شرایط ثبت نام آزمون سردفتری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرایط ثبت نام آزمون سردفتری 1400 را می‌ توان در 3 زیر مجموعه مختلف دسته بندی کرد. شرایط عمومی، شرایط اختصاصی و شرایط سنی. پس از اعلام تاریخ ثبت نام، داوطلبان باید از شرایط ثبت نام آزمون سردفتری مطلع شده و سپس با سنجش شرایط مهم برای ثبت نام خود اقدام کنند.



سازمان ثبت اسناد رسمی و املاک کشور، نهاد برگزار کننده آزمون بزرگ سردفتری هر چند سال یکبار شرایط لازم را برای برگزاری این امتحان بزرگ فراهم آورده و به متقاضیان فرصت می‌ دهد تا خود را برای شرکت در این امتحان بزرگ کشوری آماده کنند. برای شرکت در اين آزمون مانند هر امتحان مهم دیگری لازم است به یک سری قوانین و شرایط مهم توجه داشته باشید.

شرایط شرکت در آزمون سردفتری 1400 در دفترچه راهنمای این آزمون ذکر شده و اطلاع رسانی می‌ شود. یکی از مهم ترین شرایط این آزمون، شرط سنی بوده که در ادامه به بررسی آن پرداخته و شرایط ثبت نام آزمون سردفتری و کلیه قوانین و به موارد مهمی که برای شرکت در این آزمون باید رعایت شوند اشاره می‌ کنیم.



شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری 1400
آزمون سردفتری یکی از مهم‌ ترین آزمون های حقوقی کشور است که در طی چندین سال گذشته به شکل نامنظم و در طی فواصل زمانی مختلف برگزار شده است. در واقع برای برگزاری این آزمون در هر سال تاریخ دقیقی تعیین نمی‌ شود و هر چند سال یکبار سازمان ثبت اسناد رسمی کشور، تاریخی را برای ثبت نام آزمون سردفتری تعیین کرده که هر یک از داوطلبان می‌ توانند برای شرکت در آن اقدام کنند.



آخرین آزمون سردفتری در تیر ماه سال 97 برگزار شده و ثبت نام آن از اردیبهشت ماه این سال آغاز شد؛ با توجه به این مورد می‌ توان پیش بینی کرد که زمان برگزاری آزمون سردفتری معمولا در بهار یا تابستان می باشد. موردی که وجود دارد این است که پس از اعلام تاریخ ثبت نام، داوطلبان باید از شرایط ثبت نام آزمون سردفتری 1400 مطلع شوند و سپس با سنجش شرایط مهم برای ثبت نام خود اقدام کنند.



به دلیل اهمیت بسیار بالای مشاغل حقوقی مانند شغل سردفتری، شرایط ثبت نام در آزمون سردفتری بسیار خاص هستند؛ تمامی شرایط لازم از طریق دفترچه آزمون سردفتری به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد و علاوه بر آن در سامانه آنلاین ثبت اسناد رسمی و املاک کشور به آدرس ssaa.ir منتشر می‌ شود و در دسترس تمام داوطلبان قرار می‌ گیرد.







به طور کلی شرایط ثبت نام آزمون سردفتری را می‌ توان در 3 زیر مجموعه مختلف دسته بندی کرد؛ شرایط عمومی، شرایط اختصاصی و در نهایت شرایط سنی. شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری 1400 به شرح زیر است:



داوطلبان باید حتما ایرانی باشند و تابعیت ایرانی داشته باشند.

التزام به قوانین جمهوری اسلامی ایران برای هر یک از داوطلبان واجب است.

هر یک از داوطلبان باید کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت داشته باشند (برای آقایان)

عدم سوء سابقه کیفری و سوء پیشینه که باعث محرومیت آن‌ ها از حقوق اجتماعی شده باشد.

عدم محکومیت به انفصال دائمی از خدملت دولتی کشور

گواهی عدم اعتیاد صادر شده از جانب پزشک تایید شده و قانونی



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری



شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری 1400
علاوه بر شرایط عمومی برای ثبت نام در این آزمون مهم، یک سری شرایط اختصاصی نیز وجود دارند که لازم است در زمان ثبت نام سردفتری مورد توجه قرار گیرند. بعضی شرایط ثبت نام آزمون سردفتری در دسته شرایط و قوانین اختصاصی قرار می‌ گیرند و برای بررسی دقیق‌ تر تمامی قوانین و مصوبه‌ های این آزمون مهم کشوری، لازم است این دسته از قوانین را نیز به شکل دقیق تحت بررسی قرار داد. شرایط اختصاصی برای داوطلبان جهت شرکت در این امتحان بزرگ به شرح زیر است:



با توجه قوانین دفاتر اسناد رسمی و با در نظر گرفتن ماده 9، متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون بزرگ، باید حداقل 24 سال سن داشته باشند؛ علاوه بر آن حداکثر سن متقاضیان برای ثبت نام باید 50 سال باشد.



عدم اشتغال هر یک از متقاضیان در زمان ثبت نام در مشاغل حقوقی همچون قضاوت، وکالت، مدیریت مراکز و شرکت‌ های بزرگ بازرگانی، مدیریت موسسات فعال تحت نظر دولت، شرکت‌ها و مراکز بیمه و فعالیت به عنوان یکی از اعضای موسسات دولتی و همچنین کار در شهرداری یکی از شروط بسیار مهم اختصاصی برای متقاضیان جهت شرکت در این آزمون بزرگ است.



برخورداری از شروط مرتبط با مدرک تحصیلی برای شرکت در این آزمون، از قوانین مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد.



تمامی این شرایط در زمان ثبت نام آزمون سردفتری به وسیله دفترچه راهنما این آزمون اطلاع رسانی می‌ شود. علاوه بر آن افراد می‌ توانند با مراجعه به سامانه آنلاین سازمان ثبت اسناد رسمی و املاک کشوری نیز، از این شرایط مطلع شوند.



بیشتر بخوانید: دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سردفتری









شرایط سنی ثبت نام آزمون سردفتری 1400
داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون بزرگ، باید از شرایط سنی لازم نیز برخوردار باشند. شرایط سنی آزمون سردفتری 1400 بخشی از شروط مهم اختصاصی برای متقاضیان و داوطلبان است که پیش‌ تر نیز به آن اشاره کرد؛ سن متقاضیان جهت ثبت نام و شرکت در این آزمون مهم، باید بین 24 الی 50 باشد. در کنار این قوانین، شرایط دیگری وجود دارد که به مدرک تحصیلی لازم برای متقاضیان جهت شرکت در آزمون ربط پیدا می‌‌ کند؛ این شروط و قوانین در موارد زیر خلاصه می‌ شوند:



داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته‌ های حقوقی، علوم و دانش ثبتی، حقوق مربوط به ثبت اسناد و املاک کشوری، حقوق سردفتری اسناد رسمی اخذ شده از دانشکده الهیات و یا داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته‌ های الهیات و معارف اسلامی از گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی اخذ شده از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که از جانب وزارت علوم کشور تاییدیه دریافت کرده‌ اند.



متقاضیان در صورت داشتن مدرک لیسانس از سایر رشته‌ ها، با شرط داشتن سابقه در حیطه دفتریاری به مدت حداقل 3 سال می‌ توانند در این آزمون مهم کشوری ثبت نام کنند.



داشتن مدرک اجتهاد که از مراجع اسلامی اخذ شده باشد.



مدرک افتا تایید شده از جانب ریاست قوه قضائیه کشور که از مراجع اسلامی اهل سنت اخذ شده باشد.



دفتریارانی که مدرک دیپلم کامل متوسطه دارند و همچنین دارای 7 سال سابقه کاری در زمینه دفتریاری هستند نیز، می‌ توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری







سهمیه‌ های آزمون سردفتری 1400
تا اینجا به بررسی مهم‌ ترین قوانین و شرایط ثبت نام آزمون سردفتری اشاره شد. این آزمون بزرگ نیز مانند هر امتحانی از سهمیه‌ ها و حقوقی مشخص برای افراد واجد شرایط برخوردار است که لازم است برای تکمیل بحث به آن‌ ها اشاره شود. سهمیه‌ های آزمون سردفتری به شرح زیر است:



افراد ایثارگر و جانبازان که میزان جانبازی آن‌ ها حداقل 10% می‌باشد.

آزادگانی که به مدت حداقل 3 ماه سابقه اسارت دارند.

رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه جنگیدن در میدان نبرد را دارند.

خانواده شهدا

خانواده جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها حداقل 25% می‌ باشد.

خانواده آزادگان.

خانواده رزمندگانی که حداقل 1 سال سابقه مبارزه داوطلبانه در میدان نبرد را دارند.



مشمولین برای استفاده از حق سهمیه خود، باید گواهی یا کارت ایثارگری را از مراکز اصلی ذیصلاح و پیش از فرا رسیدن تاریخ ثبت نام برگزاری آزمون دریافت کرده و در حین انجام پروسه ثبت نام خود برای شرکت در آزمون سردفتری، گزینه سهم ایثارگری را انتخاب کرده تا از سهمیه خود برای شرکت در این امتحان بزرگ بهره ببرند.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص شرایط ثبت نام آزمون سردفتری را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمای نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی هیوا می توانید از اخبار مرتبط با این حوزه مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون سردفتری



سوالات متداول


1- شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در آزمون سردفتری چه هستند ؟
از جمله شرایط شرکت در آزمون سردفتری داشتن مدرک در رشته های مرتبط است. برای مطالعه جزئیات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.




2- شرط سنی شرکت در آزمون سردفتری چیست ؟
مطابق متن مقاله، متقاضیان آزمون سردفتری می بایست دارای سنین بین 24 تا 50 باشند.




3- سهمیه های آزمون سردفتری چه هستند ؟
آزمون سردفتری دارای انواع سهمیه های ایثارگران، رزمندگان و جانبازان می باشد که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

منبع : شرایط ثبت نام آزمون سردفتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XZlW
نظرتان را بنویسید