ثبت نام لاتاری آمریکا 2024

یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری، عکس متقاضیان بوده که می بایست دارای شرایط اعلام شده باشد. در ادامه شرایط عکس ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۴ برای متقاضیان توضیح داده شده است.

 

عکس لاتاری آمریکا باید حتما رنگی و زمینه عکس سفید باشد.

 

عکس به گونه ای گرفته شود که از بالای سر تا انتهای چانه فرد حدود 50 درصد تا 69 درصد ( 22 تا 35 میلی متر ) از زمینه عکس را پوشانده باشد.

 

عکس به شکل مربع با ابعاد 5 در 5 سانتی متر باشد و در نورپردازی مناسب گرفته شود به طوری که سایه روی چهره نباشد.

 

 عکس باید ظاهر فعلی متقاضی را نشان دهد و نباید بیش از 6 ماه از زمان گرفتن عکس لاتاری گذشته باشد.

 

گردی صورت باید به طور کامل مشخص باشد و موها نباید بخشی از چهره را بپوشانند.

 

فرد نباید کلاه و عینک داشته باشد، اما داشتن حجاب در صورت مشخص بودن صورت به طور کامل مانعی ندارد.

 

افراد دارای سمعک در عکس لاتاری می توانند سمعک خود را به همراه داشته باشند، با این حال وجود هدفون، هندزفری و وایرلس در عکس قابل قبول نیست.

 

مشخصات عکس لاتاری آمریکا 2024 ابعاد : 600 در 600 پیکسل، فرمت : فایل jpg. و حجم عکس : حداکثر 240 کیلو بایت است.

 

عکس های دارای تیک سبز قابل قبول و عکس های دارای ضربدر قرمز غیر قابل قبول هستند.

 

شرایط ثبت نام لاتاری

 

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری امریکا عکس فرد می باشد. عکسی که افراد می بایست هنگام ثبت نام در لاتاری ثبت نمایند می بایست دارای شرایط و ضوابط خاصی باشد. برای اطلاع از شرایط عکس ثبت نام لاتاری امریکا مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: شرایط عکس ثبت نام لاتاری آمریکا

 

مشاوره شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا 2024

اثبات شرتایط ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ تنها در صورتی ضروری است که شرکت کننده در لاتاری گرین کارت آمریکا 2024 برنده شود بنابراین ارسال مدارک برای اثبات این شرایط در زمان ثبت نام Lottery لازم نیست. با این حال متقاضیان می بایست اطلاعات خود را با دقت و صداقت کامل وارد کنند چرا که در صورت وجود مغایرت اطلاعات متقاضی با شرایط ذکر شده، حتی در صورت برنده شدن در لاتاری ویزا برای ورود به آمریکا به این دسته از افراد تعلق نمی گیرد.

 

از آنجا شرط داشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری به تازگی به شرایط موجود اضافه شده و بسیاری از افراد هنوز از این شرط آگاهی ندارند، در زمان ثبت نام لاتاری به مشکل برخورده و ممکن است نتوانند در مهلت ثبت نام لاتاری پاسپورت خود را بگیرند. بر این اساس توصیه می کنیم که حتما حداقل یک ماه قبل از شروع ثبت نام لاتاری پاسپورت خود را دریافت کرده و یا از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل ثبت نام لاتاری آمریکا

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص لاتاری آمریکا را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا باشید.

 

برای اطلاع از جزئیات ثبت نام لاتاری 2024 برای آن دسته از افرادی که پاسپورت ندارند و یا پاسپورتشان منقضی شده، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

در ادامه بخوانید: شرایط زندگی برندگان لاتاری آمریکا



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا ایرانیان می توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند ؟

✔️ بله . اسامی کشورهای غیر مجاز برای شرکت در لاتاری آمریکا هر سال اعلام می شود که نام ایران در میان این کشورها قرار ندارد . برای اطلاع از سایر شرایط شرکت در لاتاری این مقاله را مطالعه نمایید .



 

2- ✔️ حداقل میزان تحصیلات برای شرکت در لاتاری آمریکا چه میزان است ؟

✔️ متقاضیان شرکت در لاتاری آمریکا می بایست حداقل مدرک دیپلم داشته باشند یا در غیر این صورت دارای دو سال سابقه کار باشند که برای مطالعه توضیحات تکمیلی در این مورد می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .



 

3- ✔️ آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی برای شرکت در لاتاری آمریکا لازم است ؟

✔️ خیر . برای شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا نیازی به داشتن مدرک زبان نیست و سایر شرایط در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا 2024

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rjnp
نظرتان را بنویسید