صفر تا صد مدارس سمپاد مهارتی تیزهوشان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس سمپاد مهارتی ، نوعی از مدارس تیزهوشان هستند که برای پذیرش دانش آموزان متقاضی رشته های فنی حرفه ای در پایه نهم به دهم آزمون برگزار می کنند . هدف از تاسیس این مدارس پرورش استعداد های مهارتی دانش آموزان است .



همان طور که می دانیم هر کشوری به پرورش نیروهای نخبه در هر زمینه نیاز دارد که کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست . مدارس تیزهوشان از سال 66 در ایران با هدف نخبه پروری تاسیس شدند که در مقطع متوسطه دوم تنها در رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی و علوم انسانی اقدام به پذیرش دانش آموز می کردند .
اخیرا وزارت آموزش و پرورش با توجه به مطالعات روانشناسی مبنی بر شیوه های یادگیری افراد و نیاز جامعه به نیروهای مهارتی ، اقدام به تاسیس مدارس سمپاد مهارتی نمود که در ادامه درباره این مدارس توضیحات مفیدی شرح داده شده است .


هدف از تاسیس مدارس سمپاد مهارتیپرورش نیروهای متخصص در زمینه رشته های فنی حرفه ای یکی از دغدغه های فعلی جامعه است که البته می تواند دغدغه ای کاملا به جا باشد . نیاز به متخصصان کار آموخته و حرفه ای برای پیشبرد کارهای فنی امری ضروری بوده ، اما هستند دانش آموزانی که با توانایی های بالا وارد مدارس فنی حرفه ای با سطح آموزشی و متاسفانه امکانات پایین می شوند ، در نتیجه از این واقعیت که ممکن است بسیاری از این استعداد ها در مدارس معمولی شکوفا نشود ، نمی توان چشم پوشی کرد .


به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش برای تربیت کارآموختگان حرفه ای در رشته های مهارتی ، تصمیم به تاسیس مدارس سمپاد مهارتی گرفت چرا که دانش آموزان مدارس سمپاد از دیر باز دارای جو رقابتی ، سطح آموزشی و امکانات رفاهی بالایی هستند.


بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس سمپاد مهارتی


انتخاب مدارس سمپاد مهارتیهمه ما می دانیم که در نظام آموزشی کشورمان ، دانش آموزان برای ورود به پایه دهم نیاز به تکمیل فرم اولویت بندی انتخاب رشته دارند . انتخاب رشته می تواند تعیین کننده بخش مهمی از آینده شغلی هر دانش آموز باشد ، پس طبیعتا توجه به این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است .


وزارت آموزش و پرورش برای کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی خود کار های زیادی از جمله برگزاری آزمون های مشاوره ای انجام داده که البته تا حدود زیادی می توان گفت تنها کمک های آموزش و پرورش برای انتخاب رشته تحصیلی کافی نیست و دانش آموزان تاثیر پذیری زیادی از افرادی که با آن ها در ارتباط هستند ، دارند .


بیشتر بخوانید: راهنمای هدایت تحصیلی سایت همگاماگر شما دانش آموز پایه نهم هستید ، نیاز است از تجربه مشاوره مجرب استفاده کنید . متاسفانه سال هاست بسیاری از افراد فکر می کنند ، دانش آموزان مدارس فنی حرفه ای آنقدر که باید موفق نیستند و یا عنوان رشته های دهن پر کن را ندارند ، اول از هر چیزی ذهن خود را از این حرف های عامیانه پاک کرده و به آینده شغلی خودتان فکر کنید .






حتما در اطرافیان خود تحصیل کرده های بی مهارت زیادی را می بینید که شاید از دانشگاه های خوب فارغ التحصیل شده اند . قرار نیست تجربه های بد دیگران را تکرار کنید . دنبال ویژگی های فردی خود باشید . برای این کار می توانید از سوالات زیر هم استفاده کنید :


من چقد دوس دارم وقتم را در کارگاه ها ، آزمایشگاه ها و یا حتی سایت های کامپیوتری بگذرانم؟
میزان اهمیت ارتباط شغل آینده من با تحصیلاتم چقدر است ؟
آیا تحصیل را به خاطر اطرافیانم ادامه می دهم ؟
از چه مباحثی در دروسم لذت می برم ؟


پاسخ به این سوالات و بسیاری سوالات دیگر در این موارد می تواند به شما کمک کند که انتخاب بهتری برای آینده خود داشته باشید . اگر معتقدید از دانش آموزان با هوش و تلاشگر هستید و به این نتیجه رسیدید که رشته های فنی حرفه ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید ، صد در صد پیشنهاد ما به شما انتخاب مدارس سمپاد مهارتی است چرا که وجود امکانات بالا و جو رقابتی در این مدارس باعث می شود تلاش خود را برای تقویت استعداد های مهارتی ، بیشتر کنید .


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته پایه نهم







آشنایی با مدارس سمپاد مهارتیدر مدارس سمپاد مهارتی ، مهارت های فنی و حرفه ای در زمینه های صنعت ، کشاورزی ، گردشگری و صنایع دستی آموزش داده می شود . در این مدارس به مهارت آموزی ، اردو های جهادی و تجاری سازی ایده دانش آموزان پرداخته می شود .


دانش آموزان مدارس سمپاد مهارتی که علاقمند به حضور در جشنواره های مختلف هستند ، می توانند طرح های خود را در جشنواره هایی مانند جشنواره جوان خوارزمی ارائه دهند . با توجه به مزایایی که مدارس سمپاد مهارتی برای دانش آموزان داوطلب رشته های فنی حرفه ای دارند ، پیشنهاد می کنیم برای پذیرفته شدن در این مدارس تلاش خود را بکنید و بدانید ارزش یک آینده ی بهتر برای شکوفایی استعداد های شما را دارد .


با این توضیحات اگر قصد ثبت نام در مدارس سمپاد مهارتی به صورت الکترونیکی را دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در ادامه قرار گرفته است را مطالعه کنید .


بیشتر بخوانید: سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی مدارس





لیست رشته های مدارس سمپاد مهارتیمدارس سمپاد مهارتی که به عنوان مدارس استعداد درخشان شناخته می شوند، با توجه به نیاز بازار به افراد و نیروهای با مهارت بالا و کاربلد، طرحی با عنوان طرح سمپاد را اجرایی می کند از آنجایی که این طرح قابلیت گسترش همزمان در همه رشته ها را ندارد، به نظر می رسد این طرح در سال جاری در رشته گرافیک برای دختران و رایانه اجرایی خواهد شد.


هدف از اجرای این طرح جذب کردن افرادیست که علاقه مند به دوره های مهارتی هستند. سال گذشته پایه دهم مدارس نمونه دولتی و استعداد درخشان برای اولین بار این طرح را اجرایی کردند و در این طرح مجموعا 8000 نفر پذیرفته شدند. این طرح در بسیاری از استان ها اعم از البرز، سمنان، همدان، یزد و ... در رشته های گرافیک و رایانه اجرا خواهد شد.


در صورت دریافت اطلاعات جدیدی مبنی بر اضافه شدن سایر رشته ها در این طرح این مقاله بروز رسانی و یا در کانال تلگرامی هیوا به اطلاع عموم خواهد رسید.


در صورت داشتن هر گونه سوالی درباره مدارس سمپاد مهارتی می توانید از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره هیوا با مشاوران با تجربه ارتباط برقرار کنید . در ضمن برای اطلاع رسانی به موقع درباره مدارس سمپاد مهارتی توصیه می کنیم در کانال تلگرمی مدارس تیزهوشان عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس تیزهوشان را دنبال کنید.
در ادامه بخوانید: ثیت نام مدارس استعداد درخشان


سوالات متداول

1- دانش آموزان چه پایه ای می توانند مدارس سمپاد مهارتی را انتخاب کنند ؟ دانش آموزان پایه نهم به دهم که در این مقاله درباره این مدارس توضیحات مفیدی ارائه شده است .



2- مدارس سمپاد مهارتی چه نوع مدارسی هستند ؟ همان طور که در این مقاله گفته شد ، همان مدارس تیزهوشان هستند که برای دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای تاسیس شده اند .



3- هدف از تاسیس مدارس سمپاد مهارتی چیست ؟ هدف از تاسیس این مدارس تربیت نیروهای نخبه در زمینه ای مهارتی است که اهداف دیگر تاسیس این مدارس در متن این مقاله ارائه شده است .
منبع : صفر تا صد مدارس سمپاد مهارتی تیزهوشان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/POEw
نظرتان را بنویسید