تاثیر کار بر زندگی

تاثیر کار بر زندگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
آن وقت ها می گفتند کار جوهر مرد است! اما امروزه دیگر به همه ثابت شده که شغل زن و مرد نمیشناسد! همه ما می دانیم که نقش کار در ابتدا برای درآمد و رفاه در زندگی است اما آیا فواید شغل در زندگی فقط مربوط به بخش های مادی است؟ داشتن کار روی ذهن ما چه تاثیری دارد؟ بر روی روابط ما چه اثرگذاری دارد؟ چطور می توان گفت که یک شخص با کار خود شناخته می شود؟ 

تاثیر کار بر زندگی افراد از ابعاد مختلف پوشیده نیست و بسیار بدیهی می باشد، کار افراد بر روی شخصیت، نوع روابط، طرز برخورد با موارد مختلف و موارد دیگر بسیار تاثیر گذار است، که در این مقاله به بررسی تاثیر کار بر زندگی پرداخته شده است.



کار کردن برای چیست و چه اهمیتی دارد
کار کردن از زمانی شروع شد که درآمدزایی معنا گرفت و در واقع درآمدزایی نیز برای خرج کردن اهمیت پیدا کرد! افراد کار می کنند تا پول درآورند و بتوانند دید اقتصادی بهتری داشته باشند، ماشین مورد علاقه خود را بخرند، به سفرهایی که در رویای خود می بینند بروند و سعی کنند بهترین رفاه را داشته باشند. پس تا به اینجای مقاله، شغل داشتن یعنی آسایش و به طبع آرامش البته از نظر مادی.

حالا دو تا سوال مطرح است؟ کسی که ارث بزرگی به او رسیده است نباید کار کند؟ اگه پاسخ خیر است پس چرا عده ای با داشتن ارث و پول زیاد باز هم کار می کنند؟ و اگر پاسخ بله است اصلاً چه دلیلی دارد فردی که پول دارد باز هم کار کند؟ طمع کار است؟

موضوع از این قرار است که وقتی من و شما و همه افرادی اگر می توانیم خدمتی به جامعه کنیم آن را دریغ نمی کنیم و اینجاست که مشخص می شود کار کردن خیلی ارتباطی به حساب بانکی ما ندارد!

ادمها کار می کنند تا نقش خود را در جامعه پررنگ کنند، کار کردن یعنی ایجاد هدف به طوری که بتوان زندگی را در سطحی نرمال پشت سر گذاشت. درآمدزایی این روزها بسیار مهم است و ما هم منکر این امر نمی شویم اما بیشتر روی صحبت ما، جنبه های دیگر از مزیتی داشتن شغل است که می تواند از ما یک آدم دیگر بسازد.

حتما بخوانید: رضایت شغلی چیست


شغل چه تاثیری بر زندگی فرد دارد
میخواهم به زبانی ساده به شما بگویم که تاثیر داشتن شغل تنها درآمدزایی نیست!

داشتن شغل به شخص کمک می کند تا منظم باشد. به موقع از خواب بیدار شود، به موقع ناهار بخورد و بداند که این روال بخشی از زندگی اوست و زندگی درست است که روی اصول باشد.

شخص با اهداف خود زندگی می کند و اقدام به رشد در کار خود دارد او همه سعی خود را می کند تا رویاهایش به نتیجه برسد و در این مسیر از پشتکار خود استفاده می کند.

کار به ما یاد میدهد مفید باشیم! فرقی نمی کند در منزل خیاطی می کنیم و یا در بزرگترین بیمارستان دنیا مشغول به جراحی هستیم، این دنیا نیاز به خیاط و پزشک دارد و هر یک در جایگاه خود اثربخش هستند.

کار افکار اقتصادی افراد را رشد میدهد و سبب می شود استقلال را درست معنی کنند.

بانوان به واسطه داشتن شغل دیگر به ازدواج اجباری تن نمی دهند و این یعنی بستر درست در زندگی.

داشتن شغل تاثیر بسیار بر روحیه داشته و منجر به جلوگیری از بروز علائم افسردگی می شود.

اصطلاحی وجود دارد که می گوید بیکاری آدم را معتاد می کند! نه اینکه حتما مواد مصرف کنیم اما ناخودآگاه سراغ کارهای منفی می رویم و به آن عادت می کنیم. معتاد خوردن، معتاد شبکه های مجازی و ... بنابراین برای جلوگیری از آن باید راه های فرار از بیکاری را پیدا کنیم.

نقش کار در زندگی برای تک تک افراد اثر بخش است حتی دانشجویی که به صورت پاره وقت کار می کند و درآمدی اندک دارد. آثار کار در زندگی بر روح انسان اثر می گذارد و احساس مفید بودن به او می دهد و این بخش مهمی از زندگی است.

حتما بخوانید: فشار شغلی و تاثیرات آن


چگونه با کار تاثیر مثبت بر سبک زندگی بگذاریم
فکر کنید شخصی هیچ شغلی ندارد، صبح ها تا لنگ ظهر می خوابد، از خواب بیدار می شود، لقمه ای در دهان خود می گذارد و روی مبل ولو می شود.

حال فرض کنید فردی 7 صبح بیدار می شود، لباس خود را به تن می کند، صبحانه می خورد و به محل کار می رود، افراد زیادی را میبیند و با آنها صحبت می کند.

تفاوت این دو شخص از نظر روحیات کاملاً مشخص است. وقتی کار می کنیم دوست داریم زندگی مان هدف دار باشد، برای رسیدن به هدف حرکت می کنیم. نقش کار در زندگی برای بانوان از نظر روحی بسیار بیشتر از مردان است. استقلال مالی برای بانوان ارزش زیادی دارد. به انها کمک می کنند فرزندان خود را مستقل بار بیاورند از وابسته بودن افراطی دوری می کنند و خودشان برای آینده هدف گذاری می کنند.

تاثیر کار بر زندگی به این صورت است که سبب می شود، پس انداز کردن را یاد بگیریم، نگاهمان به خرج کردن و نحوه آن فرق می کند. یاد می گیریم که چطور باید درآمدمان را مدیریت کنیم. روزهای تعطیل و تفریح برایمان لذت بیشتری دارد و بابت نعمتهایی که خدا به ما داده شکر گذار هستیم. یاد می گیریم که مفید باشیم و مفید بودن را به مردم یاد دهیم.

حتی شخصی که شغلی در منزل دارد با هدفی از خواب بیدار می شود، یاد می گیرد چطور مدیریت زمان کند و از زمان خود نهایت استفاده را داشته باشد. داشتن شغل باعث می شود از خواب زیاد و تفریح افراطی دوری کنیم و سعی کنیم برای خودمان ارزش بیشتری قائل باشیم.

بیایید یک بار با هم مرور کنیم که تاثیر شغل بر زندگی باعث می شود، جوانتر باشیم، چون روحمان مثبت اندیش است، هدف داشتن را یاد گرفته است و بخشی از نیازهایمان به دست خودمان برطرف می شود.

حتما بخوانید: مهارت زندگی چیست
 کلام آخر

تاثیر کار بر زندگی افراد غیر قابل انکار بوده و هر فردی زمانی که شرایط آن را به دست آورد باید برای پیدا کردن شغل مناسب با درآمد مناسب اقدام کند. داشتن شغل و استقلال مالی در همه ابعاد زندگی تاثیر داشته و منجر به استقلال و هویت فردی می شود.




سوالات متداول


1- کار کردن برای چیست و چه اهمیتی دارد؟
کار کردن از زمانی شروع شد که درآمدزایی معنا گرفت و در واقع درآمدزایی نیز برای خرج کردن اهمیت پیدا کرد که در متن مقاله توضیحات ان ارائه شده است.




2- شغل چه تاثیری بر زندگی فرد دارد؟
تاثیر داشتن شغل تنها درآمدزدایی نبوده بلکه این مسئله بر ابعاد مختلف زندگی تاثیر دارد که در متن مقاله اثرات آن به طور کامل شرح داده شده است.




3- چگونه با کار تاثیر مثبت بر سبک زندگی بگذاریم؟
شغل و کار هر فردی منجر به سبک زندگی بهتر او و سلامت جسم و روان شده که در متن مقاله اطلاعاتی در این مورد ارائه شده است.

منبع : تاثیر کار بر زندگی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9VXZ
نظرتان را بنویسید